växelöra- Cyclepro

• Trådstartare Trådstartare jenny
  • Start datum Start datum
J

jenny

Guest
växelöra- Cyclepro
Hej!
Växelöra till min Cyclepro- Comp Ultralite Series 7000 har gått av. Har hört att Cyclepro har bytt ägare flera gånger sista tiden och det är lite skralt med återförsäljare i Ume trakten. Är det någon som känner till ett smidigt och billigt sätt att få tag på ett nytt?

// Jenny

växelöra- Cyclepro
Tittat på derailleurhanger.com och se ifall du
inte kan hitta ditt växelöra där. Annars är det
bara att ringa runt bland LBS:erna och höra efter.
Innan du köper jämför ditt gamla växelöra med det
som ligger på disken så att du får rätt.
Tips: köp ett eller två extra så att du alltid har
minst ett i reserv liggande.

växelöra- Cyclepro
.. eller skicka ett PM till Mytomspunnen. Han har sveriges enda fabrik för att tillverka just växelöron till Cyclepro Ultralite. Annars är de svåra att komma över.

växelöra- Cyclepro
Hmm.. jag har ett produktnummer för växelöron till CyclePro ultralite liggande hemma någonstans. Tydligen ska det bara vara att knalla ned till närmaste LBS med detta och låta dem beställa från Rex.

Undrar om dom i sin tur beställer av mytomspunnen? :-)

Hade själv tänkt köpa på mig ett litet lager men det blev aldrig av.

växelöra- Cyclepro
Japp, jag har gjort ett par egna för jag hittade inga på alla de cykelaffärer jag ringde/hälsade på.
Det tar en till fem timmar att göra ett alldeles strålande bakväxelöra själv beroende på hur många gånger man måste börja om från början och hur bra material man har till att börja med.
Var bor du? Bor du i sthlmstrakten kanske vi kan ordna nån deal (billig sådan, ett par öl till kylen och/eller en pizza brukar funka strålande som betalning):)
Ta gärna ett foto på örat för att se om det är samma öra som mitt...

Annars kan du testa att kontakta http://derailleurhanger.com/. De vet jag andra som gjort när deras bakväxelöron till ovanliga cyklar gått sönder. De kan tydligen nytillverka om man har tid att vänta en stund och råd att betala.

EDIT:
För övrigt har jag en cyclepro scandium och vet ej om det är samma öra som på cyclepro ultralite...

Senast redigerad av en moderator:
växelöra- Cyclepro
Otur att det var en cyclepro, cykelringen har ju hand om dem numera. Vissa öron är dock samma som Crescents så om du har en crescenthandlar i närheten så kan du ju höra med honom.

växelöra- Cyclepro
Hmmm.

Det verkar lätt att slippa att köpa Mongoose växelöron genom Rex i alla fall. Det är öra #45, samma som Kona H. Skönt att veta nu när man troligtvis krökt det lite lätt, körde in i en stubbe med bakväxeln härom helgen och nu tvekar bakväxeln på mittenklingorna.

/David

växelöra- Cyclepro
Jaha, nu såg jag att du bodde i ume. Ta ett foto på växelörat tillsammans med en linjal så kan jag se om det är samma öra som jag har. I sådant fall kanske jag kan fila till ett...

Tillbaka
Topp