Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
OK. A priori skulle man ju dock kunna tänka sig att de skulle kunna köra in ngn sväng i Frankrike också, trots namnet. Finns ju dessutom basker även i Frankrike.glitch sa:GoranS - spanska sidan, Basque Mtb :)
Kul Jakob! Satt häromdagen och kollade deras turer och tyckte denna såg grym ut.
Funkade organisationen bra?
rekrevs sa:Jag har kört deras Backcountry Pyrenees tur två gånger och har varit grymt nöjd båda gångerna.
Doug och hans guider vet hur man hittar bra och varierad åkning. Allt från full-ös-dh-ish till singletrack med tajta switchbacks.
På Backcountry turen blir det en del tid i bil eftersom man förflyttar sig mellan olika områden i stort sett varje dag.
Merparten av klättringen görs i bil, tror inte jag gjort mer än 1000 höjdmeter för egen maskin någon dag där nere.
konken sa:rekrevs sa:Jag har kört deras Backcountry Pyrenees tur två gånger och har varit grymt nöjd båda gångerna.
Doug och hans guider vet hur man hittar bra och varierad åkning. Allt från full-ös-dh-ish till singletrack med tajta switchbacks.
På Backcountry turen blir det en del tid i bil eftersom man förflyttar sig mellan olika områden i stort sett varje dag.
Merparten av klättringen görs i bil, tror inte jag gjort mer än 1000 höjdmeter för egen maskin någon dag där nere.
Men man borde väl hitta på egen hand också eller? Har inte kollat nu men singletrack.fr borde ha en del av stigarna uppritade, kanske. Italiernarna är ju galna i trailforks, vet inte hur det är med baskerna :)
glitch sa:GoranS - spanska sidan, Basque Mtb :)
Kul Jakob! Satt häromdagen och kollade deras turer och tyckte denna såg grym ut.
konken sa:Hur ser det ut på klättringssidan, var det grusklättring, stig, hike a bike eller shuttling? Eller en salig blandning?
jakob-s sa:glitch sa:GoranS - spanska sidan, Basque Mtb :)
Hela deras insats var oklanderlig. Allt från pickup, uplift, guidning och att agera översättare. Sköna guider, allt var verkligen ordentligt genomtänkt. Vi bodde på 4 ställen under resan och hade lokala bolag som körde uplifts för varje plats. Gillade den detaljen, att stödja de lokala personerna som sköter lederna.
rekrevs sa:Jag har kört deras Backcountry Pyrenees tur två gånger och har varit grymt nöjd båda gångerna.
glitch sa:Ja det är nog mest självklart bara för mig som spenderat tid på deras hemsida samt läst om dem nyligen.
https://www.basquemtb.com
Utgår från trakterna kring San Sebastian men "high pyrenees" resan verkar ha transfer från Barcelona.
konken sa:Men man borde väl hitta på egen hand också eller? Har inte kollat nu men singletrack.fr borde ha en del av stigarna uppritade, kanske. Italiernarna är ju galna i trailforks, vet inte hur det är med baskerna :)
Klavikel sa:Najs ?
Gillade den korta sekvensen med follow cam som var strax efter 3m.
Verkar som det ofta blir grym fartkänsla vid bakåtfilmning.
Ser vansinnigt gött ut att köra där.
Plus lite halvfarliga stup vid 2m.
EST sa:Satan va fint å raketen trivdes där kan jag tänka mig, snygg cockpit med :)
blunder sa:Ser underbrart ut! Var nära att jag själv tryckte på köpa knappen för en tur nu i höst men fegade ur.
Hur kralliga däck ska man ha med sig? Räcker det med EXO-casing? Bör man ha rena DH-däck eller blir det för tungt uppför?
blunder sa:Ser underbrart ut! Var nära att jag själv tryckte på köpa knappen för en tur nu i höst men fegade ur.
Hur kralliga däck ska man ha med sig? Räcker det med EXO-casing? Bör man ha rena DH-däck eller blir det för tungt uppför?
Tack! Kul att du gillart :)JojjeM sa:Wow, grymt fint!
Bra hojat och filmat.
/Johan
Det är runt Ainsa. Väldigt annorlunda mot de andra mer högalpina delarna vi körde men otroligt rolig cykling!Fältprästen sa:Vad är det för ett landskap ca 1:40 in i filmen? Ser rätt udda ut.