Vevlager till Scott Voltage jr20

Vizual54

Aktiv medlem
Vevlagret på dotterns cykel har gett upp totalt.
Det som satt i är ett VP-BC55 och har förmodligen suttit där sen cykeln var ny.
20180318_193502.jpg

Tänkte att jag skulle köpa ett tätat typ Shimano bb-un?? lager och sätta dit men vet inte riktigt vad jag ska köpa. Har mätt ramen till 68mm och axeln till 127mm.
Skiljer det i diameter/gänga eller är det standard?

Senast ändrad:
Tack för svar, det är precis det jag tittat på att köpa. Men när jag kollade på bike24 så fanns bb-un55 i BSA och ITA vad nu det står för och då blev jag osäker. Dock finns 68x127 bara i BSA.

Är väl bsa som gäller... köpte ett bb-un55 till pojkens Voltage Jr 24:a för ett par år sedan från chainreaction för 125:-... förutom att jag plockade ner cykeln helt så var det allt jag lade ner på den.
Aldrig varit med om ekrar som rostat förut, men fick slipa av dem när jag köpte den o sen när jag sålde den....

Tack för länken!
Då är det bara att beställa.

Jo, det finns väl en del saker av mindre bra kvalitet på den där cykeln. Upptäckte förra helgen att ena gaffelbenet var fyllt med rostbrunt vatten som till min stora förtjusning rann ut över byxorna när jag rev isär dämparen. Känns inte värt att leta något nytt men samtidig gör det lite ont att sätta ihop den igen med rostiga delar inuti.

Gaffeln på pojkens hoj var väldigt mjuk kan man säga... tur att han var så lätt.. :)
Såg att de sålde hårdare fjädrar till gaffeln nånstans men kändes rätt så ovärt...

Köpte den beggad, halvtaskig bild i annonsen på lokal köp/sälj site där det stod att den var jättefin, pris 1200:-. Mailade bud på 600:- o de svarade ja efter 2v.
Kör 3 mil för att hämta den o ser att alla ekrar är rostiga o rätt mkt lackskav ... jättefin, jomenvisst... :( folk är lustiga...
Plockade ner hojen o bättrade lack o slipade o målade det som var rostigt.
Lyckades vid återmonteringen inte få till justeringen av framväxeln, upptäckte då att vevlagret var slut... lagom kvällsterapi i garaget... :)
Sålde den efter 3 år för 700:- via blocket, den var lättsåld!

Tillbaka
Topp