Vilka piller äter ni?

Vilka piller äter ni?
Senaste halvåret har jag gått med konstant förkylning m.m.

Kanske inte konstant men när jag blivit frisk har jag tränat 1-2 veckor sedan har jag blivit sjuk igen. Inte sjuk så man är sängliggande men ändå :-(

Så mitt sista hopp är att börja äta några piller typ vitaminer eller liknade?
Vad rekommenderas?

Kan tillägga att jag äter varierande kost så det borde inte vara det som är problemet.

Tacksam för alla seriösa svar :-)
En järntablett då och då när frugan tycker jag ser blekare ut än vanligt….

Vilka piller äter ni?
Man får akta så man inte har problem med kistan om man blir förkyld hela tiden.

eller har fått pesten som det nog var för nog nu den senaste omgången

Vilka piller äter ni?
Vad gör du med nyponpullvret? Vilken positiv effekt har det?

Vet egentligen inte eftersom jag inte har en annan mig som inte äter det att jämföra med. Men eftersom jag köper det billigt, 7-8 kilo i stöten, sånt som är tänkt för hund och häst, är det ingen uppoffring. Strör det över morgonjogurten.
Tanken är att artros skall hållas i schack. Rekommendationen att käka det fick jag från benläkeriet på LUS men absolut inte officiellt.

Vilka piller äter ni?
Vet egentligen inte eftersom jag inte har en annan mig som inte äter det att jämföra med. Men eftersom jag köper det billigt, 7-8 kilo i stöten, sånt som är tänkt för hund och häst är det ingen uppoffring.
Tanken är att artros skall hållas i schack. Rekommendationen att käka det fick jag från benläkeriet på LUS men absolut inte officiellt.
Aha!

Vilka piller äter ni?
Fick leverans nyponpulver imorse. Kan rekommendera att inte hälla pulvret direkt över färdiglagad havregrynsgröt. Ganska icke-gott. Men jag åt upp allt. Testar annan variant imorrn.
Gröt.JPG

Vilka piller äter ni?
Reumatiska sjukdomar är ett mysterium, det som hjälper en del fungerar inte på andra.

Vilka piller äter ni?
D-vitamin under vinterhalvåret plus Magnesium och Multivitamin. Åter väldigt lite halvfabrikat/ skräpmat, så tänker jag får i mig det jag behöver för övrigt.

Vilka piller äter ni?
Ny variant imorse dårå. Direkt ner i vattenglaset under omrörning. Löste inte upp sig nåt vidare. Ganska icke-gott det här också. Men sveptes givetvis. Smakupplevelsen var lite som att det var 50% nyponsoppa och 50% jord.

Nyponpulver vattenglas.JPG

Vilka piller äter ni?
Ny variant imorse dårå. Direkt ner i vattenglaset under omrörning. Löste inte upp sig nåt vidare. Ganska icke-gott det här också. Men sveptes givetvis. Smakupplevelsen var lite som att det var 50% nyponsoppa och 50% jord.

Visa bilaga 539876
Konstigt att det inte smakar bättre, när det ser så gott ut?!! Eller kanske inte ;)

Vilka piller äter ni?
Reumatiska sjukdomar är ett mysterium, det som hjälper en del fungerar inte på andra.
Har själv psoriasisartrit , och tar biologiska sprutor ( varje månad ) . Psoriasis är HELT borta ( det synliga ) , och mina leder är 99% bättre !!!
Vet inte om det funkar mot "vanligt" artrit . Läkemedel heter "TALTZ" .
Har det ALLTID i kylen med mina öl ;-)
IMG_8577[1].JPG

Senast ändrad:
Vilka piller äter ni?
Metoprolol och Eliquis, fn maxdosen, men hoppas kunna dra ner efter 3 mån-kontrollen i mars. Hjärtat funkar som det ska nu.
I detta ganska OT-ämne menas nog inte medicin, så jag säger att jag inte tar någonting, kommer inte ta någonting hellre om inte läkare säger att jag ska ta någonting. När jag åt veganskt tog jag B12-vitamin, får se om jag återgår till det när nu metanutsläppen till atmosfären är höga...det känns sådär att äta kött om man sabbar för våra barn och barnbarn. Ska läsa på mer om metan.

När jag utbildade mig till PT så kom vi fram till att en C-vitaminbrus om dagen är helt onödigt och att kosttillskott för övrigt är onödigt om man äter en balanserad kost och inte tränar på elitnivå.

Det energidryckstillverkarna har lyckats med är att skapa ett behov där de säger att energidryck behövs...på tal om piller och så. Nä, nu släpper jag denna tråd.

Käka på där ute...jag gör det inte.

Vilka piller äter ni?
Anabola i sig är ju inte farligt utan användes för de som hade problem med tillväxen som ett tillväxthormon och ska användas i korta perioder om ca 2v och sen uppehåll i 2-3mån. Använder man det mer reglebundet kan man få många av de biverkningar du skriver men bara 5% uppvisar aggressivt beteende.

Ojsan, måste säga att jag är klart besviken över att den här typen av inlägg är ok på happyride.

Tycker att ditt inlägg är hmmm "shady".

Men ok, vi får väl gräva djupare i det här... Enligt mitt intryck är det mycket signifikant för folk som brukar anabola, att de dels inbillar sig att de har full kontroll och att de inbillar sig att det är ofarligt. Sedan bär det utför...

Hur menar du? Anabola under strikt ordinerad läkarkontroll pga att man har någon typ av tillväxtproblem eller menar du med preparat från den svarta marknaden?

Varifrån får du egentligen de här siffrorna att enbart 5% uppvisar aggressivt beteende? Det här med 2 veckors anabola bruk och sedan uppehåll i 2-3 månader, att det fungerar bra, är det av din egna erfarenhet eller något du läst om på Flashback?

Tillbaka
Topp