Velodromer i Sverige

Velodromer i Sverige
JTExploder skrev:
-------------------------------------------------------
> Hjalmar Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > OS i Stockhlm 1912 är det enda OS utan
> > velodromcykling.
>
> Ironiskt nog fanns det en velodrom i Idrottsparken
> som revs för att göra plats för Stockholms
> stadion.
>
>
>

Johan S: läs tråden innan du skriver! :)

Kan ni inte bygga en Velodrom/NS inne i hellasskogarna? :P

Velodromer i Sverige
jag har för mig att jag läst att i Söderhamn var det ett gäng som körde velodom , men jag kommer inte ihåg om det var en doserad innomhus löparbana eller en riktig

gj

Velodromer i Sverige
Om jag vore Salvatore Grimaldi skulle jag bygga en velodrom i Sverige. Det vore ju så himla bra.

Om det skulle gå att bygga en velodrom och driva den så som denna skidtunnel för året runt träning för skidåkare. I skidtunneln får väll de tränande betala inträde och åka fram och tillbaks där va? Var det inte Flisbergs som betalade denna?

Är inte velodromcykling det häftigaste? Det skulle vara kul om vi kunde få velodrominriktade cyklister också. Som har hållt på med velodromcykling från början. Grimaldi skulle få PR om han byggde velodrom.

Velodromen som stod i Stadion var så sliten att den inte gick att bevara. Trist men en liten tröst ivf.

Som jag har hört det är många velodromer ombyggbara så att det även hålls andra idrotter och konserter där.

Velodromproffsen som har sånna överenorma lårmuskler är så grymma tycker jag. Grym tomtebloss varning i positiv mening:)

Senast redigerad av en moderator:
Velodromer i Sverige
bruse skrev:
-------------------------------------------------------
MrT Skrev:
--------------------------------------------------
-----
I Karlstad finns det en inomhushall med rejält doserade löparbanor. Karlstad cykelklubb
brukar hålla till där som attans under den mörkare delen av året. Klar risk att bli ihjälkörd när man
skall från klätterväggen till toaletten i andra änden av hallen ;)

Hocken hall då?

Så här ser velodromen i karlstad ut http://biphome.spray.se/kca31/

hallen7.jpg
.
jan1.jpg

Lite klenare vinkel än Dunedin / New Zealand

Dunedin.jpg

Ctdud2.jpg

http://www.velodromes.com/dunedin.html

Tillbaka
Topp