Vätternrundan 2026

Vätternrundan 2026
Tre var de ju mestadels dessutom, med vad det verkar bara lite enstaka yterliggare draghjälp i partier.
Ja, startar man inte i snabbgrupperna mitt på dagen och håller den farten är de flesta cyklisterna inte ens förmögna att bidra och av de som är förmögna tycker säkert en del det är skönt att ha några dragvilliga britter som ka producera en snygg video som lok.
 
Vätternrundan 2026
Britterna verkar inte ha vetat att surströmming luktar äckligt men smakar helt okej. Vi fick faktiskt äta surströmming en gång i skolan utan att behöva cykla någon Vätternrunda sub 8h! Det värsta var ju när burken öppnades men gör man det under vatten enligt tradition är det inte så farligt heller. Kul att se svenska landskap i videon dock!
 
Vätternrundan 2026
Är det här att åka runt och jaga tider i subgrupper något som är en grej mer än upp i Sverige/Norge/Finland(?)? Jag tror att ett närmast nödvändigt villkor för att det över huvud taget ska finnas en chans att locka tyska/holländska klubbar att ta sig till Sverige för at gruppjaga runt en sjö är att konceptet finns på hemmaplan.

Har cyklat en del i Italien och där är det som gäller Gran Fondon med gemensam start. Och det är tävlingar med resultatlistor, segrare och i alla fall i vissa fall pengar till de bästa.

Mälaren runt lär funka rätt kasst med tanke på passagen av Stockholm som krånglar till det rätt duktigt. Enda rimliga sättet att hantera det är en lång masterstart från ytterförort och att man inledningsvis åker igenom stan tidigt på morgonen.
Stora Styrkepröven körs väl mycket som en tävling mellan klubbar. Man startar med 30 man , varar 20 är offerlamm som får dra tills de är slut o lägger av. Har för mig att tiden tas på tionde man i mål.
 
Vätternrundan 2026
Hujja - man får ju nästan lust som under 30 att köra Vättern för att jävlas med MAMILer som @JonathanR.

Kan du citera trafikförordningen när du blir hårt droppad av oss 20-åringar? Vi kör inte bonkande motionärer av väggrenen och citerar lagtext som ursäkt. ;) Folk behandlar Vättern som ett UCI-race. Helt befängt.
 
Senast ändrad:
Vätternrundan 2026
Hujja - man får ju nästan lust som under 30 att köra Vättern för att jävlas med MAMILer som @JonathanR.

Kan du citera trafikförordningen när du blir hårt droppad av oss 20-åringar? Vi kör inte bonkande motionärer av väggrenen och citerar lagtext som ursäkt. ;) Folk behandlar Vättern som ett UCI-race. Helt befängt.

A bit aggressive and ageist, don't you think?

All I have said is that a) I want everyone to have fun and be safe, and b) that there needs to be a better understanding with slower riders that a vakt motorcycle means fast group, so please don't take up the entire lane, and check before moving out again.

I do not think that is unreasonable.
 
Vätternrundan 2026
Hujja - man får ju nästan lust som under 30 att köra Vättern för att jävlas med MAMILer som @JonathanR.

Kan du citera trafikförordningen när du blir hårt droppad av oss 20-åringar? Vi kör inte bonkande motionärer av väggrenen och citerar lagtext som ursäkt. ;) Folk behandlar Vättern som ett UCI-race. Helt befängt.
Jag skulle säga att cykla drygt 30 mil i en grupp om kanske 20-30 personer (inledningsvis) med målet att försöka göra det så fort som möjligt är ganska långt ifrån i stort sett alla UCI-sanktionerade landsvägslopp.
 
Vätternrundan 2026
Hujja - man får ju nästan lust som under 30 att köra Vättern för att jävlas med MAMILer som @JonathanR.

Kan du citera trafikförordningen när du blir hårt droppad av oss 20-åringar? Vi kör inte bonkande motionärer av väggrenen och citerar lagtext som ursäkt. ;) Folk behandlar Vättern som ett UCI-race. Helt befängt.
Do it!
Put your money where your mouth is.
Och följ din fördom, ingen lycra, ingen klunga, sub 8.
 
Tillbaka
Topp