Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jofahjalm sa:Det är inte svårt att lufta Shimano XT, däremot läcker dom ofta som såll.
krip sa:Upplever att det är svårt att få till dom bra men det kan också bero på att att jag har en väldigt lång slang då den sitter på en Bullitt. Någon som har erfarenheter av Magura?
Jo, man borde nog använda "bilmetoden" så att det blir lite flow i slangen...marr sa:Tror problemet här är den långa slangen, snare än luftningen.
Med en så lång slang kvittar det nog hur de luftas risk att de känns lite mjuka ändå. Räcker ju att känna efter noga mellan fram/bak på en vanlig cykel för att känna en viss förmodligen delvis inbillad skillnad.emmer sa:Jo, man borde nog använda "bilmetoden" så att det blir lite flow i slangen...marr sa:Tror problemet här är den långa slangen, snare än luftningen.
Jo med originalslang (om de inte blivit enormt bättre sista året) så kommer det aldrig vara annat än svampigt.Rattnalle sa:Med en så lång slang kvittar det nog hur de luftas risk att de känns lite mjuka ändå.emmer sa:Jo, man borde nog använda "bilmetoden" så att det blir lite flow i slangen...marr sa:Tror problemet här är den långa slangen, snare än luftningen.
Shimanos vita tratt gör livet väldigt enkelt och fritt från spill.krip sa:Kör XT på min Bullitt men nu är det min nya MTB jag tänkte byta bromsar på. Lite inne på att kanske bara uppgradera till SLX.
Tycker shimano har varit sådär att lufta men jag har inte haft något bra luftningskit heller. Kanske det första jag skall investera i :)