Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag såg en kille blåsa förbi uppe på toppen dvs precis ovanför där det filmades för nån månad sen.. stämmer in på signalementet fullfacehjälm, svarta DH-skydd över neongula kläder, E-Mtb. Oklart om det var samma kille, ser inte om han på filmen har FF?
ja jag hade som cyklist stannat redan före första mötet. snarast demonstrativt, såsom lämpligt när man möter en uppenbart desorienterad person gåendes mitt i den breda stigen med näsan ner i skärmen på sin nya mobil.
två tomtar hamnar i trångmål.
Jag är absolut inget fan av mobilzombieraglande men i min bok är det klart värre att cykla på någon än att gå och pilla på mobilen på en stig/väg. I synnerhet om den gående höll åt ena sidan.ja jag hade som cyklist stannat redan före första mötet. snarast demonstrativt, såsom lämpligt när man möter en uppenbart desorienterad person gåendes mitt i den breda stigen med näsan ner i skärmen på sin nya mobil.
två tomtar hamnar i trångmål.
Dessutom kom väl dåren cyklande/hoppande från den mindre stigen ut på den stora stigen/vägen...Tjena!
Fast nu säger han ju faktiskt att han går till höger på stigen.
Den stigen är en mindre väg, jag hade inte haft några problem med att gå och skriva ett meddelande samtidigt, den är mer än bred nog för att man ska kunna mötas helt smärtfritt.
Precis, och skulle man likt förbannat cykla på någon. Då får man ju stanna....Jag är absolut inget fan av mobilzombieraglande men i min bok är det klart värre att cykla på någon än att gå och pilla på mobilen på en stig/väg. I synnerhet om den gående höll åt ena sidan.
Det är väl rätt mängd skydd för en sannolikt trimmad elcykel, egentligen.Fantastiskt. Och cool kille som bombar grusade gångstigar med ff och helkroppsskydd. ?
Fantastiskt. Och cool kille som bombar grusade gångstigar med ff och helkroppsskydd. ?
Undrade jag också, snabbspola sen såg man en ekorre sitta i ett trädVarför är videon 20 min lång? Vad har ekorren och hästen med saken att göra? Snabbspolade endel.
"Enbart krockade en gång."Han byter skepnad nu för att flyga under radarn Visa bilaga 489181
Har ekorren också kört DH på gångstigen? Sen kom hästen på en lastcykel i 50km/h?Undrade jag också, snabbspola sen såg man en ekorre sitta i ett träd
Vilken dåre. Jag är rätt säker på att många vet vem det var.
Spot on ?Änggårdsbergen
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.www.google.se
Men då borde man ju kunna stanna bredvid?Han kanske menar ett landningsställ, för då förstår man ju varför det inte går att stanna på det.
Visa bilaga 489212
Ljunghedarna. Trevlig utsikt osv helt klart, men grymt mycket folk (gående, cyklister, etc) sen covid så inget som rekommenderas för utförskörning vid normala tider. (Och dessutom är det kanske inte så spännande utförsåkning till stora delen.)Smått off topic men var i Göteborg är detta? Såg trevligt ut bortsett från cyklistens beteende.
En del av de som förr körde cross kör nu 3kW e-mtb på samma ställe. Enda fördelen är att risken för förorening av grundvattentäckten minskar, det är lite tystare också... Dräggen är ju samma så det är nog mer personenerna än valet av fortskaffningsmedel som är problemet.Nya tidens cyklister...sorgligt. Och tyvärr det som för oss mot mer begränsad möjlighet att cykla i skogen utan att det muttras surt och irriterat från promenerande medmänniskor ute på stigarna.
För mig är det tydligt att de senaste 5-6 åren har det eskalerat vad gäller negativa upplevelser över hur cyklister beter sig.
(Ambitiös ”dokumentation” av det hela.)
Har dålig koll på Strava men vad jag kan se så är hans ”stig” inte ett riktigt segment.. kan man spåra ändå?Det är väll bara att kolla strava segment om du vill se vad personen heter och ta ett snack med honom.
Har han gjort sin runda public så borde det gå att fina på närliggande segment och sedan med tid/bild hitta honom men kräver ju lite detektiv arbete.Har dålig koll på Strava men vad jag kan se så är hans ”stig” inte ett riktigt segment.. kan man spåra ändå?
Visa bilaga 489240