Vettig användning av spruckna ramar...

haha.. men för h-vete ge er nu! ni gör ju precis det som snorungen vill, reagerar som vanligt övermoraliskt på hans lilla tilltag. ju mer ni skriver desto mer 'uppror' gör han mot er.

Quote (Bianchi Oskar):
roligaste tricket någonsinn: busstricket :P kör mot en buss (gjärna skolbuss) och gör en stoopie 180 rearlip på sidan av bussen, bakhjulet på bussen asså! typ 5sek eller nåt, sen är chaffisen garanterat arg :D
/Quote
från lunarsidan...
Verkar som syftet är att göra chauffören arg, och där försvann den respekten för dig Oskar. Sorry, men tills jag läste det hade jag inte "valt sida" eftersom jag kanske inte riktigt förstått vad som hänt till fullo. Det är en sak om man trixar o har sig, och råkar förarga folk men när det är själva meningen att förarga och sabba för folk i deras yrkesroll (typ som idioter som kastar skräp hur som helst för att de skiter i städaren) så hoppas jag att du själv hamnar i samma sits så du får känna själv hur det känns. Är du 14 år gammal, som det står i din Lunarstorm-profil?

För övrigt, vad är "stoopie 180 rearlip" för nåt? Har en viss aning men upplys mig vänligen.

//Marcus

Min ungdoms synder (Har väl ett par månader till innan jag inte kan skylla på ungdom längre :( ):
1. Bett en polis nita mig.
2. Åkt kundvagn... ;)
3. Cyklat innomhus i skolan. (länge sedan)
4. Kastat en av skolans basketbollar i ån. (länge sedan)
5. Träffat rektorn med bandyboll. (länge sedan)
6. Hackat rektorns dator (länge sedan) ;)

Har jag garvat? Något kopiöst! ;)

I wish.....

ignore.gif

Han är ju ett BARN för h-vete. Kan inta alla VUXNA människor här sluta upp med att reta upp sig på grabbens diverse tilltag, sätt att uttrycka sig på osv.... Jag fattar inte hur en barnunge ständigt o jämt lyckas reta upp mer eller mindre vuxna människor på det här stället. Suck!

> Marcus Skrev:
>
> För övrigt, vad är "stoopie 180 rearlip" för nåt?
> Har en viss aning men upplys mig vänligen.

Cykla mot föremålet, knip frambromsen så att bakhjulet lyfter (stoppie)
vrid bakdelen av hojjen 180° innan du kommit fram till föremålet och
toucha bakhjulet på föremålet.

Är du med?

Bianchi-orre:

Otaktiskt å använda samma nick på happy som på lunarstorm. Nu kommer
du få svälja moralkakor hela kvällen. :P

jag har massor av ungdomssynder på samvetet.

det är väl bara bra när vuxna säger ifrån, men sen är det inte mer med det. oskar är 14 år gammal och det är en naturlig lärandeprocess för honom att utmana omgivningen.

det blir nog folk av honom också så småning om.

Senast redigerad av en moderator:
mattel Skrev:
-------------------------------------------------------
> haha.. men för h-vete ge er nu! ni gör ju precis
> det som snorungen vill, reagerar som vanligt
> övermoraliskt på hans lilla tilltag. ju mer ni
> skriver desto mer 'uppror' gör han mot er.
>
> ______________________
> hot wheels from mattel
>
> är det tone bekkestad?

Ok...du har så rätt. Vi håller tyst. Och låter den överförsummade valpen lida i ensamhet.

Jag tror att han behöver oss för att vi lysnnar på honom. Och ger honom bannor, och tillrättavisning.

Nu när han äntligen har hittat lite äldre farbröder som precis som han tycker om att va i skogen tillsammans , iklädda tighta shorts, så får vi inte va för stränga. Men lite tillrättavisning får vi väl ge honom

ps. fin bild i din profil, mattel

Håller med Rippa, oxr och micke s om att jag tror oskar lärt sig sin läxa. Man gör dumma saker när man är ung och oförstörd. Tror inte att det hjälper så mycket om man skäller på oskar här.
Jag har många ungdomssynder på listan som jag gjorde i oskars ålder som jag skulle bli fullständigt vansinnig om nån snorunge utsatte mig för idag!
Är lite sugen på att berätta om dem men jag vill inte plantera några dumma ideer i oskars skalle...

