Vem var det som bomba i GBG?

Spoiler alert: Skärmen var inte sprucken, och han ringde aldrig polisen. (Med reservation för att jag kanske inte kollade klart på riktigt hela filmen.)

Min största önskan just nu är att den här snubben dyker upp på forumet och försöker berättiga sitt beteende

Bilagor

• 9C61D45B-EEFF-4888-B98E-D6BAA60D4B65.jpeg
    9C61D45B-EEFF-4888-B98E-D6BAA60D4B65.jpeg
    26.4 KB · Besök: 332
Jag såg en kille blåsa förbi uppe på toppen dvs precis ovanför där det filmades för nån månad sen.. stämmer in på signalementet fullfacehjälm, svarta DH-skydd över neongula kläder, E-Mtb. Oklart om det var samma kille, ser inte om han på filmen har FF?

Jag såg en kille blåsa förbi uppe på toppen dvs precis ovanför där det filmades för nån månad sen.. stämmer in på signalementet fullfacehjälm, svarta DH-skydd över neongula kläder, E-Mtb. Oklart om det var samma kille, ser inte om han på filmen har FF?

Tjena!

Ser ut som en FF

Apropå elcyklar har jag vid två tillfällen sett två glada spansk(?)talande killar köra e-mtb’s i Hisingsparken. Jag inbillar mig att en del okunskap om terrängkörningslagen ligger bakom, en e-engelsman som jag en gång ”tillrättavisade” i änggårdsbergen såg förvånad och besviken ut när jag berättade att han bröt mot lagen och ställde till det för oss andra.
Så till frågan: följs lagen nånsin upp? Har någon nånsin åkt dit? Informerar säljarna om att e-cyklarna inte får framföras i terräng även om det inte gynnar deras intresse?

Nya tidens cyklister...sorgligt. Och tyvärr det som för oss mot mer begränsad möjlighet att cykla i skogen utan att det muttras surt och irriterat från promenerande medmänniskor ute på stigarna.
För mig är det tydligt att de senaste 5-6 åren har det eskalerat vad gäller negativa upplevelser över hur cyklister beter sig.
(Ambitiös ”dokumentation” av det hela.)

ja jag hade som cyklist stannat redan före första mötet. snarast demonstrativt, såsom lämpligt när man möter en uppenbart desorienterad person gåendes mitt i den breda stigen med näsan ner i skärmen på sin nya mobil.

två tomtar hamnar i trångmål.

ja jag hade som cyklist stannat redan före första mötet. snarast demonstrativt, såsom lämpligt när man möter en uppenbart desorienterad person gåendes mitt i den breda stigen med näsan ner i skärmen på sin nya mobil.

Tjena!

Fast nu säger han ju faktiskt att han går till höger på stigen.
Den stigen är en mindre väg, jag hade inte haft några problem med att gå och skriva ett meddelande samtidigt, den är mer än bred nog för att man ska kunna mötas helt smärtfritt.

Jag är absolut inget fan av mobilzombieraglande men i min bok är det klart värre att cykla på någon än att gå och pilla på mobilen på en stig/väg. I synnerhet om den gående höll åt ena sidan.

Nån som vet vad ett landningsställe är som han pratar om och varför man inte kan stanna på ett sådant? Ser ju ut som en platt grusväg på filmen.

Tjena!

Fast nu säger han ju faktiskt att han går till höger på stigen.
Den stigen är en mindre väg, jag hade inte haft några problem med att gå och skriva ett meddelande samtidigt, den är mer än bred nog för att man ska kunna mötas helt smärtfritt.
Dessutom kom väl dåren cyklande/hoppande från den mindre stigen ut på den stora stigen/vägen...

Jag är absolut inget fan av mobilzombieraglande men i min bok är det klart värre att cykla på någon än att gå och pilla på mobilen på en stig/väg. I synnerhet om den gående höll åt ena sidan.
Precis, och skulle man likt förbannat cykla på någon. Då får man ju stanna....

Helt orimligt att inte visa hänsyn och anpassa sig till långsammare/oskyddade. Vad hade hänt om det var ett bräckligt pensionärspar eller en mullegrupp med barn? Fortsättningen är än mer pinsam förutom det onämnbara då

Om det inte är ett uttalat enkelriktat cykelspår kanske man ska välja ett annat ställe att cykla på om man "inte kan stanna". Hoppas rövhatten hänger här och skäms lite när han ser tråden, problemet är väl att idioter sällan gör det.

Smått off topic men var i Göteborg är detta? Såg trevligt ut bortsett från cyklistens beteende.
Ljunghedarna. Trevlig utsikt osv helt klart, men grymt mycket folk (gående, cyklister, etc) sen covid så inget som rekommenderas för utförskörning vid normala tider. (Och dessutom är det kanske inte så spännande utförsåkning till stora delen.)

Nya tidens cyklister...sorgligt. Och tyvärr det som för oss mot mer begränsad möjlighet att cykla i skogen utan att det muttras surt och irriterat från promenerande medmänniskor ute på stigarna.
För mig är det tydligt att de senaste 5-6 åren har det eskalerat vad gäller negativa upplevelser över hur cyklister beter sig.
(Ambitiös ”dokumentation” av det hela.)
En del av de som förr körde cross kör nu 3kW e-mtb på samma ställe. Enda fördelen är att risken för förorening av grundvattentäckten minskar, det är lite tystare också... Dräggen är ju samma så det är nog mer personenerna än valet av fortskaffningsmedel som är problemet.

En som måste göra bort sig ytterligare en gång efter sin fösta fadäs - då han ju redan sas tappat ansiktet. Bättre fly på elcykkeln än illa fäkta.

Tillbaka
Topp