Vettigt bemötande!

Vettigt bemötande!
Hallå.
För drygt en månad sedan beställde jag en ny hoj. Fick besked om leverans inom ett par dagar. Strålande tänkte jag och sålde raskt min cykel. Efter ett par dagar ringde firman och meddelade att websaldot tyvärr inte stämde med det fysiska lagret. Leveransen skulle därför tyvärr dröja upp till två veckor. Tiden gick tyvärr. Jag skrev med kundservice som var väldigt trevliga, men inte kunde göra något tyvärr, annat än beklaga. Nu har det gått över en månad. Jag har tagit bilen till jobbet (oftast) eftersom jag inte haft någon vettig cykel att pendla med. Jag skrev igen till kundservice och påtalade detta. Nu har tydligen cykeln landat i Sverige åtminstone. Jag meddelade vilka merkostnader jag haft med anledning av att jag tagit bilen istället för att cykla. De drog genast av denna summa på priset! Det tycker jag är rätt inställning och bra service!

Vettigt bemötande!
Jag fick ju besked, t.o.m. från dhl, om leverans inom ett par dagar. Det litade jag på och sålde min cykel.
Det står faktiskt i någon av alla ”konsumentköpslagar” att man har rätt till ersättning för kostnader man haft pga försenad leverans av en vara. Jag trodde dock det skulle krävas lite krångel, men icke. Mycket trevlig servicepersonal.
Det är TCMCykel det handlar om.

Tillbaka
Topp