Mangan: Nej, tyvärr(?). Det hela berodde på en liten film jag och några polare gjorde (därav cyklingen och kundvagnen...). Polisens svar blev: "Nej det kan jag inte göra." "Nehepp" svarade jag. Sen bad jag en äldre kvinna nita mig men hon sa också nej, men då kom en muskelman och sa: "Jag kan klippa till dig din jäkel" varpå vi kutade allt vi hade därifrån...!

Jonas Skrev:
> Baltazar Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > hur läser du pojk!!! förstår inte hur du får
>
> > "omgående" till "omkommer" :D:D
>
> Båda orden förekommer Skoglings inlägg, hur läser
> DU? ;-P

som en kratta tydligen :D:D:D håller dock fast vid att det var helt rätt av busschaufören

Cal-> Tack, jag är med.
Rippa-> Jag har lättare att identifera mig med busschauffören än med Oskar, därför tycker jag det var en dum sak. Visst, självklart har jag också gjort dumma saker men det betyder inte att jag inte får reagera nu. Har jobbat heltid, och nu extra, som väktare (och innan dess bla vaktmästare och fotokopist) dvs idel serviceyrken. Med tiden har jag erfarit en HEL DEL idioter som jävlats och ställt till det för mig, självklart blir jag arg då jag tycker jobbet i sig är tillräckligt. Har man yrkesstolthet vill man göra ett bra jobb och inte komma till garaget med bucklig buss, eller kunna lämna över ett objekt till kollega utan att ha nån pundare som sover nånstans. That's it, nothing more, nothing less.

//M

mytomspunnen Skrev:
> Är lite sugen på att berätta om dem men jag vill
> inte plantera några dumma ideer i oskars skalle...

Jag ska försöka att inte ta efter, men jag har ju inte fyllt 30 än så man vet aldrig.

nej man får verkligen passa sig för vad man säger till dig:)

oxr Skrev:
> mytomspunnen Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är lite sugen på att berätta om dem men jag
> vill
> > inte plantera några dumma ideer i oskars
> skalle...
>
> Jag ska försöka att inte ta efter, men jag har ju
> inte fyllt 30 än så man vet aldrig.
>

Marcus Skrev:
> Cal-> Tack, jag är med.
> Rippa-> Jag har lättare att identifera mig med
> busschauffören än med Oskar, därför tycker jag det
> var en dum sak. Visst, självklart har jag också
> gjort dumma saker men det betyder inte att jag
> inte får reagera nu. Har jobbat heltid, och nu
> extra, som väktare (och innan dess bla vaktmästare
> och fotokopist) dvs idel serviceyrken. Med tiden
> har jag erfarit en HEL DEL idioter som jävlats och
> ställt till det för mig, självklart blir jag arg
> då jag tycker jobbet i sig är tillräckligt. Har
> man yrkesstolthet vill man göra ett bra jobb och
> inte komma till garaget med bucklig buss, eller
> kunna lämna över ett objekt till kollega utan att
> ha nån pundare som sover nånstans. That's it,
> nothing more, nothing less.
>
> //M

Marcus, you are missing the point.

Förresten: "idioter" o "pundare" o "jävlas" o "yrkesstolthet" o "väktare" i ett o samma stycke. Skrämmande inställning hos en som jobbar med myndighetsutövning.

skumroffe Skrev:
> Klockan är mycket, Oskar. Dags att borsta tänderna
> och hämta snuttefilten...

Tänk om man ändå fick det. Fast jag ska ägna hela kvällen åt diskussioner med tonåringar som brukar vara riktigt roliga, så det är inte så synd om mig. Inte så mycket sociala förbehåll och vakta på vad man säger, som människor brukar lägga sig till med med åren. Hm, hur var det nu man sa som tonåring? "Jag ska aldrig bli som dom..."

