Vättle-ride lördag 7/10

Trailmaster

Aktiv medlem
Vättle-ride lördag 7/10
På allmän begäran blir det en ride i vättle på lördag.
Sammling vättlestugan (kanotuthyrningen) kl 1000 räkna med 3-4 tim med fikapaus om vädret är okey.

//Gerry

Vättle-ride lördag 7/10
Denna runda tog vi förra gången

//Gerry

Bilagor

• 2006_09_16 vättletur.gif
    2006_09_16 vättletur.gif
    259.6 KB · Besök: 73
Vättle-ride lördag 7/10
Jag tror vi hänger med på turen ( dvs jag + tre lantisar norrifrån ;-)
Något tidigt, men de ska väl ändå upp tidigt och mjölka kossorna...
/Alexandra

Vättle-ride lördag 7/10
Hallå! Är en av de tre mjölkande lantisarna från norr som tänkte hänga på rundan. Hur hittar vi till Vättlestugan? Vi hittar till Bohus och Surte. /Henke

Vättle-ride lördag 7/10
tyskhojen skrev:
-------------------------------------------------------
> Hallå! Är en av de tre mjölkande lantisarna
> från norr som tänkte hänga på rundan. Hur
> hittar vi till Vättlestugan? Vi hittar till Bohus
> och Surte. /Henke

Startpungten är vid södra ännden av Surtesjön som syns på kartan ovan där den blå linjen börjar o slutar, följ annars vägvisningen i ck masters länk ovan.

//Gerry

Vättle-ride lördag 7/10
Och glöm inte ta med fika, det blir alltid ett trevligt stopp efter halva turen ungefär. Vid någon fin sjö oftast, så det går att bada med om man vill - vilket vi gjorde sist för några veckor sedan. Lite kallt nu kanske... :-)

Det tar ca 40 minuter att cykla upp från Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan, perfekt uppvärmning. Cyklar förbi där vid 09.00, åker nog vidare 09.05, bara att hänga med. Ses på lördag!

/Leo

Vättle-ride lördag 7/10
Jag ska försöka hänga på. beror lite på hur sent det blir inatt ( gig i lidköping med roddning inatt )

Leo: vilken väg tar du från franssons? jag kan kanske möta upp i gamlestan eller nåt sånt?

Vättle-ride lördag 7/10
Fredrik: Nejdå, det är inte vinter än... :-) Helgung blir det imorgon...men snart blir det Soul.

Orange: Det blir raka vägen mot gamlestaden, dvs över cykelbron vid Kristinedal, sedan gamlestadsvägen förbi Willys och mot Angered. Häng på från gamlestadsvägen, valfri plats, rondellen funkar ju bra annars. :-)

/Leo

Vättle-ride lördag 7/10
Som sagt, jag kör bil från Alingsås och kan plocka upp folk på vägen till Vättlefjäll, säg till om ni vill ha skjuts.

Edit: stavfel

Senast redigerad av en moderator:
Vättle-ride lördag 7/10
Hur kommer tempot och nivån vara? Jag är sugen på att följa med o få lite sällskap o guidning i nya områden, men jag är juh rätt ny på det hela...är det okej att hänga med iaf?

Isf, var ligger det här franssons man hör så mycket om? :)

--Anders

Vättle-ride lördag 7/10
rymdninja skrev:
> Hur kommer tempot och nivån vara? Jag är sugen
> på att följa med o få lite sällskap o guidning
> i nya områden, men jag är juh rätt ny på det
> hela...är det okej att hänga med iaf?
>
> Isf, var ligger det här franssons man hör så
> mycket om? :)
>
> --Anders

Det brukar vara ett tempo som dom flesta kan hänga med på med många stopp för att sammla ihop gruppen.
Terrängen i vättle är mestadels tecknisk singeltrack med ett minimalt inslag av grusväg.

//Gerry

Vättle-ride lördag 7/10
0range skrev:
> Rondellen på gamlestadsvägen blr kanon.
> 9:20 blir en bra tid gissar jag.

