Vilka är ni?

jansson99

Aktiv medlem
Vilka är ni?
Jag cyklar till och från jobbet 3-4 dagar i veckan. Bor i Viksjö (Järfälla/Stockholm) och cyklar till Sundbyberg via Viksjö golfbana, Skälby (Byleden), Lunda (lastbilscentralen), Solhem, Spånga C, Dagsverksvägen, över järnvägen & E18, Rissne, Sundbybergs sjukhus (f.d.), Gamla Marabou och slutligen Landsvägen till Nr. 52. Enkel resa är det 13,8 km.

EDIT 1:
Jag har en silvergrå Nishiki och knallgul jacka. Alltså, jag har mera kläder på mig än så men jackan är det enda som avviker från svart. På hjälmen har jag, när det är mörkt, en Silvapannlampa med 20-Wattarn tänd.

På vägen brukar jag möta, cykla förbi eller bli omkörd av cyklister nästan varje gång.

Vilka är ni? Några ser ut som typiska Happyiter. (precis som om jag skulle veta hur en sådan ser ut)

I morse cyklade jag ifatt en kille vid Sbg sjukhus. Han hade gul jacka och solbrillor. Jag pratade med honom om Enduras cykelbrallor. Vem är det?

Några gånger har jag legat och kämpat längs Dagsverksvägen med en kille på en Crescent på väg hem. Han viker upp mot Solhemsskolan och jag trampar vidare mot Lunda. Vem är det?

För några år sedan höll jag på att krocka med en kille vid Sbg sjukhus. Det gick bra, men felet hade varit mitt om någonting hade hänt. Sedan dess blänger han bara surt på mig när vi möts. Är han en Happyit? Och i så fall, vem är det?

det vore kul att veta vilka man möter eller blir frånåkt av.

Edit 2:
Några små stavfel

Edit 3: lagt till hur lång vägen är till jobbet

// Jocke

Senast redigerad av en moderator:
Vilka är ni?
Jag cyklar Johanneshov - Bromma 4-5 dagar/vecka. Känns lätt igen på den neongula cykeljackan och en APFUL (stöldsäker) vintercykel modell omlackad Miyata. Jobbar varierande tider så man har olika "stammisar" man möter på vägen. Däribland någon med ett diodlyse som lyser nåt grönjäkligt starkt, skulle vilja veta vad det är för nåt han har fått tag på och vad det kostade.

Nån här som brukar cykla tranebergsbron mot Alvikshållet strax efter midnatt regelbundet och har ett starkt diodlyse? :)

EDIT: Har 15 Km enkel väg, tar mellan 30 och 45 minuter beroende på väglag och inspiration. Nu på vintern går det lite långsammare pga dubbdäcken.

Vilka är ni?
Jag såg en kille på en Nishiki häromdagen jag tror det var i sånga i uppförbacken som går över pendeln. Han hade stänkskärmar på...

//Skogling som cyklar fråm Hässelby-Norra till Frösunda på sommaren...

Vilka är ni?
Jag såg en typ, som cykla iväg som satan på en Jävel.
Det måste vart Jocke, eftersom det bara är han & jag som cyklar MTB i byn.
Och den dagen var min Jävel på service, så det var inte mig jag såg....

/krokus

Vilka är ni?
Jag cyklar 1-2 gr(jag vet, men jag ska försöka flera gånger nu när det våras) i veckan från Älta till Norra Hamnvägen, förbi Hellas och Danvikstull och slottet och Strandvägen och Filmhuset och ner mot Värtahamnen...en sv/röd cykel med en tjej i knallblå vindjacka och röd/sv hjälm och sv tights...hm..dom passar inte ihop (knallblå jacka och röd/sv hjälm..) ;D Brukar möta flera, en kille med pannlampa från Älta hållet bla.

Vilka är ni?
Jag skulle vilja veta vem killen på hybriden med barnsadel är, det går fort
som ... och jag tar i som sjutton och blir bara efter hela tiden:-D det
måste bara vara en Happyit!

Korta vägen till jobbet i Älvsjö går från Eriksberg via Slagsta Shopping,
Bryggeriet i Vårby, under motorvägen och så längs med cykelbanan parallelt
med motorvägen till KK förbi IKEA och sedan längs Smista Alle. Sedan på
cykelbanan parallellt med motorvägen igen och till sist parallellt med
Älvsjö vägen.

Sedan möter man ju en och en annan MTB oxå ...

Vilka är ni?
Ville Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är dendär frirajdkidden som hänger i rörkutan
> med =David och Co
>
Med tanke på Rippas tråd härom dan borde du/ni hellre tituleras frirajd-gubben/gubbarna:P

Jag cyklar från (till) Bergshamra till (från) Roslagstull var dag numer på en silverfärgad GT med svarta stänkor. Det brukar gå ganska fort då det är en ganska kort sträcka att cykla. Har ofta setts på en monstermoddad kärringhonda längs denna väg.

Vilka är ni?
cyklar inte så ofta till jobbet, lite tungt på vintern från Kungsängen till Alvik. På sommarn blir det en del, kör racer till och från jobbet, en svart Avanti Corsa racer har oftast Järfälla ck kläder på mig. Jag har inte blivit omkörd än. Vem är förste happyit att köra om mig? :D

Vilka är ni?
Förut när jag hojade från Hässelby till stan varje morgon så mötte jag alltid en gubbe på en liten ful hopfällbar cykel med bockstyre. Han var snabb och hade mustach. Skumt som fan.. Skulle haft en kamera faktiskt..
/Johan

Vilka är ni?
Appropå inläggen om udda cyklister som kör fort måste jag berätta om en granne som även jobbade på våran firma, han är världens lugnaste person och den som aldrig hetsar upp sig i vanliga fall men den här dagen var han allt annat än lugn!!

Han cykelpendlade till stan 15km enkel och körde väl ganska hyfsat han hade bara en vanlig hoj men bra kondis, så en dag när han är på väg till jobbet så hör han en cykel som kommer ikapp snabbt, han ökar lite men den okände kommer ändå ikapp och kör om så det fräser om det. Till hans förtvivlan är det en äldre dam (pankis) på en gammal klassisk damcykel oväxlad med ballongdäck iklädd kjol och hatt och styret fullt med kassar, hon hälsade glatt och körde utan problem ifrån honom :-(

När det var dags för lunch så åkte han till cykelaffären och köpte en 10 växlad racer ;-)

Vem jag är: en ganska nybliven (1½ år) mtb hojare med tillfälligt körförbud men när våren kommer då ska det bli ändring, kör enbart för at det är kul och för att bättra på komdisen.

Bosse

Vilka är ni?
mytomspunnen Skrev:
> Ville Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag är dendär frirajdkidden som hänger i
> rörkutan
> > med =David och Co
> >
> Med tanke på Rippas tråd härom dan borde du/ni
> hellre tituleras frirajd-gubben/gubbarna:P

Vi som hänger i happys rökruta (som vi för övrigt själva kallar för bara "rutan" när det är en fight på gång) är ju egentligen ett gäng stiffa gubbar. Men eftersom det inte hindrar dom mer ouppmärksamma av våra tajjtsklädda gubbkompisar från att tala åt oss som om vi vore femton bara för att vi har lite mer macho cyklar så kallar vi gärna oss för "fREerIde kIdZ" med stolthet. :)

Förresten så bor jag i stan och har på senaste tiden mest cyklat mellan 20 och 06 så jag är nog ingen av dom ovan nämnda.

Vilka är ni?
Scand Skrev:
> Svårt att sova Bruse ?

Inte alls! Sovit klart, jag är så vacker redan, så jag behöver inge mer skönhetssömn!

Vilka är ni?
Jag har 15 km åt vardera håll så det bli 30km.Det tog 29-30 min dit och 35 min hem. Körde förra året på Scotten men iår blir det Apexen med slicks och riserstyre !

//Skogling

Vilka är ni?
Skogling Skrev:
> iår blir det Apeven med slicks och
> riserstyre !
>
> //Skogling

Slicks OCH riser! Gubbräjser. :P

Vilka är ni?
Ni som cyklar till jobbet, hur långt har ni till jobbet enkel, å vad cyklar ni på. Era vanliga mtb, pendlarhoj, racer...?

Ca 25 kilmometer tur och retur. Jag har bara en MTB som jag planerar att uppgradera ordentligt...

Vilka är ni?
Jag börjar bli sugen att pendla varje dag. Har bara 8,5 km enkel resa. Fördelen med att cykla mtb:n, är väl att ta det som del i träningen inför ev tävling. Man tränar in sittställningen, hållningen, så kroppen blir van vid att sitta just så. Annars har jag en citybike.

Eller vad anser ni, bra med att vänja kropp å rygg med "rätt" cykel?

Vilka är ni?
Har lite olika vägar till och från jobbet men den kortaste
till jobbet är 15.2 km på enbart asfalt, och den kortaste
som jag brukar ta hem är 18 km. Cyklar gör jag på min
vanliga MTB.
/Jerry

bruse Skrev:
> Ni som cyklar till jobbet, hur långt har ni till
> jobbet enkel, å vad cyklar ni på. Era vanliga mtb,
> pendlarhoj, racer...?
<->

Vilka är ni?
Jag vet ju igentligen inte eftersom jag är så himla färsk
på det här, men ...
Jag tycker att allt cyklande till och från jobbet med dubb-
däck, ryggsäck med 15 kg prylar etc har gjort att jag blivit
mera kompis med cykeln, fått bättre styrka och uthållighet.
Äh det funkar. Som Eddy säger: Ride Lots.
Cykelbana med 15 cm nyfallen blöt snö kan inte vara fel som
träningsredskap.
/Jerry

bruse Skrev:
> Jag börjar bli sugen att pendla varje dag. Har
> bara 8,5 km enkel resa. Fördelen med att cykla
> mtb:n, är väl att ta det som del i träningen inför
> ev tävling. Man tränar in sittställningen,
> hållningen, så kroppen blir van vid att sitta just
> så. Annars har jag en citybike.
>
> Eller vad anser ni, bra med att vänja kropp å rygg
> med "rätt" cykel?
>
> --------------------------------------------------
>
> Mensch und Fahrrad in perfekter Harmonie!
> x+>+++ s+>+++ ht>fs H+ M+(--)>++ Mt+
> Mu(----) Pa+ Ps-:+ Pt++(----) V++(V-)

Vilka är ni?
Jag kör också lite olika vägar till jobbet men någonstans runt dryga 15 km tror jag. Enkel väg.

Jag cyklar på en drygt 10 år gammal Ultra som oftast bara vill växla när man kör ner i gupp (snart är det inte många växlar kvar som fungerar alls) och som låter så högt att folk vänder sig om när jag kommer :-)

Det går bra det med. Men jag ser det mer som transport. Ska man göra det som träning är det nog bra att köra med sin "vanliga" mtb.

// Malin

Bruse Skrev:
> Ni som cyklar till jobbet, hur långt har ni till
> jobbet enkel, å vad cyklar ni på. Era vanliga mtb,
> pendlarhoj, racer...?
>

Vilka är ni?
bruse:
alltid bra att sitta med samma sittställning så man vänjer kroppen och med säkerhet vet att det inte kommer att besvära en under tävling eller liknande.

att man cyklar på 2 olika cyklar betyder inte att sittställningen behöver skilja särskillt mycket för det.
sedan så finns det ett motto som säger omväxling förnöjjer.

det största problemet jag upplever är spinningcyklar där man sitter nå ini... knäppt .. styret lika högt om inte högre än sadeln.

Vilka är ni?
Har mellan 18-22 km enkel resa till jobbet beroende på vägval. Nu på vintern kör jag mtb med dubbdäck och väljer då de lite längre vägarna så blir det både skog, grusväg och asfalt. Vår, sommar och höst använder jag även en citybike som även den erbjuder bra sittställning. Har utmärka duschmöjligheter på jobbet så nästan varje tur blir som ett träningspass. Det är susen för en bra grundkondition med all pendling, men man är ganska sliten efter en arbetsvecka. Ska därför försöka ta det lugnt då och då längre fram i vår för att orka pass med mer kvalité på helgerna.

/Jörgen

Vilka är ni?
Fick syn på en cyklist alldeles utanför jobbet (Landsvägen 52 i Sundbyberg) kl. 07.45 i morse. Han eller hon hade silverfärgad cykel plastskärm bak och gul framgaffel. Vidare var personen klädd i svarta tights och röd jacka. Jälmen var silverfärgad.

Någon som känner sig träffad?

F.ö var det rätt moddigt och tungt att cykla idag. Veckans 10 mil uppnås under hemfärden i kväll. Benen känns slitna men OK....

// Jocke

Vilka är ni?
Har en dryg mil till jobbet (Göteborg)
Genar över delsjöområdet så jag slipper innerstadstrafiken. Grusväg+Asfalt alltså.
Kör på alla cyklarna beroende på väder
Fint(sommar, höst, vår)väder= Crossen
Snorhalt/snö och när det är happyrides efter jobbet=MTB
Allmänt skitväder= Hybriden(dubbat så här års)

//Jubel

Vilka är ni?
Jubelero Skrev:
> Har en dryg mil till jobbet (Göteborg)
> Genar över delsjöområdet så jag slipper
> innerstadstrafiken. Grusväg+Asfalt alltså.
> Kör på alla cyklarna beroende på väder
> Fint(sommar, höst, vår)väder= Crossen
> Snorhalt/snö och när det är happyrides efter
> jobbet=MTB
> Allmänt skitväder= Hybriden(dubbat så här års)

Om du bor i Göteborg, så blir det väl då Hybriden jämt? Det är väl alltid skitväder i Göteborg?