Steelisreal skrev : "Nu när han äntligen har hittat lite äldre farbröder som precis som han tycker om att va i skogen tillsammans , iklädda tighta shorts, så får vi inte va för stränga. Men lite tillrättavisning får vi väl ge honom"

Eller: "Om Oskar vill följa med ut i skogen så kan du få en moralkaka av farbror Jan?" :-D

Steelisreal skrev också: "Jag tror att han behöver oss för att vi lyssnar på honom. Och ger honom bannor, och tillrättavisning."

Fasen det var precis det jag skulle skriva. Hur är det Oskar, är det så att du vill se hur vi reagerar eller tycker du bara att det var en cool grej och ville berätta det - eller är det både och? Allvarligt nu, hur tror du att vi gamlingar (20+) reagerar? För inte tyckte du väl egentligen att det var helsmart, eller förstod du inte alls varför den andra busschaffisen blev arg?

Coolt dock att du kan göra tricket. Dumt val av ställe tycker jag kanske.

Rippa-> Hade du känt mig hade du aldrig gjort den kopplingen. Jag har aldrig betett mig illa i yrket, kan dra flera exempel -även involverande pundare. Senast på julafton hjälpte jag en missbrukande kvinna till den grad att hon grät hejdlöst på gatan och kallade mig för "världens snällaste". Jag beter mig alltid lite bättre mot andra än vad andra beter sig mot mig eftersom jag tror på devisen att behandla andra som man själv vill bli behandlad. Dessutom blir jobbet enklare om man behandlar andra bra och med respekt.
Låt oss sluta diskussionen där, eller? Ska ner på visning av min nya lgh, en studentlgh på 20m2, och jag är på gott humör och vid god vigör :)

Tolka mig rätt, jag sitter inte här och förbannar Oskar och sticker nålar i en Bianch-ram-docka med ihopsytt styrrör (eller vad det heter), jag tyckte bara det var väl taskigt gjort eftersom det blev personligt mot chauffören.

Oskar-> Taskigt gjort, men visst, du är ung. Borde kanske inte vara den som moraliserar, jag har gjort värre.

//M

Ännu en oskar-tråd som blir en två-tre-fyra-fem sidor lång, mestadels av onödigt dravel. Märkligt...
Finns uppenbarligen ett behov hos många att munhuggas och försöka dunka vett i skallen på oskar som just nu är i den roligaste fasen i livet. Vild, galen tonåring utan ett uns av eftertanke.

Ibland kan du faktiskt vara lite rolig oskar, vill inte vara alltför negativ mot dig, forumet behöver ju en mix av olika personer, unga och fossiler, helylle-nissar och galningar.

Men ibland kan du vara riktigt korkad också, om du ursäktar uttrycket. Många försöker tänka efter lite i alla fall innan de skriver - gör du det? Samt att det kan också bli liiite tjatigt med stilen på dina inlägg ibland. Moderera lite, skriv så att vi gamlingar förstår och lyssna i alla fall på en del goda råd som vi som har överlevt till vuxen ålder trots allt har, så ska du se att vi alla kan få en rolig tid med varandra här på happy framöver.

Klart, slut!

Ojoj vad det händer grejjer här när jag är i skolan..

Jag är lite fundersam över ett par saker här. Är det så att alla som tillrättavisar Oskar gör det för att han ska lära sig eller för att ni vill visa för alla på forumet hur präktiga ni är? Oskar är fjorton år gammal. Det verkar som om det inte riktigt går in..

Jag menar att det finns ju ingen anledning till att upprepa samma sak som någon annan sagt tidigare här annars. Speciellt inte innan man fattat vad Oskar har gjort. Eller är den här tråden en demokratisk omröstning där antalet för och emot ska bestämma om Oskar får göra busstricket i framtiden?

Ställningstagande inför den kommande omröstningen..

