Mattias L skrev:
> Kolla i tidningshyllan
> på en större matbutik. Det finns två tidningar
> från konkurrerande förlag för nästan varje litet
> intresse, förutom just cykling...
Kungafamiljen, bil, ännu mer bil o kungafamilj, kläder, mode, datorer, sex, sport, stickning, visst finns tidskrifter.
> Frågan är om marknadsföringen för att ta nya
> kunder är rätt?
Jag tror egentligen inte att det är något större fel på den. Men jag kanske misstar mig på den punkten. Min känsla är att vi är för få, att MTB än så länge är en ung sport, och att det är svårt att konkurrera med de utländska tidskrifterna innehållsmässigt. Jag har aldrig prenumererat på någon svensk cykeltidning, har faktiskt aldrig köpt någon ens, däremot har jag ibland bläddrat i dem på bibliotek. De har helt enkelt inte varit värda pengarna.
Det vore skitkul att starta en ny tidskrift, gärna lite som MBUK, med reportage o kartor som visar på fina stigar, etc. Dessvärre tror jag, att de skulle vara oerhört svårt att få en sådan att gå runt, även om den vore skitbra, helt enkelt för att vi är för få som skulle efterfråga den. Jag hoppas verkligen att jag har fel!!!
Instämmer i att man bör vårda språket. Tänkte dock aldrig på det när det gällde Velo. Snarare tänkte jag på journalistisk integritet. Bra journalism är både kritisk och kunnig. Den sneglar inte på annonsintäkter utan skriver "sanningen", oberoende av om denna är mindre behaglig.
Per