Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ska starta i sub9 grupp på 22 pers, har aldrig kört tidigare. Cyklat i 10 år. Kör hyfsat mycket Zwift, 8-10 h/vecka och började Zwift tidigt i januari. Lite halvt svag profil för mina 59 år, ca 260 W FTP ute (drygt 240 inne), siktar på 280 innan juni. Behöver ner ca 5 kg också. Tittar mycket på W på 120 puls (zon 2), vill komma nära 200 W där…,har jävligt dålig koll egentligen.
Om du slår min bästatid så kanske jag överväger att köra igen, annars inteSka starta i sub9 grupp på 22 pers, har aldrig kört tidigare. Cyklat i 10 år. Kör hyfsat mycket Zwift, 8-10 h/vecka och började Zwift tidigt i januari. Lite halvt svag profil för mina 59 år, ca 260 W FTP ute (drygt 240 inne), siktar på 280 innan juni. Behöver ner ca 5 kg också. Tittar mycket på W på 120 puls (zon 2), vill komma nära 200 W där…,har jävligt dålig koll egentligen.
OK. Du får börja träna för 2027.Om du slår min bästatid så kanske jag överväger att köra igen, annars inte![]()
Spännande, träna på energiintag tidigt på våren så du inte behöver fippla med det närmare rundan.få till långa lugna pass tidigt för att träna på distans och tid i sadeln.Ska starta i sub9 grupp på 22 pers, har aldrig kört tidigare. Cyklat i 10 år. Kör hyfsat mycket Zwift, 8-10 h/vecka och började Zwift tidigt i januari. Lite halvt svag profil för mina 59 år, ca 260 W FTP ute (drygt 240 inne), siktar på 280 innan juni. Behöver ner ca 5 kg också. Tittar mycket på W på 120 puls (zon 2), vill komma nära 200 W där…,har jävligt dålig koll egentligen.
Spänn vaderna!OK. Du får börja träna för 2027.![]()
Du får sätta en tid på nya banan 315. Det gamla räknas inteOm du slår min bästatid så kanske jag överväger att köra igen, annars inte![]()
Vättern är Vättern i kafferummet !Du får sätta en tid på nya banan 315. Det gamla räknas inte![]()
Vätternrundans regler säger: "fungerande fram- och baklyse samt godkända reflexer ska användas om du har starttid mellan 19.30 och 03.00."Sambons dotter skall köra sin första Vättern och det blir nattpass. Hur är det med reflexer, är det noga med gula hjulreflexer eller räcker det med fram o bak?
Reflexer åt sidan innebär väl inte något krav på att reflexerna ska sitta på hjulen/ekrarna?Vätternrundans regler säger: "fungerande fram- och baklyse samt godkända reflexer ska användas om du har starttid mellan 19.30 och 03.00."
Och Transportstyrelsens krav säger: "röd reflex baktill, vit reflex framtill och vit eller orangegul åt sidan."
Alltså ska man ha även hjulreflexer. Dock kan man chansa och köra utan, ibland kollas inte allt. (Jag skulle inte chansa.)
![]()
Regler | Vätternrundan
Världens största motionscykellopp Vätternrundan är en upplevelse. Loppet som äger rum i juni är även en del av En Svensk Klassiker!www.vatternrundan.se
![]()
Cykel - Transportstyrelsen
Här kan du läsa om vad som definierar en cykel, vad du behöver ha på din cykel för att köra och vilka regler som gäller.www.transportstyrelsen.se