Sikta på 9.14... :-)

/Leo

Vättle-ride lördag 7/10
Hmmm... ser att det finns två rondeller på gamlestadsvägen. en vid MIO och en vid nylösegatan efter gamlestadstorget.
jag menar den efter gamlestadstorget vid nylösegatan.

9.14 blir bra ;-)

Vättle-ride lördag 7/10
Orange: Ja, den menar jag också. Ses där imorrn!

Om ingen anmäler intresse att cykla från Franssons 09.00 imorgon så kör jag istället mot gamlestaden utan att passera Franssons. Ingen som ska trampa upp?

/Leo

Vättle-ride lördag 7/10
Då var man hemma, hel och ren igen. :-) Tack Gerry för en kanontur idag!

Dagens Vättletur blev en riktigt höjdare, vi slapp regnet nästan helt och även solen visade sig lite då och då. Visst var det blött och halt, men det gjorde det hela bara lite mer utmanande. En del av sträckorna var riktigt hala, några spångar var som såpade och där fick man ge upp. :-)

Vi var rätt många idag som samlades vid parkeringen vid Vättlestugan. Hck var där också men körde själva. Vår grupp var 10st och det var precis lagom, för att få bra flyt i skogen.

Fredrik Larssons kolhydratladdning slutade nog i fiasko då han aldrig dök upp? ;-) Orange däremot körde imponerande bra trots bara några timmars sömn efter en spelning igårkväll! Tack för idag, vi ses på tisdag!

/Leo

Vättle-ride lördag 7/10
Halloj. Ja en bra tur trots blötan efter allt regn o tur med vädret kan man ju säga att vi hade också då det höll upp i stort sett hela tiden endast någon droppe kom. Jag såg ju också till att vi passerade dom blötaste ställena så ni fick uppleva att vättle också kan vara blött.
Våra besökande från Trollhättan hade haft besök i sin bil när vi kom tillbaka till parkeringen så det lade sorti på dagen, hoppas det löser sig för er då ni blev av med en del.
Trodde inte det skulle vara något sådant så här mitt på en lördag när det var mycket folk i farten där.
Skulle givitvis varnat för risken eftersom jag vet hur det är, och inte lämna kvar något värdefullt i bilen.

To next time

//Gerry
vättletrollet

Bilagor

• troll11.jpg
    troll11.jpg
    32.1 KB · Besök: 35
Vättle-ride lördag 7/10
Tack för turen! Det var en fin (och rätt teknisk) runda!

Det kom av sig lite i slutet när vi var tvungna att ringa runt och spärra div kort och mobil, göra polisanmälan mm. Det var jäkligt klantig att lämna kvar prylarna i bilen, jag brukar ta med alla värdesaker ur bilen men idag gjorde jag inte det och då fick man inbrott. Vad säger man? Shit happens! =( Får väl se vad försäkringsbolaget kan hjälpa till med. Dom snodde min favvo-softshelljacka! och så en dunk med glykolblandning! Ja det är sant, undra vad dom ska med den till?

/Henke

Vättle-ride lördag 7/10
Woohooo!

Dagens tur är ett bevis på att man skall strunta i hur vädret verkar och istället bara köra!
Blött och halt javisst, men såå kul.

Tack Gerry och alla inblandade för några roliga timmar.

Hoppas det löser sig på bästa sätt för Trollhättefolket. Verligen ledsamt och maxotur.

//Fredrik

Vättle-ride lördag 7/10
Ruskigt trevlig tur. Jag hade aldrig trott att det sulle funka med så lite sömn , men det gick.

tack för hemkörningen, Fredrik.

ps. Pizzan var jäkligt go :D

Vättle-ride lördag 7/10
Ajfan, otur med inbrottet... :-( Det gäller att alltid tömma/gömma saker när man parkerar. Hoppas det löser sig.

Blev inga bilder från idag, vi hade fullt upp med att cykla. :-)

/Leo

Tillbaka
Topp