Vem är han?

Vem är han?
Intressant frågeställning, jag har funderat i samma banor. Men eftersom det tycks handla om en rätt omfattande verksamhet som antgligen genererar pengar som skattmasen vill få tag i bör vi kanske inte gräva mer. Eller?

Edit: Såg nu att han öppet lämnar ut spårbara uppgifter om sig själv. Inte så smart kanske...

Senast redigerad av en moderator:
Vem är han?
Äh, sånt där gammalt skrot, är inte värt något enligt försäkringsbolagen... Det dröjer läääänge innan han får en inkomst att redovisa? ;-)
Kan han jobba för ngt. fastighetsbolag, returmarknad, polisens hittegods (tjyvgubbar!)... Hur många objekt rör det sig om hittills?

Vem är han?
Att någon återkommande annonserar ut ruttna 62-64-cm-racers från tidigt 80-tal för 1900 kr tyder på en allvarlig anomali i Stockholms cykelmarknad.

Vem är han?
Tyckte jag kände igen Nishikin, fanns ute den 31:e
2215727465.jpg ht=413

http://www.blocket.se/vi/17881003.htm?ca=14_s

Bort med stänkor, pakethållare mm och höj priset med 1100:-. Smart!

Vem är han?
Nääää!

Och jag som köpte stänkskärmar och paket hållare för 700.- av Jesper så fick jag reflexerna på köpet .

Kändes som en bra deal när det handlade om Nos Nisiki delar...

//sven

Vem är han?
Roligt med detektivarbete. Han kanske är son till en fastighetsägare och får sälja alla hojar som dom rensar i källarförråden och gör sig en bra svart hacka på detta?

Vem är han?
Behöver man inte tillstånd för att affärsmässigt sälja begagnat? Något om hälerilagar och dylikt..
Det borde gälla fastighetsägare också, eller när man vid vårstädning ordnar loppis till den gemensamma fikakassan, utan att först ha kvitton från hittegods.
Risken är bevisat stor, att någon, någon annanstans, har blivit av med skräpet som nu bara dräller hos fastighetsägarens olika gårdar. Been there, done that! Oups..

Vem är han?
Brakastruten skrev:
-------------------------------------------------------
> Behöver man inte tillstånd för att
> affärsmässigt sälja begagnat? Något om
> hälerilagar och dylikt..
> Det borde gälla fastighetsägare också, eller
> när man vid vårstädning ordnar loppis till den
> gemensamma fikakassan, utan att först ha kvitton
> från hittegods.
> Risken är bevisat stor, att någon, någon
> annanstans, har blivit av med skräpet som nu bara
> dräller hos fastighetsägarens olika gårdar.
> Been there, done that! Oups..

Om jag inte minns fel måste fastighetsägare spara cyklar vid rensningar i 6 månader sen kan de kasta dem.

Vem är han?
Det är alltså sex månaders förvar i valfritt säkert förråd, och sedan är cyklarna mina! Istället för tre månader hos polis, där ägaren kan ta cykeln av mig... Borde ju hursomhelst tas kontakt med polis eller SSF innan man fritt kan sälja vidare..

Vem är han?
Jag köpte en Bianchi Krono i våras av Jesper.

file=57342

Trevlig kille (som det verkade i alla fall) i 30-årsåldern
Skickade ett SMS när jag byggt om den till SS och undrade om jag skulle skicka en bild på hur den såg ut när den var klar. "Har redan sett den på Happy svarade han".

Så han finns alltså här ibland oss! :-)

Vem är han?
Joakim Quensel skrev:

> "Har redan sett den på
> Happy svarade han".
>
> Så han finns alltså här ibland oss! :-)

Aha...mystiken och intrigen trappas upp! Vem är han? Är det din närmaste vän? Kan du lita på någon på happy?

/JPL

Vem är han?
Ok, så nu har vi alltså höjt kvalitetsstämpeln på en Blocketsäljare..
Då jobbar han säkert extra på rasterna i ngn. cykelbutik, och finansierar sitt eget intresse medelst billigt inbytta kundhojar. En smart en vi alla skulle vilja vara!
Det var då för väl.

