whitewater
Ny medlem
Vilka däck på Fulcrum hjul?
Har ett par Vittoria Zaffiro Slick på mina Fulcrum 5 hjul. Dessa däck är tämligen omöjliga att få av utan våld och en god portion tålamod. Turligt nog har jag undsluppit punka efter att kvicksilvret sjunkit under 10 grader, men det är väl bara en tidsfråga. Har förstått att Vittoria + Fulcrum/Campa är en ökänd kombo när det gäller svårforcerade däck.
Så istället för att invänta det oundvikliga tänkte jag höra om någon här har något förslag på hyfsat välvilliga däck på Fulcrum? Vad kör ni själva på era Fulcrum och hur lätt är det att få av däcket? Ska ju inte vara för lätt heller då däcket kan rulla av fälgen vid punka. Fast det är kanske ingen risk när det gäller Fulcrum? :)
Så istället för att invänta det oundvikliga tänkte jag höra om någon här har något förslag på hyfsat välvilliga däck på Fulcrum? Vad kör ni själva på era Fulcrum och hur lätt är det att få av däcket? Ska ju inte vara för lätt heller då däcket kan rulla av fälgen vid punka. Fast det är kanske ingen risk när det gäller Fulcrum? :)