Vilka är ni?
Har 24 km till jobbet från Trångsund till Solna, cyklar större delen av året 3 ggr i veckan men nu under vintern har det mest blivit spinning och cykling på helgerna (45-60 km). Börjar nog nu i mars att cykla till jobbet igen.
Cyklar på en MTB gul/silver Scott för det mesta, längs med Nynäsvägen.

Vilka är ni?
Bruse:

Det ligger lite i vad du säger men vi har nog av just den orsaken olika uppfattning vad som är "skitväder"
Vårt fina väder kan säker ligga nära erat "skitväder"

Vi är väl lite tuffare här på Framsidan helt enkelt...

//Jubel

Vilka är ni?
Jag är lite avis på er som kan cykla till jobbet. Mitt kontor ligger vid sergels torg i sthlm och där kan man inte en låta en 25 år gammal puch damcykel stå efter mörkrets inbrott (den blev stulen första kvällen!).

Men å andra sidan så skulle jag inte få ihop 3 km ToR i vilket fall som helst. Men det vore fint att kunna ta en runda före jobbet och duscha på plats...

/Zeb

Vilka är ni?
Du får köra ut till ursvik, ta ett varv och tillbaka. Dusha och parkera cykeln kan du göra hemma, sen går du sista biten till jobbet. Problem solved =)

/rikard

Vilka är ni?
den 18 januari undrar jag vem vi förvirrade totalt.. en kille på en vit heckler vid västbegra som passerade ett helt gäng med bus-hardtails och dh-monster, du försvann upp mot kransen vi drog mot älvsjö..

Vilka är ni?
haha rikard, jag som inte ens klarar av att komma i tid när vi ska ses vid 10-tiden. Men visst, två gånger har jag gjort något liknande.

Vilka är ni?
-"Kul att se tjejer i skogen", sa jag i ett enfaldigt försök att kommunicera med en kvinnlig cyklist under en xc-tävling i Skåneskogen. Utan att ha några fula baktankar skall tilläggas. Å det är ju faktiskt inte så många tjejer/damer längs spåren om man jämför det med antalet killar.
-"Det tror jag det när du ligger bakom mig just nu", sa hon argt.
Är det nån som hjälpa mig att förstå vad hon menade....

Vilka är ni?
leif Skrev:
> -"Kul att se tjejer i skogen", sa jag i ett
> enfaldigt försök att kommunicera med en kvinnlig
> cyklist under en xc-tävling i Skåneskogen. Utan
> att ha några fula baktankar skall tilläggas. Å det
> är ju faktiskt inte så många tjejer/damer längs
> spåren om man jämför det med antalet killar.
> -"Det tror jag det när du ligger bakom mig just
> nu", sa hon argt.
> Är det nån som hjälpa mig att förstå vad hon
> menade....
>
Hon menade helt enkelt att du hade fula BAKtankar..

Vilka är ni?
leif Skrev:
> -"Kul att se tjejer i skogen", sa jag i ett
> enfaldigt försök att kommunicera med en kvinnlig
> cyklist under en xc-tävling i Skåneskogen. Utan
> att ha några fula baktankar skall tilläggas. Å det
> är ju faktiskt inte så många tjejer/damer längs
> spåren om man jämför det med antalet killar.
> -"Det tror jag det när du ligger bakom mig just
> nu", sa hon argt.
> Är det nån som hjälpa mig att förstå vad hon
> menade....
>

Hon menade att du tittade på hennes rumpa.
/Eszter

Vilka är ni?
Friskis skrev:
Hon menade att du tittade på hennes rumpa.
/Eszter

Hur kan du tro det? ;-)

Men jag tycker det tyder på att Leif är vid sina sinnens fulla bruk vilket ju känns tryggt ;-)

Appropå det ämnet vem är tjejen vars dito man ser bland Happybilderna på första sidan, gult linne och svarta brallor??

Skulle det inte kunna finnas en bildtext som säger vilka som syns på bilden, vi är ju ganska många så man har ju inte koll på alla!!

Bosse, nyfiken som vanligt ;-)

Tillbaka
Topp