Vem är han?
Daccordi,italiensk racer som norska DBS satt sina loggor på.Knappt använd.Samtliga komponenter är Shimano 600.En sådan köpte jag nyss av Larsa i ett klart mer använt skick och vit gav 300kr :)

Vem är han?
Den Bianchin som du köpte Joachim köpte nog Jesper av ursprungssäljaren för 500 kr på blocket.
Såg annonsen och var på den snabbt som satan men den hade visst gått ett par minuter efter annonsen kommit ut på blocket.
Så det kan ju mycket väl vara så att han lite skönt sådär köper saker billigt , rustar upp , tar lite fina bilder och säljer dom för ett par hackor mer än han köpte dom för.

Klok kille med andra ord.

Vem är han?
unwanted skrev:
> Den Bianchin som du köpte Joachim köpte nog
> Jesper av ursprungssäljaren för 500 kr på
> blocket.
> Såg annonsen och var på den snabbt som satan men
> den hade visst gått ett par minuter efter
> annonsen kommit ut på blocket.

Åfan... jag som betalde 2500kr!
Undrar vem som gjorde den sämsta affären, jag som köpte den för 2500kr eller killen som sålde den för 500kr? Tror inte att det var jag i alla fall för jag älskar min Bianchi och kör den dagligen till jobbet!

Vem är han?
Joakim Quensel skrev:
> unwanted skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Den Bianchin som du köpte Joachim köpte nog
> > Jesper av ursprungssäljaren för 500 kr på
> > blocket.
> > Såg annonsen och var på den snabbt som satan
> men
> > den hade visst gått ett par minuter efter
> > annonsen kommit ut på blocket.
>
> Åfan... jag som betalde 2500kr!
> Undrar vem som gjorde den sämsta affären, jag
> som köpte den för 2500kr eller killen som sålde
> den för 500kr? Tror inte att det var jag i alla
> fall för jag älskar min Bianchi och kör den
> dagligen till jobbet!

Jag tror alla gjorde en bra affär , killen som sålde den först ville säkert bara rensa i förrådet, jesper ville ju tjäna en hacka och du ville ju ha en grym hoj. Win win situation helt enkelt. :D

Vem är han?
Jag har sett flera exempel på blocketannonser med cyklar för ca 500 spänn som liksom bara blinkar förbi och ett par veckor senare dyker upp hos Jesper. Jag skulle tro att han hittar de flesta av sina objekt på blocket. Frågan är bara hur många timmar om dan han sitter framför datorn och letar ny fynd... :)

Lite förundrad är jag också över priserna han begär, men det verkar ju som om han ligger stadigt på den nivån så det måste ju funka...

Vem är han?
Jag antar att han har nån typ av agent(program) som scannar blocket efter annonser. Det skulle jag iaf ha om jag höll på med liknande. Enda svårigheten är ju vilka sökord man skall använda. En 70-/80-tals räser benämns ju som allt från bockstyrecykel till sportcykel i blocket annonserna.

/O

Vem är han?
Ansluter mig också till skaran som köpt en cykel av Jesper. Av det jag hann märka så var han väldigt trevlig och sjysst, han avrådde mig nästan från att köpa den han visade för att vänta ett tag och titta på andra cyklar han hade till salu.
Råkade sen cykla förbi honom inne i stan, kände inte igenom honom men han kände igen cykeln han sålt och hejade glatt.

Köpte nog till ett högt pris, men jag fick en helt underbar cykel så jag tycker det var win-win. Svårt med prissättningen på gamla racers.
Han verkar onekligen förbannat duktig på att hitta gamla racers oavsett vad!

Vem är han?
Bubblan skrev:
> Jesper har helt klart en del fina cyklar. Han
> kanske hittar dem här... (jag körde vilse i
> Solna förra veckan och hittade denna lilla
> gömma).
>
>

Varför gick du inte in och frågade om du fick köpa lite delar för nån krona?? :)

-de skulle ja ha gjort ;)

Tillbaka
Topp