Vem lånade mitt bakdäck?

• Trådstartare Trådstartare Andreas B
  • Start datum Start datum
A

Andreas B

Guest
Vem lånade mitt bakdäck?
Hade min cykel på stan igår, fastlås i en fin stolpe.
När jag skulle hämta cykeln var det någon som lånat mitt bakdäck och sadel, att det ska vara så svårt att skilja då ditt och mitt!

Vet att jag får skylla mig själv när jag ställer cykeln på stan med snabbkopplingar.´
Har haft cykeln i stan i över ett år utan att det hänt något så nu var det dags.

Det jag undrar:
Om man har en bra försäkring och en självriskelimenering, kan man få ut nytt däck och sadel eller hur funkar det?
Om jag ska köpa nytt, vad ska jag då köpa?

Cykeln är en Kona Blast

Vem lånade mitt bakdäck?
Menar du att dom har tagit av bakhjulet, krängt av däcket och satt tillbaks hjulet?

Tråkigt sånt här, man får va noggrann så att alt stannar där det ska :/

Nu när jag tänker efter så har jag ett hyffsat fint framhjul med snabbkoppling på min fixie, inte bra inte bra!
Låser ju som fast bakhjulet i ramen, men det är ju track-bultat fast ändå så..

Senast redigerad av en moderator:
Vem lånade mitt bakdäck?
Var glad att dom inte tog hela hjulet.

Och som svar på din fråga:
Ja, försäkringar är till för att ge dig ersättning vid bland annat stöld.
Om du vill ha reda på hur det går till att få ersättning brukar det enklaste sättet vara att ringa till försäkringsbolaget.

Vem lånade mitt bakdäck?
Köp Pitlocks istället för snabbkopplingar. Fast det är ingen bra idé till bakhjulet på en fixie då de inte sitter hårt nog.

Finns det självriskelimineringar som inte kräver att cykeln är köpt hos en viss butik?

Vem lånade mitt bakdäck?
Det kan vara ett bra tips att köra med ett baknav som har 10mm axel med bultar istället för snabbkoppling. Där fram är 20mm axel med bultar en bra stöldförsäkring. Downhillprylar är mer svårstulna, men óckså mer eftertraktade..

Vem lånade mitt bakdäck?
Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> Det kan vara ett bra tips att köra med ett baknav
> som har 10mm axel med bultar istället för
> snabbkoppling. Där fram är 20mm axel med bultar
> en bra stöldförsäkring. Downhillprylar är mer
> svårstulna, men óckså mer eftertraktade..

word:D men word:(

alltså, klart bökigare, men det stoppar ju inte dom som vet vad dom vill ha/ vad grejerna är värda:(

låtom oss forma ett vigilante gäng här på happy, typ som homer gjorde när lisa's saxofon blev stulen
1F09.jpg ht=100
.

Tillbaka
Topp