Jag håller med oxr och vill gärna se det omtalade busstricket på film och precis som Rikard påpekade är det som chaffisen gjorde mot Oskar mycket värre om nu Svea rikes lag är måttstocken. Nu verkar ju inte många bry sig om den utan tror att det är okej att göra vad som helst mot dom som bryter mot minsta regel eftersom man ser sig som en hederlig mönstermedborgare själv.

Jag var nog 27-28 när jag "liftade" med en buss senast (På Strandvägen i Stockholm. Rakt och fint och snabbt...). Det var det jag trodde var "busstricket"...

Problemet för Oskar är nog att chaffisarna givetvis inte vill ha några märken på sina bussar. Dom är väl dessutom "vana" vid skadegörelse på och i bussarna, har låg tolerans emot det och accepterar inte att nån ens petar på bussen. Jag förstår dom även om jag nog har varit(?) minst lika impulsiv som Oskar. När jag växte upp gav man sig dock ALDRIG på andras prylar, men parkbänkar och sånt for man ju runt på (Utan att massakrera dom per automatik när man var färdig...).

1. Jag vill också att alla mina startade trådar alltid blir flera sidor långa :-(

2. Jag hatar verkligen när folk messar med saker som inte är deras!!!!!!

/K

Kelvin Skrev:
> 1. Jag vill också att alla mina startade trådar
> alltid blir flera sidor långa :-(
>
> 2. Jag hatar verkligen när folk messar med saker
> som inte är deras!!!!!!
>

Hur menar du? :P

Refererar till en Bianchipojke som (eventuellt) sätter däck/skrap/riv-märken på en bussida som inte är hans. Sorry, kanske hamnade lite off och lite sent, läste inte hela tråden (fy på mig)

/K

=David Skrev:
> Jag menar att det finns ju ingen anledning till
> att upprepa samma sak som någon annan sagt
> tidigare här annars.

Jag håller helt med =David :-D

Fatta pissed off jag skulle bli om nån gjorde det på min bil!

Egendom är egendom, oavsett vems den är, och när nån förstör blir man jävligt arg. Jag blev av med mitt andra låsbara tanklock imorses. Jävla göteborgsghettobarn.

Scenario: Du får låna en buss för 1.2 miljoner kronor. Nån glad blekingebo med konstig dialekt kommer och smäller upp bakhjulen i karossen som om det vore ett vapen, och målet var att sänka bussen.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

PS. Den går som en dröööm... ibland.
http://www.maxhjalmar.com

Marcus Skrev:
> Quote (Bianchi Oskar):
> roligaste tricket någonsinn: busstricket :P kör
> mot en buss (gjärna skolbuss) och gör en stoopie
> 180 rearlip på sidan av bussen, bakhjulet på
> bussen asså! typ 5sek eller nåt, sen är chaffisen
> garanterat arg :D
> /Quote
> från lunarsidan...
> Verkar som syftet är att göra chauffören arg, och
> där försvann den respekten för dig Oskar. Sorry,
> men tills jag läste det hade jag inte "valt sida"
> eftersom jag kanske inte riktigt förstått vad som
> hänt till fullo. Det är en sak om man trixar o har
> sig, och råkar förarga folk men när det är själva
> meningen att förarga och sabba för folk i deras
> yrkesroll (typ som idioter som kastar skräp hur
> som helst för att de skiter i städaren) så hoppas
> jag att du själv hamnar i samma sits så du får
> känna själv hur det känns. Är du 14 år gammal, som
> det står i din Lunarstorm-profil?
>
> För övrigt, vad är "stoopie 180 rearlip" för nåt?
> Har en viss aning men upplys mig vänligen.
>
> //Marcus

lite kul är det allt när någon blir arg på en :P specielt när han inte får tag på en! :D

_____

denna tråden blev lååååång! men ni som tror att det blir repor på bussen har jag ett svar till, nej! det blir inte repor.

