Elektro_71
Aktiv medlem
Velodrome nära Stockholm?
Jag har lite lustigt fått en gammal mycket fin bancykel och vore kul att testa den i sin rätta miljö - finns det någon velodrome i skaplig närhet av Stockholm?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
42Hz sa:Vad är det som hindrar en från att cykla på asfalt med bancykel?
Två saker:42Hz sa:Vad är det som hindrar en från att cykla på asfalt med bancykel?
Appel sa:Geodromen då? Hur gick det med den?
Bengt-re sa:Appel sa:Geodromen då? Hur gick det med den?
Vad är en geodrome?
PiPPiW sa:Tyvärr finns det ingen rimlighet i att placera nåt i den storlek som en OS-klassad velodrom kräver i de skogarna
Tyvärr, det är trångt om saligheten i det området som diskuteras. Som sagt, det är runt hörnet från där jag cyklar regelbundet och bor idag och betydligt närmare till där jag växte upp. Jag ser det som helt orealistiskt att det byggs en OS-klassad velodrom i Fisksätra.emmer sa:PiPPiW sa:Tyvärr finns det ingen rimlighet i att placera nåt i den storlek som en OS-klassad velodrom kräver i de skogarna
Eh? Gäller annat än 3.6.068 för OS?
"The length of a track shall be such that a whole number of laps or half laps shall give a distance of precisely 1 kilometre, with a tolerance of + 5 centimeters. For the World Championships and the Olympic Games the length must be 250 metres."
Det kan man ju knô in på ett tunnland...
(...vilket ju blir 300m i omkrets...)
:-)
Varför sarkasmer i stället för en relevant diskussion runt något som vi båda vill ha på plats? Har du koll på hur det ser ut i det området där Nacka Kommun vill ha sin multiarena?toshiba sa:Vi pratat alltså om ganska exakt samma utrymme som en fotbollsplan kräver? Det går aldrig...
http://www.nvp.se/Nacka/SaltsjobadenFisksatra/oviss-framtid-for-storgods--fran-1700-talet/Rico sa:Äh så länge af Petersens är med på noterna så ska det väl gå bra?!
PiPPiW sa:Varför sarkasmer i stället för en relevant diskussion runt något som vi båda vill ha på plats? Har du koll på hur det ser ut i det området där Nacka Kommun vill ha sin multiarena?toshiba sa:Vi pratat alltså om ganska exakt samma utrymme som en fotbollsplan kräver? Det går aldrig...
emmer sa:Sen behöver ju inte en velodrom vara inomhus, även om det blir ett jäkla sopande...
Finns det en plats som inte är för blåsig så räcker det ju med ett doserat betongunderlag (eller asfalt för den delen).
Henrik_E sa:Det finns inte en chans att de släpper in en gammal damtralla på en velodrom.
Äsch, ett varv betald prova-på går nog att få tillHenrik_E sa:Det finns inte en chans att de släpper in en gammal damtralla på en velodrom.
"tänkte inte på det".gerrardsdobbar sa:"Då blir det fulkörning".Henrik_E sa:Det finns inte en chans att de släpper in en gammal damtralla på en velodrom.
Eftersom jag är Mr. Negativ idag så påminner jag om att det inte är en platt åker där :) Nej, jag tror inte att det blir en mulitiidrottsarena med velodrom i just det området, dels baserat på hur det ser ut där men även på hur ordvalet föll i fritidsnämndens "februari-protokoll".Adam K sa:Om det är det området som gäller så med lite planering så kan de säkert bygga för cykelvägen mot Igelboda, så då händer det säkert!
Topografi-karta från den övningen. "100-meterslinjalen" finns i den blåa ellipsen mitt i bilden. De brun-orangea områden är bebyggelseFjärdebrunn sa:För tre år sedan ville SL och Nacka kommun spränga ner Saltsjöbanans hela rangerbangård och servicehall där. Träsk och berg.
Boende i Fiskis, på Fågelhöjden och Igelboda hade tillräckligt med synpunkter för att stoppa det projektet.
Många stora tankar om den vägkröken.
Henrik_E sa:Det finns inte en chans att de släpper in en gammal damtralla på en velodrom.
Visst. De bygger en svindyr velodrom med jättefin träbana och sen släpper de in en lirare som gör stora märken i den när han vurpar för att han ska spela allan på en skrothög.fedde sa:Henrik_E sa:Det finns inte en chans att de släpper in en gammal damtralla på en velodrom.
Har du försökt? Om inte, hur vet du då att det inte går vägen?
Det är bara en prisfråga.
/Fedde
Trevligt! Happyspotting? Kör varvet från Forum och runt slingan där en del när det är varmt ute. Kör du Le Peloton?Fjärdebrunn sa:Jag sitter i ellipsen
Kanske. Men förhoppningsvis tillsammans med att man visar ordentlig respekt för vad det är frågan om och inte tar plats så tror jag inte att det är helt omöjligt att det går att få till ett varv eller två. Det måste vara nåt i hästväg att cykla velodrom.fedde sa:Det är bara en prisfråga.Henrik_E sa:Det finns inte en chans att de släpper in en gammal damtralla på en velodrom.
"Sveriges trevligaste cykelforum".Henrik_E sa:Visst. De bygger en svindyr velodrom med jättefin träbana och sen släpper de in en lirare som gör stora märken i den när han vurpar för att han ska spela allan på en skrothög.fedde sa:Har du försökt? Om inte, hur vet du då att det inte går vägen?Henrik_E sa:Det finns inte en chans att de släpper in en gammal damtralla på en velodrom.
Henrik_E sa:Visst. De bygger en svindyr velodrom med jättefin träbana och sen släpper de in en lirare som gör stora märken i den när han vurpar för att han ska spela allan på en skrothög.fedde sa:Henrik_E sa:Det finns inte en chans att de släpper in en gammal damtralla på en velodrom.
Har du försökt? Om inte, hur vet du då att det inte går vägen?
/Fedde
PiPPiW sa:Trevligt! Happyspotting? Kör varvet från Forum och runt slingan där en del när det är varmt ute. Kör du Le Peloton?Fjärdebrunn sa:Jag sitter i ellipsen
Kanske. Men förhoppningsvis tillsammans med att man visar ordentlig respekt för vad det är frågan om och inte tar plats så tror jag inte att det är helt omöjligt att det går att få till ett varv eller två. Det måste vara nåt i hästväg att cykla velodrom.fedde sa:Det är bara en prisfråga.Henrik_E sa:Det finns inte en chans att de släpper in en gammal damtralla på en velodrom.