Vila i frid happymtb.org

Vila i frid happymtb.org
Tyvärr, jag vet inte vad det beror på men för mig blir det rörigt och väldigt tröttsamt att läsa så för min del kommer det bli mindre tid på forumet framöver.

Vila i frid happymtb.org
Undrar hur statistiken ser ut om vilket färgtema som är mest använt på nya versionen..

Kändes bara så naturligt å återgå till fyra nyanser av brunt. Dock ej testat på annat ön ajfån.

Vila i frid happymtb.org
Märkligt, på min androida smurfplatta får jag inte tillgång till menyerna. De blixtrar till precis innan de försvinner. Startsidan ärvdärmed inte tillgänglig. Har även försökt gå in med adressen happyride.../start.
Funkar inte.

Vila i frid happymtb.org
En helt ovetenskaplig undersökning ger att när jag kör helskärmsläge på datorn så är det ca 160 bokstäver per rad i inläggen. Det är på tok för mycket och gör det svårt att hitta nästa rad när jag läser. Det tar helt enkelt emot för ögonen att byta rad och jag får kämpa mer för att läsa vidare. Gamla forumet hade ca 110, vilket var betydligt rimligare.

Om någon räknar på ett större urval än jag gjort så får de säkert andra siffror, men själva poängen står jag fast vid.

Senast ändrad:
Vila i frid happymtb.org
Det här blev ju inte så bra. Grått är väl det färgschema jag trivs bäst med hittills men varför känns det inte läsvänligt? Dessutom ser jag min förhoppning om uppdatering av köp och sälj inte gick i uppfyllelse.

Lär märkas om man anpassar sig eller kommer besöka happy mindre framöver.

Vila i frid happymtb.org
trib sa:
En helt ovetenskaplig undersökning ger att när jag kör helskärmsläge på datorn så är det ca 160 bokstäver per rad i inläggen. Det är på tok för mycket och gör det svårt att hitta nästa rad när jag läser. Det tar helt enkelt emot för ögonen att byta rad och jag får kämpa mer för att läsa vidare. Gamla forumet hade ca 110, vilket var betydligt rimligare.

+1. Alldeles för brett. I övrigt helt ok än så länge.

Vila i frid happymtb.org
Jag håller med tidigare gnölare, det är svårläst.
När jag testade från mobilen gick det inte heller att komma snabbt till senaste inlägget i en tråd. Förut klickade jag på användarnamnet, dvs den som skrivit senast i tråden, för att komma till inlägget, från mobilen, medan samma sak från datorn betydde att titta på användarprofilen. Nu kommer jag till användarprofilen även från mobilen. För att komma till senaste inlägg får jag fippla o bläddra lite.

Vila i frid happymtb.org
ratatosk sa:
Jag håller med tidigare gnölare, det är svårläst.
När jag testade från mobilen gick det inte heller att komma snabbt till senaste inlägget i en tråd.

Du får klicka på tiden som inlägget är skrivet, precis som det alltid varit.

För övrigt tror jag Trib satte huvudet på spiken faktiskt. Det kanske är det som är största problemet vad gäller läsvänlighet?

Vila i frid happymtb.org
Kung_Gustaf sa:
Det är faktiskt lite jobbigt åt ögonen av någon anledning? Jag tycker bruna temat liknar det gamla men det är ändå något som gör att det blir jobbigt. Ingen som har ett förslag på vad det kan vara? Avsaknaden av den vita ramen som kanske gör något?

+1 på den vita ramen. Den gjorde att innehållet stod ut på ett annat sätt. Nu är det bara en enda stor brun sak.

Sen var förstås den gamla designen inte helt perfekt den heller. Tex var det inte helt glasklart vilket inlägg knapparna i den vita ramen tillhörde. Nu är det lite mer tvärt om. Man vet inte riktigt vem som skrivit vad, när och varför men man kan i alla fall svara och citera!

Vila i frid happymtb.org
trib sa:

Om någon räknar på ett större urval än jag gjort så får de säkert andra siffror, men själva poängen står jag fast vid.

