Vilka cyklar är coola, vilka är det inte, och vilka är sleepers?

Googlade och kan ju bara instämma. Jävligt cool.
IMG_4086.jpeg

På tal om stål, jag ska kasta på en Stronglightvev på en Colnago Super som har 36x24 tpi (ita) 70. Veven är specad på Velobase att behöva en 118 mm bred BB. Någon som har några tips? Jag vill gärna ha en äldre typ av BB som ser lite stylish ut. Vet inte heller om man skulle kunna ha en 113 mm eller liknande med tanke på kedjelinjen. Jag är själv relativt okunnig.

Senast redigerad av en moderator:
Colnago var mer coolt för 20 år sen.

I övrigt så tycker jag att, nästan oavsett märke, om man har lagt ner ordentligt med engagemang att göra sin hoj så personlig som möjligt – så är den cool.

En schweizisk verosol backväxel från 40 talet påminner om BWA uppe men trissor är annorlunda ser jag på bilden.
Skulle man köpa nytt skulle bli Skeppshult cykel hos bröderna Pettersson i Kalix Nyborg rep och svets i Kalix är allternativ Them sportia i Kalix är barnen som driver till de man gick i klass med som är föräldrar till de som driver verksamheten.
Själv kommer man i håg han från rostskydd center som tog ett parti cyklar på 80 talet och bepe med push cyklar.
Nu mera är Biltema och jula Luleå och jula Haparanda som är lite närmare än Luleå för en Kalix bo

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp