Vikt cykeldäck ifrån chainreactioncycles, trasigt?

Ametz

Ny medlem

Bilagor

• 2015-04-14 16.59.33.jpg
    2015-04-14 16.59.33.jpg
    54.3 KB · Besök: 54
  • 2015-04-14 16.59.45.jpg
    2015-04-14 16.59.45.jpg
    53.5 KB · Besök: 42
Jag vet inte om det spelar någon roll. Kanttråden kanske kan ta skada så att du upplever däcket som ojämnt när du kör på det. Det är ju bara att reklamera. Även ett fungerade Schwalbe Marathon är vedervärdigt.

Det är bara att sätta på och pumpa upp, så ser du om det är nån bula. Skulle tro att et blir helt runt. Ev. kan du väl bara böja ut det innan.

Jag har jobbat med att vika ovikbara däck*, det funkar om man gör rätt, man snor ihop det till en 8 och viker så att det så att säga blir två varv istället för ett.

*Postorderslav

Precis samma sak hände mig när jag beställde detta däck från crc. Mailade dem och förklara och jag fick välja, pengarna tillbaka för däcket eller skicka ett nytt.

Tog pengarna, beställde fler saker och monterade på däcket som fixade till sig helt efter några mil.

Senast ändrad:
Jag har iaf mailat dom nu, så får vi se vad dom säger.
För en sån stor butik (som jag får känslan av att dom är) så tycker jag ändå det är rätt amatörmässigt att göra såhär.

De senaste omgångarna vajerdäck jag köpt från olika butiker har varit vikta åtminstone i en åtta, ibland är åttan hopvikt. Inte varit något problem. Man bara rätar ut tråden med fingrarna och så är allt bra sen.

Tillbaka
Topp