Videoredigeringsprogram

Carl

Aktiv medlem
Videoredigeringsprogram
Tja, jag skrapade fram lite små hemmagjorda hojfilmer från förrförra sommaren som jag tänkte sätta ihop och lägga lite musik till.

Vilket program passar bäst för sån typ av amatöreditering, klippa, klistra och synka och mixa in lite musik och så. Kanske ta bort brusljudet från originalfilmen också?

Bilagor

• bike.jpg
    bike.jpg
    115.8 KB · Besök: 13
Videoredigeringsprogram
Kör Ulead Videostudio 8.
Riktigt trevligt program, som har många effekter och inte är så svårt att lära sig.
Har även haft Adobe Premiere, med det kräver mycket datorkraft och är overkill för de flesta svensson.

Videoredigeringsprogram
Vegas Video 5 är helt klart bäst. Enkelt och du kan göra massa!

Adobe Primiere är bra men högre inlärningströskel.

Personliga favoriten är Final Cut Pro men då får du köpa en dyr Mac.

Pinnacle Studio DV är nog ett alternativ för dig med, enkelt och väldigt lätt.

Men Vegas eller Pinnacle skulle jag nog rekomendera, Vegas om du vill kunna lära dig mer i framtiden är just det du skriver.

Lycka till!

Videoredigeringsprogram
Kan man redigera musik och dvd/film i ett och samma program? jag körde MixMeister Pro 6 , testade att redigera musik till mina spinnpass. Jag tror att det fanns möjlighet even för filmredigering i samma program.
Just nu är jag i AKUT behov av ett lätt och enkelt program för musikredigering och filmredigering-jag måste göra ett Rammsteinpass ju med film....Jag har musiken på CD, MD, och DVD. skulle behöva "plocka" musik eller film bitar från DVD.

Har problem med att ladda ner MixMeister just nu...finns det alternativ som någon känner till?

Videoredigeringsprogram
Kör du Windows? Börja med inbyggda Movie Maker för att lära dig principen. Det är faktiskt riktigt bra och väldigt lätt att komma igång med.

Sen byter du till Vegas, det är klart mera avancerad men lätt att förstå, speciellt om man kört en de Movie Maker först. Vegas är förhållandevis resurssnålt dessutom.

Adobe Premiere är bara stort och tungjobbat utan att tillföra något.

Final Cut, Avid osv är proffsprogram helt klart men jag har inte använt dem själv.

Tillbaka
Topp