+1 När jag använder delskärmsläge så blir det läsbart. Dessutom lär jag slippa reklamen?

Vila i frid happymtb.org
zinkpasta sa:
trib sa:

+1. Kan vi inte bara knö ihop det lite? Lägg en stor banner på hela vänstersidan eller nått. Vad som helst är bättre...
Till och med freeride.se har lite space på sidan. :-)

Edit: Även de där "NY" flaggorna borde ligga på en egen column så att inte rubrikerna ligger i osync med varandra när man läst ett eller flera inlägg..

Senast ändrad:
Vila i frid happymtb.org
Jag tyckte hästballe först... och nog ännu mer nu... visst det gråbruna temat gjorde det bättre än det förinställda ögondödartemat. Men det är ändå oharmoniskt.

Nåväl tycka kan man ju göra olika. Men varför går det inte att få en vanlig webläsarversion i telefonen? (Andriod och Crome om det har någon betydelse)

Vila i frid happymtb.org
AddeN sa:
Nåväl tycka kan man ju göra olika. Men varför går det inte att få en vanlig webläsarversion i telefonen? (Andriod och Crome om det har någon betydelse)

Jag har landat i att sidan är mycket mer läsvänlig på mobilen. Problemet är att det är vansinnigt segt att skriva långa inlägg här... Slutsatsen blir väl att alla läser och ingen skriver... Inte mycket att läsa då tyvärr. Hoppas på förändringar i skrivbordslayouten!

Vila i frid happymtb.org
Varfan är murmeldjuret?

Ni överlever nog det här också ska ni se.

Tack till alla som varit inblandade i att hålla mig Happy det senaste decenniet, att det blir mindre nu förtiden beror inte på något färgtema eller suffix. Kör hårt!

Senast ändrad:
Vila i frid happymtb.org
Ärligt talat är det en konstig känsla nu... Saknar det gamla, enkla happymtb. Känns så konstigt, det här. Har bara varit inne på happy 2 gånger idag :O

Men men, man vänjer väll sig =)

Vila i frid happymtb.org
zinkpasta sa:
trib sa:

+1

Vila i frid happymtb.org
Oj, jag fick en chock när jag öppnade happy idag. Det gröna färgtemat är verkligen gräsligt, jag kom en halv tråd och sedan fick jag stänga ner. Oläsbart. Tänkte helt seriöst att nu hade jag besökt forumet för sista gången. En så vedervärdig layout vill jag bara inte se igen.
Raderna är för långa för att det ska bli harmoniskt att läsa. Det finns en anledning till att texten i tidningar är uppspaltat i kolumner... På Ipad är raderna ännu längre än i Firefox på PC'n. Svårläst.
Knapparna i inläggen tar för mycket fokus. De borde vara mindre och som någon påpekade så var den vita ramen runt inläggen väldigt behaglig på gamla happy. Den gjorde att texten i inläggen fick fokus, och det gick snabbt och smidigt för öga att hoppa till nästa inlägg utan att störas. Det är det som är viktigt. Det var lättare för ögat att se vad som var innehåll och vad som var kludd runt omkring. Detta är verkligen någonting ni borde fundera på att återinföra. Enradsinlägg har blivit väldigt svåra att läsa med nya layouten. Knapparna är för markerade.
Trådtiteln i rubriken på varje inlägg bör återinföras. Det är svårt att hålla sig till topic när ingen kan se vad topic är. (!)
Jag tappar i vart fall bort mig.
Första-sidan är rörig. Ge mig classic-mode

Tur att ni påpekade att man kan byta färgtema, annars hade jag varit borta nu. Bruna temat gör underverk. Därmed är största missen åtgärdad. Tack för den. Det är magiskt vad lite brunt/grått som bakgrund kan göra.

