Växelöra efterlyses

Skinnsbergarn

Ny medlem
Växelöra efterlyses
Hej
Jag körde av växelörat (tror det heter så, den sitter mellan ramen och "bakväxelarmen" eller vad man nu kan tänka sig att den heter) igår och behöver ett nytt fort, innan onsdag kväll. Cykeln är en Scott Scale 20 årsmodell 2011 och jag är i göteborg fram till torsdag morgon. Jag har kollat med Sportson och Cykelcity men de hade ingen ( fick dock bra hjälp). Är det någon som har något tips om hur jag ska få tag på en?
Tack på förhand!
Magnus

Växelöra efterlyses
Inte underligt för de vet ingenting på de affärerna. Växelörat har sett likadant ut sen -98 till Scotthojjarna (tror jag) sa de på Sportspec på Mölndalsvägen när min gubbe var där och handlade. (På Sportson sa de att de inte hade nåt öra till en Contessa!).
Alltså: Åk till Sportspec så får du riktigt proffsig hjälp! (Mittemot Ica MAXI, 4:ans spårvagn!)

Växelöra efterlyses
Växelörat på Scale 20 är dock inte detsamma som på aluminiumcyklarna (som säkert sett likadana ut sen -98)

Hoppas du hittar ett på hyllan hos någon så det löser sig innan onsdag.

Växelöra efterlyses
Ok, jag ger mig att det är olika till Scale, men vidhåller att de som arbetar på Sportson i Göteborg inte kan så mycket som jag förväntar mig!

Växelöra efterlyses
Propp69 skrev:
-------------------------------------------------------
> Alltså: Åk till [Sportspec] så får du riktigt
> [proffsig] hjälp!

Well..... Kolla nu så att du får ett växelöra till en Scale och inte till en Passat eller dylikt.

Växelöra efterlyses
Tack för hjälpen!!!
Sportspec fixade det. De hade en kvar som egentligen skulle vara till en spark eller genius men det passade även till en scale carbon tydligen.
Cykeln är lagad, tusen tack för hjälpen och ert engagemang!
Magnus

Växelöra efterlyses
Så du menar att bara för att affären inte har växelöron till jordens alla 2008288612 tusen olika cyklar så är det en dålig cykelaffär ?

Växelöra efterlyses
Nej, jag menar att jag förväntar mig att folk som jobbar i en cykelaffär kan sina saker.
Dålig service är väl inget nytt för Sportson i GBG, har aldrig blivit trevligt bemött där...

Växelöra efterlyses
Ett tips är att köpa ett extra växelöra för ta ha med sig under turen.
Det är normalt rätt svårt att skaffa rätt växelöra på kort tid.

Tillbaka
Topp