Vem servar Headshok fatty gaffel i sverige?

Kassler

Medlem
Hej!

Vem servar en Headshok Fatty DL Gaffel i sverige?

Behöver en service och ihopmontering, har plockat isär hela dämparn och rengjort alla delar, men vid ihopmontering sket det sig, tänkte använda de gamla glidlagren i den men de jävla går ju "#€%&#" inte in.

Så någon med extremt tålamod eller skills som fixar sånt här i sverige? Jag inser att jag behöver beställa nya glidlager men jag vill gärna att nån smäller ihop allt åt mig. Privatperson eller företag.

mvh/Daniel

Senatse jag hörde så är det ingen som gör jobbet i Sverige. De butiker i Sverige som säljer Cannondale skickar alla ner det på kontinenten. Tror det är Holland som är närmst?

Hur fick du ur cartridgen utan det rätta verktyget (castle tool)? Har du plockat ur nållagrena med? Prova Östercykel men har du plockat ur nållagrena tror jag du får gå till närmaste handlare och be de sända den till Cannondale i Nederländerna, tror inte någon butik kan köpa rätta verktygen till de.

Ska kontakta öster cykel! Cerro: jag gjorde mitt eget castle tool, hitta ett rör i samma dimension och fräste ut spår, kostnad noll, byggt nästan alla avdragare och specialverktyg till mina cyklar själv. Mvh daniel

Kassler skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska kontakta öster cykel! Cerro: jag gjorde
> mitt eget castle tool, hitta ett rör i samma
> dimension och fräste ut spår, kostnad noll,
> byggt nästan alla avdragare och specialverktyg
> till mina cyklar själv. Mvh daniel

Jag blir impad av alla hemmapulare :) madskills

Stizze: tack, men de är mer för att jag är dumsnål och gärna försöker göra allt själv än att jag teknisk skillad:):) jag ska se vad nya glidlager å en rejäl service kostar.Dessutom var de lösa lagerbanorna i gaffeln lite slitna, nåra små jack i dem trots våtslip och polering.2000 kostar en helt ny magura dlr dämparenhet till gaffeln, och den kan jag montera själv. Mvh/ Daniel

Tillbaka
Topp