Vila i frid happymtb.org
kommer att tänka på två talesätt

if it aint broken dont fix it

perfekta lösningar på icke existerande problem.

ja nu var det ju inte så perfekt, dom 8 procent eller vad det är som inte ser grönt lär inte vara nöjda...

och namnet, det lär iaf bli så att servern belastas med en. massa porrsurfare. men dom märker väl snart att ni ändrar tillbaka:)

Vila i frid happymtb.org
Skönt med lite plattare och renare design så min stackars i7-processor inte behöver jobba ihjäl sig :)

Nä, skämt åsido, håller med om oläsbarheten. Känns som att typsnittet för vanlig text inte är helt lämpligt på en vanlig skärm.

(Eller så är jag bara gammal.)

Vila i frid happymtb.org
Luktapåblommorna sa:
Den tråden handlar om övergången till nya sidan. Den här handlar om sorgen av att den gamla gått ur tiden. :)

Exakt min mening. Direkta synpunkter och önskemål om förbättringar hör alltså hemma i den andra tråden så att de inte missas!

Vila i frid happymtb.org
Nu är det nån collegetröja som varit i farten igen, går ju knappt att läsa vad som skrivs. Å andra sidan, kanske är det lika bra?

Vila i frid happymtb.org
Här åker man utomlands några veckor och möts av detta när man vill internetcykla på beachen. I solen är både det gamla och nya forumet ungefär lika svårlästa på mobilskärm :)

Vila i frid happymtb.org
Tacka vet jag lokalt proxy så man kan injicera CSS som begränsar inläggslistningen till 720 pixlars bredd. ;)

Screen%20Shot%202016-02-02%20at%2014.55.01.png

Vila i frid happymtb.org
Är jag dum i hela huvudet eller finns det inga kategorier / subforum i forumet?

Jag får bara upp en kronologisk lista med inlägg = bajs om man vill gå in på ngt särskilt ämne. Borde ju finna sektioner för DH, BMW, Trial, etc, etc.

Vila i frid happymtb.org
SubSub sa:

Jag får bara upp en kronologisk lista med inlägg = bajs om man vill gå in på ngt särskilt ämne. Borde ju finna sektioner för DH, BMW, Trial, etc, etc.

Hade nästan glömt att det är fredag.

Vila i frid happymtb.org
SubSub sa:

Nog för att Bayerische Motoren Werke tillverkar någon udda cykel emellanåt, men nog känns det som överkurs att dom ska ha en egen sektion på happy....

Vila i frid happymtb.org
h.g.j sa:
SubSub sa:

Nog för att Bayerische Motoren Werke tillverkar någon udda cykel emellanåt, men nog känns det som överkurs att dom ska ha en egen sektion på happy....

Atlas sa:
Gamla goa Brooklyn Machine Works... det var huck-tider det.

Höhö, njae varken den ena eller den andra, även om den sistnämnda är väl värd att nämna. BMX var det tänkt att stå.

Finns det verkligen inga kategorier!? Verkar ju minst sagt udda. En basal funktion för ett forum liksom och inom ett så brett område som cykling blir det ju lätt rätt spretigt annars. Har för mig att det var kategoriuppdelat på gamla forumet!? Right?

Vila i frid happymtb.org
SubSub sa:

Du har varit reggad här i 11 månader och upptäcker detta först nu?

Fast med tanke på ditt nick var nog själva avsikten med ditt reggande just att få gnälla över avsaknaden av subforum. Imponerande att du orkade vänta 11 månader i så fall.

Vila i frid happymtb.org
SubSub sa:
h.g.j sa:
SubSub sa:

Atlas sa:
Gamla goa Brooklyn Machine Works... det var huck-tider det.

Höhö, njae varken den ena eller den andra, även om den sistnämnda är väl värd att nämna. BMX var det tänkt att stå.

Finns det verkligen inga kategorier!? Verkar ju minst sagt udda. En basal funktion för ett forum liksom och inom ett så brett område som cykling blir det ju lätt rätt spretigt annars. Har för mig att det var kategoriuppdelat på gamla forumet!? Right?

Att happy är betydligt aktivare än en övervägande majoritet av alla svenska forum tycker jag säger en del. Uppenbarligen fungerar det.

Happy har alltid varit okategoriserat.

Tillbaka
Topp