Vila i frid happymtb.org

Vila i frid happymtb.org
.

Bilagor

• dfef.jpg
    dfef.jpg
    95.2 KB · Besök: 52
Vila i frid happymtb.org
tycker nya ser bra ut, lite osäker på vad jag tycker om versaler i knapparna men annars bra. Skrev ut en PDF på den gamla layouten om man skulle sakna den :)

Vila i frid happymtb.org
Nja, jag gillade den gamla varianten bättre. Men med tiden kanske man vänjer sig...

säger jag som vid 31 års ålder blir kallad bakåtsträvare av rang av dom jag jobbar med...

Vila i frid happymtb.org
Funkar ej att bifoga bilder i k&s..
Gött att det går att välja färgtema under inställningar iaf... Gillar inte default nå vidare, alldeles för modernt o kitchigt.

Edit:
Var bra när trådtiteln stod med i varje inlägg så man kunde hålla koll på vad man läste egentligen handlade om när man hade fler fönster öppna.

Senast ändrad:
Vila i frid happymtb.org
Vart är världen på väg? Omodernt med 26", förnekande av ett helt namn med antydan.
Jag känner mig sviken och gammal. -Vill du ligga med mig då, vill du ligga med mig då...

Vila i frid happymtb.org
Fräscht med nytt.

Fast rent kognitivt drunknar ju inläggens text i allt jox runtomkring.

Det är kanske lika bra det, så slipper alla bli så irriterade på varandras inlägg.

Vila i frid happymtb.org
Snyggt tycker jag!

Men vad hände med alla annonser från gamla K&S - är det bara de 15-20 annonserna som kommer upp under K&S som finns överförda/inlagda eller missar jag någon knapp för att bläddra vidare?

MVH / Calle

Vila i frid happymtb.org
erik h sa:

Det är kanske lika bra det, så slipper alla bli så irriterade på varandras inlägg.

+1

Jag tycker att långa, välformaterade inlägg blir ganska OK i läsbarhet med hänsyn till knapparna, men oneliners försvinner fullständigt. Det kanske är en outtalad strategi för att höja kvaliteten på inläggen. :)

Vila i frid happymtb.org
Kupa sa:
erik h sa:

+1

Jag tycker att långa, välformaterade inlägg blir ganska OK i läsbarhet med hänsyn till knapparna, men oneliners försvinner fullständigt. Det kanske är en outtalad strategi för att höja kvaliteten på inläggen. :)

Dito

Vila i frid happymtb.org
Vad konstigt det känns. Igår var man inne och läste på sunkiga happymtb, idag när man ska in dirigeras man till Happyride! Känner mig helt vilsen... Tur man tog skärmdumpar på gamla sidan, när man får hemlängtan...

Vila i frid happymtb.org
Med bruna färgtemat så blir förändringen bara att det är något mer svårläst (vet inte vad man gjort med fonterna men otydligare är det) och buggigt. Menyn är sjukt irriterande. Knapparna skär i ögonen.

Vila i frid happymtb.org
ghostface sa:
Snyggt tycker jag!

Men vad hände med alla annonser från gamla K&S - är det bara de 15-20 annonserna som kommer upp under K&S som finns överförda/inlagda eller missar jag någon knapp för att bläddra vidare?

MVH / Calle

Nevermind - lyckades hitta svaret på min fråga; att alla annonser måste registreras på nytt iom det nya kravet på registrerad användare. Nedrans eftersom jag hade falkat in en del till min cx igår kväll som jag skulle ringa - får jag väl bara sitta här helt snällt och hoppas på att hen förstår att annonsen måste in på nytt :-)

Vila i frid happymtb.org
Det som var ballt med happymtb var ju att det var lite "underdog och hemmasnickrad i källaren känsla" på den.

Om happyride blir "NORDENS STÖRSTA OCH BÄSTA CYKELFORUM MED MEGA-SPLASH-ADDS" så får vi nog starta ett nytt "underdog forum".

Vila i frid happymtb.org
Jag försöker bara förstå var jag förväntas trycka. Allt, utom innehållet i inläggen, pockar på uppmärksamhet.

Varför ramen runt funktionslänkarna? Mest ett störande element
Rubriker och call to action i knappar behöver inte skrikas ut i versaler för att synas
Måste ny-flaggan lysa så man tror att något håller på att gå sönder?

Bra att annonsering kräver login
Förstår att menyn buggar. Gillar annars att den är sticky.

Vila i frid happymtb.org
Fjärdebrunn sa:
Jag försöker bara förstå var jag förväntas trycka. Allt, utom innehållet i inläggen, pockar på uppmärksamhet.

Varför ramen runt funktionslänkarna? Mest ett störande element
Rubriker och call to action i knappar behöver inte skrikas ut i versaler för att synas
Måste ny-flaggan lysa så man tror att något håller på att gå sönder?

Bra att annonsering kräver login
Förstår att menyn buggar. Gillar annars att den är sticky.

Håller med om nyknappen. Och att allt krimskrams utom texten i inlägget pockar på uppmärksamhet.
Saknar också trådrubriken över varje nytt inlägg.

Vila i frid happymtb.org
Vem var det nu som hade hela happymtb.org utskrivet? Jag köper gärna en kopia...
Inläggen var obestridligt tydligare att läsa och ta till sig igår.

Bilagor

• RIPhappymtborg.PNG
    RIPhappymtborg.PNG
    23.6 KB · Besök: 44
Vila i frid happymtb.org
Det är faktiskt lite jobbigt åt ögonen av någon anledning? Jag tycker bruna temat liknar det gamla men det är ändå något som gör att det blir jobbigt. Ingen som har ett förslag på vad det kan vara? Avsaknaden av den vita ramen som kanske gör något?

Vila i frid happymtb.org
Jag tror att det förra temat bjöd ögonen att följa inläggen utan att notera knappar och liknande som låg i en annan färg. Nu ligger knapparna istället upphöjda i samma färgtema som övrigt och ögonen måste aktivt sortera bort dem. Dessutom är stilen mer hoptryckt och jag tror därför inte ögat lika enkelt håller isär bokstäverna.
Man har dessutom valt att lägga för mycket "mellan" inläggen istället för att använda en ruta till vänster/höger för att visa användare och eventuellt även knappar. Kanske skulle man kunna ha samtliga funktioner där? Då skulle det bli betydligt mer flyt i läsningen.

Det är helt klart jobbigare att läsa forumet och framförallt att skumma igenom dem för att se om de innehåller något intressant. Jag tycker dock att "linjerna" till vänster istället för gamla "tab-pilar" är bättre för att se vem som har skrivit vad historiskt sett.

Ändringarna som jag anser behövs är små estetiska skillnader, men skulle göra stor skillnad för hur man upplever det när man läser.

Edit: Jämförde nu med flashback, funbeat, ett forum på forum24, familjeliv och tyvärr är detta det mest svårlästa forumet... Det var nog inte tanken.

Senast ändrad:
Vila i frid happymtb.org
Jag började använda webbaserade diskussionsforum nån gång under hösten 1995. Det första jag stötte på då var nåt som liknade de som i dag är phpBB och varianter av det. Tydliga, anpassningsbara, "platta", läsbara. Det var 20 år sen. Man tycker allt att det inte borde bli sämre med tiden, men nog fan...

Vila i frid happymtb.org
Har inte hängt med i tråden, vill bara gnälla lite.

Fy fan vad fult! Satan, detta var nåt i hästväg. Urk och helvete.

*hulk hulk*

Tillbaka
Topp