I däck fastnar det oundvikligen små vassa saker (grus, glas) + redan befintligt grus på sidan av bussen -> små vassa saker mellan lack och gummi -> märken, repor

Om man inte tittar efter ser man ju dock inga märken förståss, så då kanske de inte finns...

/K (varför skriver jag i den här tråden)

visst gör ungar hyss.. det har jag själv gjort, men när hyssen går till på detta vis så är det inte roligt/accepterat längre.

det är en princip sak.

man blir lika förbannad ändå, är bilen repad så är den.

Tim Skrev:
> det är en princip sak.
>
> man blir lika förbannad ändå, är bilen repad så är
> den.
>
>
>
> Redigerad 3 gånger. Senaste ändring 2005-01-26
> 20:22 av Tim.

men orka med principer! lika dant för alla sk8are/BMXare/inlines, dom förstör ochså! rail, curbar, bord osv osv. alla som håller på med en "oseriös" hjulsport pajjar nåt. jag cyklar på bussar och tycker det är skitkul! ni tycker det är skitkul att cykla på en stig. och så är jag inte vuxen heller, så jag "får" göra lite dumma saker. jag röker/ snusar/ dricker/ knarkar inte. jag har kul på en cykel och gör mäniskor arga (vissa).

jag har inte sagt att något annat är mindre bra än att cykla på bussar.
nu tyckte jag du skrev att denna buss inte var i trafik, men ändå.

jag är själv barn tills jag blivit myndig och ändå kan jag hålla mig i skinnet.
jag får cykla på stigar enligt allemansrätten, jag förstör ingens egendom eller orsakar trafikfara.

skulle man få enligt lag få cykla på bussar skulle det inte bli en sådann diskution.

[edit]
nej nu får det vara slutdiskuterat för min del, du lyssnar varken på vad folk eller lagen säger samtidigt som du inte har sunt förnufft.

att vara ung betyder inte att man är ansvarslös.

Tim Skrev:
> jag har inte sagt att något annat är mindre bra än
> att cykla på bussar.
> nu tyckte jag du skrev att denna buss inte var i
> trafik, men ändå.
>
> jag är själv barn tills jag blivit myndig och ändå
> kan jag hålla mig i skinnet.
> jag får cykla på stigar enligt allemansrätten, jag
> förstör ingens egendom eller orsakar trafikfara.
>
> skulle man få enligt lag få cykla på bussar skulle
> det inte bli en sådann diskution.
>
>
>
> nej nu får det vara slutdiskuterat för min del, du
> lyssnar varken på vad folk eller lagen säger
> samtidigt som du inte har sunt förnufft.
>
> att vara ung betyder inte att man är ansvarslös.
>
>
>
> Redigerad 3 gånger. Senaste ändring 2005-01-26
> 20:40 av Tim.

orka med lagar! :P men det blir inte mer busstrick fören jag och juhannes ska filma det.

*jag är inte dum i huet, jag har bara lite otur ibland när jag tänker*

Crossmax äger! Skrev:
> Varför inte "det blir aldrig några mer
> busstrick"?
>
> Skiter du totalt i vad folk försöker säga till
> dig???

joo, en gång till. sen får det va slut. :D

fan vilken onödig tråd jag har skrivit, men jag va helt upphettsad av detta när jag kom hem. så jag va tvungen att skriva av mig.

hoppas att jag kan mogna och bli smart. kanske jag blir det när jag fyller 15år? :P

Intressant hur många "mogna" individer som tycker att barnmisshandel är en rimlig respons på Bianch oskars tilltag.

Hade jag varit där hade det varit busschaffisen som hade varit i farozonen för en omgång. Att fysikt ge sig på en annan individ är bara en rimligt åtgärd i samband med misshandel och våldtäkt. Busshaffisen gjorde sig skylidg till det förra.

/rikard

[Edit:] Bianki oskar: gör busstricket mot ett bollplank istället. Låt dina polare filma så vi får se hur du gör. En endo 180 ( som vi gamlingar skulle kallat) är inte helt lätt.

Tillbaka
Topp