Via Race - Chapter 2 Germanicus

Mange.

Aktiv medlem

Ett 4000km lopp från södra Italien till Nordsjön, som längst Österut är man i Slovenien och Västra gränsen är Frankrike.
Det är sagt att hela loppet ska kunna köras på asfalt, allt annat är på eget bevåg. Inga parcours, men Gater som ska passeras från vilket håll som helst men i ordning. däremellan så är det fritt ruttval.

Starten går 26/7

Vilka svenskar kör?
1000030113.webp

Senast ändrad:
Efter lite markkontakt tidigare idag tack vare lite lösgrus i en kurva så kikade vi in i ett apotek. Där fick Rasmus ett lyxigt mottagande och mha Google translate lyckades dom kommunicera rimligt. Teknikens under!
Det ser värre ut än det är. Cykeln och ffa styrlindan tog det värsta. Men vi räknar med besök på fler Apotek för omplåstring dom närmaste dagarna.

1000002064.webp
1000002097.webp

1000002100.webp

Dagens sista backe var 28km och inte 14, vi fick rapporter om lösa hundar på toppen och någon hade blivit biten så var vi rätt sammanbitna. Solen gick ner, vi hade planerat mat dåligt så rätt krokiga. Men vi kom över toppen och hade 23km till nästa stad. 23km nedförsbacke, toppen. Men det var så otroligt runkig väg så det var släpande bromsar och på helspänn för att inte köra ner i alla hål som var pepprad överallt. Aja, vi överlevde, har dock ingen känsel i fingrarna..
Men vi hittade en pizzeria som var öppen. Nu ska vi hitta sovplats.
1000002107.webp

Hoppas att ni får en härlig dag i sadeln. Ser ut att inte bli olidligt varmt( runt 25-27 grader).
Grymt kämpat!
Glöm inte att dricka mycket och svalka er med glass!

Vi har kommit upp på Campo Imperatore. Kallt, blåsigt och annalkande regn. Mitt vänsterreglage lixom slutar fungera med jämna mellanrum. På platten är det lugnt, men just när det behövs som mest händer det inget när jag trycker på knappen..
Ohwell.
1000002204.webp

Natten var bra, nåja hyfsat bra. Varmt och torrt i ett hus som ska byggas om. Så vi låg i en byggarbetsplats. @Fastnav har fått något skit i kroppen och vände ut&in på magen ett par gånger. Han är rätt sliten nu. Jag nojar för att jag fått samma, men hoppas det bara är höjden och min frukost bestående av tuc-kex och nutella.
Halvvägs upp till toppen hittade vi en foodtruck och fick lite bättre mat. Men yrsel kvarstår.
1000002239.webp

Nästa stopp L'Aquila.

Dagen har varit röv rakt igenom..
Vi började med att kasta oss in backen mot Campero Imperatore. Där uppe skulle vi justera kläderna innan nedförsbacken. Faan va najs med utförslöpa! När vi kommer ned till foodtrucken, typ 6km av 7-10% så säger Rasmus att min sadelväska är öppen.
Ridå.
Allt utom sovgrejerna saknas.. Alltså bara att vända upp igen. Nu är jag mentalt nedbruten, svårt illamående och överklädd men det har börjat dugga. Varje tramptag är fullt av griniga knän och självhat. Det finns en asnajs chatgrupp för riders, men jag har såklart ingen täckning.. Efter någon kilometer hittar jag dom första 2 persedlarna, men gissar ju att det sista ligger närmare toppen..
Halvvägs upp i backen finns det en liten rondell och någon tjomme som vaktar en bom mot toppen. Jag frågar om hjälp, men engelska kan knappt folk i repan på hotellen. Här finns dock täckning på mobilen och jag ber translate om hjälp, han läser vad jag skrivit och svarar på italienska. Vilken stjärna! Men jag tänker att jag kollar upp chatten och hoppas någon som är där uppe kan hålla ögonen öppna.
1000002279.webp

Precis när jag läser detta kommer en kille ner med en orange tröja på styret! Så sjukt tacksam!
Nu är det rejält mörka moln men jag kan vända ner igen och möta upp Rasmus som passade på att vila. Jag behöver bara tömma magen ett par gånger och trots omeprazol får njuta av den underbara sura smaken av uppstötningar resten av dagen. Nu ligger våra kläder på tork efter vi tagit in på hotell i L'Aquila. Bättre lycka imorgon..

Dagen har varit röv rakt igenom..
Vi började med att kasta oss in backen mot Campero Imperatore. Där uppe skulle vi justera kläderna innan nedförsbacken. Faan va najs med utförslöpa! När vi kommer ned till foodtrucken, typ 6km av 7-10% så säger Rasmus att min sadelväska är öppen.
Ridå.
Allt utom sovgrejerna saknas.. Alltså bara att vända upp igen. Nu är jag mentalt nedbruten, svårt illamående och överklädd men det har börjat dugga. Varje tramptag är fullt av griniga knän och självhat. Det finns en asnajs chatgrupp för riders, men jag har såklart ingen täckning.. Efter någon kilometer hittar jag dom första 2 persedlarna, men gissar ju att det sista ligger närmare toppen..
Halvvägs upp i backen finns det en liten rondell och någon tjomme som vaktar en bom mot toppen. Jag frågar om hjälp, men engelska kan knappt folk i repan på hotellen. Här finns dock täckning på mobilen och jag ber translate om hjälp, han läser vad jag skrivit och svarar på italienska. Vilken stjärna! Men jag tänker att jag kollar upp chatten och hoppas någon som är där uppe kan hålla ögonen öppna. Visa bilaga 783061
Precis när jag läser detta kommer en kille ner med en orange tröja på styret! Så sjukt tacksam!
Nu är det rejält mörka moln men jag kan vända ner igen och möta upp Rasmus som passade på att vila. Jag behöver bara tömma magen ett par gånger och trots omeprazol får njuta av den underbara sura smaken av uppstötningar resten av dagen. Nu ligger våra kläder på tork efter vi tagit in på hotell i L'Aquila. Bättre lycka imorgon..
Allt man kan säga har floskler-varning. Men det brukar iallafall vara minnesvärt när det är färdigt.
Stort fett lycka till!

Mitt vänsterreglage lixom slutar fungera med jämna mellanrum. På platten är det lugnt, men just när det behövs som mest händer det inget när jag trycker på knappen.

AXS? Testa att byta batteri.

Mitt vänstra AXS drar mycket mer än det högra. Långt under specad tid. Jag har alltid med mig extrabatterier på längre turer.
Tänk också på att batteriblister är helt omöjliga att öppna utan sax nuförtiden.

Tillbaka
Topp