Intressanta antydningar från Ville o Stalle... kan ni inte precisera lite mer... eller...
Jag bifogar min "CV" så ni kan stämma av...
1. Från 92 - 98 har jag laggt ut 7 st spångar av virke som jag tiggt eller plockat från byggskräpconteinrar o fraktat ut med cykel... av dessa så ligger 5 kvar... 2 ligger över diken... 2 över surhål... o den sista ligger fäst i ett fallet träd som delvis stängde av en stig...
2. 92 grävde jag, med dåvarande markägaren Järvsjö Alpin tillstånd, en stig på östra sidan av Hammarbybacken... ca 100m på skrå upp till backen...
3. 99 byggde jag en stege på ca 1.5 m på den lilla korta stig som jag kallar Frankenstein o som jag hittat o spårat upp vid utkiken ovanför Tuppstugen, nära starten på blåa spåret till solsidan... virket till denna stege hämtade jag ca 1 km bort i elledningsgatan som de precis hade röjt då...
4. Jag har under åren sen jag började cykla i Hellas, 1989, spårat upp o ihop tre äldre o svaga stigar som funnits utmärkta på karta... två av dessa används sällan men har rullats på några enstaka gånger... notera att detta är existerande stigar som bara inte använts speciellt mkt...
5. 2001 grävde, luggade o sopade jag i Nybohovsbacken (en gammal skidbacke som man kan se från Essingeleden, nära Liljeholmen o sjön Trekanten) fram ett ca 300m långt o 50cm brett spår från toppen... där deltog jag oxå i byggandet av tre NS-ramper av byggvirke... o detta gjorde jag o vi utan att be om tillstånd...
6. 2002 byggde o grävde jag med ett antal andra i stor omfattning på Fiskartorpet, norra djurgården... Vi grävde flera hopp o byggde ett antal NS-banor... detta med markägarens o markarrendatorernas tillstånd...
7. 2003 fortsatte jag med samma arbete som ovan på Fiskartorpet under samma förutsättningar som tidigare o vi fick även rensa en hel del sly o småväxtlighet under den tiden... dessutom arrangerade jag med andra SSSM med 7 startande i området omkring...
8. Under 2000 o även under 2004 har jag spårat en hel del stigar i ett annat område o försöker binda ihop dessa till en mkt lång led som förhoppningsvis ska bli klar under 2005...
så detta är vad jag gjort o om det finns nåt av de som ni antyder så kan ni gärna lägga fram det...
Men en sak har jag aldrig ägnat mig åt, jag har aldrig gått ut med en motorsåg och fällt friska eller vindfällda träd för att bygga NS i ett område som snart ska bli naturesarvat... nope!!!