Verktygsats för lvg

Verktygsats för lvg
Om man bara har en handfull cyklar att skruva på och inte gör det varje dag så funkar biltemas grejor utmärkt. Det enda jag har skrotat är en vevarmsavdragare, men då satt skiten riktigt jäkla illa också.

Det som inte finns på biltema köper jag från bbb , park tool eller ice-tools. Kompletta set brukar nästan alltid vara överprissatta i förhållande till lösa verktyg.
Med vänlig hälsning,
Magnus

Verktygsats för lvg
Standardsvaret är väl som alltid att köpa löst. Du lär dig inte skruva bara för att du har en häftig väska med massa verktyg :)

Kedjepiska
Kassetthylsa
Kedjebrytare
Näbbtång
Insexnyckelsats
Liten stjärnmejsel
Skiftnyckel
Kanske en hammare
Vevlagerverktyg som passar ditt vevlager

Typ...

/G

Verktygsats för lvg
Köp lösa verktyg till din cykel till de delarna du behöver. Behöver inte köpa ett verktygsset med en massa verktyg du inte behöver. Och satsa på kvalitet, oavsett hur många cyklar eller hur mycket du skruvar så är det mycket roligare med kvalitet än när skruvar går sönder, saker och ting sitter fast, håller på att bli rundade eller vad för tråkigt som nu kan hända.

Verktygsats för lvg
Jag har rose box (fast den mindre). Halvtveksam kvalitet tyvärr. Kedjebrytaren gick av direkt exvis, och några av de andra sakerna har lite gett vika.

Verktygsats för lvg
Skulle gå till typ Jula och köpa ett set insexnyklar några skruvmejslar, avbitartång, vajertång och sedan en momentnyckel från BBB så klarar du det mesta. Sedan så köper du de special verktyg du behöver när du behöver de och då funkar BBB i nästan alla fall.

Tillbaka
Topp