Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den enda som verkar upprörd är ai-boten. Detta verkar vara nåt LVG skit och inga koola märken är med.
Colnago är ju coolast. Tror Colnago vunnit flest TdF dessutom.Underbart att läsa de upprörda kommentarerna. Ni menar väl inte att ni tar detta på allvar? Är det verkligen @kais01 den ende som fattar att det är en ironisk bild?
(Hmm. Jag har både en Spez, en Cannondale och en Colnago. Spezen är lite cool, det tycker jag. Cannondalen är ännu lite coolare, och Colnagon coolast. Vilket innebär att…)
Det var den största överraskningen för mig. Att merida ägare tycker den är cool. På mtb sidan är den så ocool att den nästan är cool. Tex big Trail 200.Jag är bara upprörd över att jag måste skrota min Merida. Eller upprörd och upprörd, känns egentligen mest pinsamt att jag cyklat runt på den med ett överlägset flin i ansiktet och trott att jag varit cool.
Det var den största överraskningen för mig. Att merida ägare tycker den är cool. På mtb sidan är den så ocool att den nästan är cool. Tex big Trail 200.
Cervelo är ju ett typiskt fejkmärke. Startat i nordamerika, bygger cyklai i kina och har tagit ett italienskt/fransklingande namn för att skapa lite cred. ;)
Beror lite på vilken Cannondale, tänker jag. Min Team Saeco är kanske inte så bra, men den är ju cool.Även om diagrammet är mest skämtsamt gjort så speglar den ju en blandning av vad dom som gjort den tycker och vad dom tror andra tycker.
Även om jag inte bryr mig så mycket om vad som anses vara coolt så hade jag nog undvikit Specialized beroende på Happys åsikter om det märket :) Jag är inte mer än människa.
Har en Cannondale, skulle jag placerat den i diagrammet hade jag nog gissat på ganska mitt i bägge axlarna. Varken cool eller ocool, bra cykel helt enkelt. Och trodde nog att Cervélo hade samma coolhetsindex som Pinarello. Men vad vet jag, har ju som bekant en Merida.
Skogscyklar är ju ocoola oavsett märke.
Cannondale lever väl ändå högt på att en gång i tiden ha varit jävligt coolt och nyskapande? Tänker att egensinniga lösningar och inte "stock"-lösningen ändå bidrar till coolhetsfaktorn?Cannondale har ju iaf snyggat till sig och slutat ha helt egna mått på allt från sadelstolpar till styrstammar. Men inte fan är Cannondale ett coolt märke? Jag har en och tycker inte att den är jätteball.
Det har jag helt missat.Även om jag inte bryr mig så mycket om vad som anses vara coolt så hade jag nog undvikit Specialized beroende på Happys åsikter om det märket :)
Hos de flesta ”seriösa” cyklister är väl Specialized ansett som ett trökitt märke. Sedan har de ju sina ”S-Works” som ingen vanlig människa har råd att köpa nya.Det har jag helt missat.
Berätta!
Är Specialized ansett som lite ”paria” här på forumet?![]()
Det har jag helt missat.
Berätta!
Är Specialized ansett som lite ”paria” här på forumet?![]()
Ahaaa… Tack för förklaringen.Som jag uppfattat det så är Specialized ansett lite som ett märke som losers köper för att vara coola, de som tycker så visar också gärna upp hur mycket dom tycker Vätternrundan är töntig.
Det där går i vågor, för x antal år sedan var väl t.ex. Vätternrundan ganska hett. Är väl så med allt som blir populärt, när populariteten når en kritisk massa så tar dom coola avstånd.
Det jag skrev i mitt förra inlägg var lite skämtsamt, men om man silar lite i åsikterna om Specialized så har jag uppfattat det som att det är en stor del av priset som är för just märket, större del än för andra märken.
Men har inte haft någon Specialized så kan inte avgöra om de är lika (lite) prisvärda som andra jämförbara märken.
Behåll den, de du kör mest..Ajdå, får skrota min Merida (men kan behålla mina Cannondale och Trek)
Kraftigt rabatterad så kanske den kostade vad den är värd. Du får sätta dit en klibba ”Jag vet, men jag köpte den på rea!” så kanske du får lite cred iafAhaaa… Tack för förklaringen.
Jag gjorde en grundlig undersökning innan jag investerade i en cykel för några veckor sedan, och landade i att en kraftigt rabatterad Specialized var ett bra val.
-Inte bäst på något, men inte sämst. Lite som en cyklarnas Volvo V70…
Jag hade ingen aning om att olika märken på cyklarna hade signalvärde, om så bara med glimten i ögat.
Hur som helst är jag nöjd med min.![]()
HejKanske fanns det i grunden någon form av seriös tanke bakom detta diagram. Vem vet? Arbete har dock lagts ner och utförts. Basta!
Tyvärr luktar diagrammet, (läs stinker), av förtäckt reklam lång väg. Dock är det så naivt utfört att det inte går att låta bli smilbanden peka uppåt.
Eller några som vill driva med cykelvärlden. Kanske.Hej
Precis, känns som om de som gjort diagrammet och placerat vissa märken uppe i högra hörnet har blivit bjudna på några mutresor med fri öl här.![]()
Argon 18 är ett märke man aldrig riktigt kommer ihåg att det finns, men så plötsligt dyker det upp en vilsekommen triatlet ute på vägarna på just en sådan.
Bra idé faktiskt.Kraftigt rabatterad så kanske den kostade vad den är värd. Du får sätta dit en klibba ”Jag vet, men jag köpte den på rea!” så kanske du får lite cred iaf![]()