F
Frisk
Guest
Ventil + lite andra småfrågor
Tja, fick äntligen min cykel idag, vart ute en sväng på nån timme nu, gillar den faktiskt, dock aldelles för kort sadelstolpe, men det är väl ingen större investering? den knakar lite med men får kolla närmare på det nån annan gång... är ej så farligt, även växlarna behöver ställas in lite, men nu till frågan, vad är det för ventil jag har, har aldrig sett något liknande förut, hur ska jag pumpa den? bak var det en vanlig bilventil, så det däcket har jag ökat trycket lite i nu, men framdäcket, vad är detta för något? http://w1.501.telia.com/~u50106781/ventil.JPG och framförallt, hur pumpar jag den? har försökt med vanlig cykelpump men gick inget bra...
Är det något jag bör kolla på nya cykeln förrästen, tycker den verkar va i gott skick å så, men är det något jag bör kolla extra? (köpte begagnat) blev faktiskt lite förvånad över bromsverkan, antog att skivbromsar skulle funka bra, men inte SÅ bra, det var faktiskt mycket trevligt :)
Är det något jag bör kolla på nya cykeln förrästen, tycker den verkar va i gott skick å så, men är det något jag bör kolla extra? (köpte begagnat) blev faktiskt lite förvånad över bromsverkan, antog att skivbromsar skulle funka bra, men inte SÅ bra, det var faktiskt mycket trevligt :)