Vilka piller äter ni?

Vilka piller äter ni?
Så, vad säger forumets pillerexperter om den ytterst framgångsrika cyklisten (världsrekordhållare etc) Jonas Bohrs mirakelkurer? "Cellexir" Vet ej om Jonas är här på forumet men kanske inte, annars kunde det ju bli lite livat. 🙂

Ingen expert men provade någon gratisversion(lågpris limma) av pulver med shockoladsmak.
Det smakade inte mirakel och jag märkte ingen effekt direkt, förmodligen för kort testperiod (1 påse).
Säljs väl som en ersättare till måltider, för mig skulle det bli deprimerande att dricka detta till middag.

Vilka piller äter ni?
Så, vad säger forumets pillerexperter om den ytterst framgångsrika cyklisten (världsrekordhållare etc) Jonas Bohrs mirakelkurer? "Cellexir" Vet ej om Jonas är här på forumet men kanske inte, annars kunde det ju bli lite livat. 🙂

Ingen expert men enligt "oberoende" biomedicinare så är det ev tom prestationssänkande.

Vilka piller äter ni?

Nja, har googlat lite. På deras hemsida känns en del av texten maskinöversatt, iofs inte hela världen men det gör mig lite skeptisk. Produkten är även testad av testproffs.se, under en(!) vecka och fick översvallande recensioner, vissa omdömen känns som direkt copy-paste från någon reklambroschyr, t.ex. "Bra med prenumeration och rabatt".

Finns några kritiska omdömen på trustpilot för både Cellexir och Testproffs.
En som inte kunnat avbryta prenumeration, typisk skumraskföretagindikator. Och en som är kritisk till Testproffs med rubriken "Jäv eller låga krav?".

Rent generellt så är det big business för diverse medicinska produkter med snygga hemsidor, och med förtroendeingivande referenser, någon höjdare på något amerikanskt sjukhus/universitet och/eller något schweiziskt forskningsinstitut.
Finns grova pengar att tjäna.

Vilka piller äter ni?

Kan väl motvilligt erkänna att jag testade detta i somras, jag märkte då inte av någon skillnad.
Det enda jag kan märka skillnad på(om vi snackar fördel för cyklist) är beetspeed, placebo eller ej, tycker mig kunna ligga på hög puls mycket längre innan mjölksyran kommer.

Vilka piller äter ni?
Hur gick det med ZMA, var det inte det vi skulle satsa på?

Och nuubu fotplåster?

nuubu.webp

1737644400888.webp

Vilka piller äter ni?
Jag är inte så liberal i kontakt med piller men någon gång per år tar jag en ibuprofen. Räknas det? Fö mer och mer noga med vad jag äter, och det räcker långt tror jag.

Vilka piller äter ni?
Chitosan snart he ska visst göra det lätt å "Blåsa" bort det onödiga en stoppar i sig , det ska tydligen binda det överflödiga i kroppen å det Evakueras bort på wc:t .

Krokodil&Vattenbuffel extract hade vart intressant men det finns nog int .

Vilka piller äter ni?
Betor= nitrater funkar på riktigt...

Hur snabb hade världsrekordhållaren varit utan Cellixir?
Du har en viktig poäng, oavsett piller och mirakelkurer är självklart riktig kost, träningen, generna, disciplinen samt talangen nr 1 men det anser jag trots allt vara underförstått (logisk grundnivå). Nu snackar vi om sådant som ger en liten liten liten edge, det lilla pricket över i'et.

Alltså, förutom mer traditionella vitaminer, vissa mineraler och omega 3 har jag inte vågat experimentera, jag är feg. Möjligt jag provade just kreatin under ungdomsåren när jag gick på gym men det var under en extremt begränsad period.. Nu när jag beslutat mig för att sluta med vitaminer, mineraler samt omega 3 efter att ha lärt mig massvis i denna tråd har jag ju dock lite pengar över. 🙂

Fråga: Betor = nitrater som du skriver fungerar för dig, har du lite mer info om detta och finns det i pillerform?

När det gäller Kreatin så är jag lite osäker på om det även hjälper för konditionsidrottare, hur ska filmen som det länkades till ovan tolkas? Bekvämt om någon sammanfattar resultaten för mig. 😇

Såg också någon engelsk video om effekterna av "sodium bicarb" vilket verkade rätt intressant. :unsure:

Sist men inte minst har vi detta med rödbetor (att mala ner skalade rödbetor i smoothies bör fungera rätt smidigt). Finns väl en hel del positiva rapporter?

Cellexir verkar känsligt/kontroversiellt för vissa medan andra slår världsrekord eller höjer mjölksyretoleransen. Sist men inte minst denna säljande föryngringsmotivering, vem triggas inte av det?

En utmaning hålla denna tråd seriös och konkret, fokusera på piller som fungerar. (y)

Senast ändrad:
Vilka piller äter ni?
Du har en viktig poäng, oavsett piller och mirakelkurer är självklart riktig kost, träningen, generna, disciplinen samt talangen nr 1 men det anser jag trots allt vara underförstått (logisk grundnivå). Nu snackar vi om sådant som ger en liten liten liten edge, det lilla pricket över i'et.

Alltså, förutom mer traditionella vitaminer, vissa mineraler och omega 3 har jag inte vågat experimentera, jag är feg. Möjligt jag provade just kreatin under ungdomsåren när jag gick på gym men det var under en extremt begränsad period.. Nu när jag beslutat mig för att sluta med vitaminer, mineraler samt omega 3 efter att ha lärt mig massvis i denna tråd har jag ju dock lite pengar över. 🙂

Fråga: Betor = nitrater som du skriver fungerar för dig, har du lite mer info om detta och finns det i pillerform?

När det gäller Kreatin så är jag lite osäker på om det även hjälper för konditionsidrottare, hur ska filmen som det länkades till ovan tolkas? Bekvämt om någon sammanfattar resultaten för mig. 😇

Såg också någon engelsk video om effekterna av "sodium bicarb" vilket verkade rätt intressant.

Sist men inte minst har vi detta med rödbetor (att mala ner skalade rödbetor i smoothies bör fungera rätt smidigt).

Det viktigaste är att vi i tråden försöker fokusera på sådant som faktiskt verkar ge någon typ av positiv effekt och är lagligt. LoL

Cellexir verkar känsligt för vissa medan andra slår världsrekord eller höjer mjölksyretoleransen. Sist men inte minst denna säljande föryngringsmotivering, vem triggas inte av det?

En utmaning hålla denna tråd seriös och konkrekt. (y)
Allmänt så tycker jag att du ska börja läsa vad som står istället för att läsa vad som står som en tjej när hon får reklamblad.

Jag har aldrig skrivit att nitrater funkar för mig (men det gör det) men det funkar, googla och lär. Är i vätskeform.

Ingen har heller påstått att dom slagit rekord pga Cellixir, det var också därför jag skrev som jag gjorde.

Vilka piller äter ni?
Allmänt så tycker jag att du ska börja läsa vad som står istället för att läsa vad som står som en tjej när hon får reklamblad.

Jag har aldrig skrivit att nitrater funkar för mig (men det gör det) men det funkar, googla och lär. Är i vätskeform.

Ingen har heller påstått att dom slagit rekord pga Cellixir, det var också därför jag skrev som jag gjorde.
Ok, ja, jag var rejält ute och cyklade med mitt magnesium intag om det är vad du syftar på, mitt grova misstag här var att jag litade på vad några andra sa till mig (men det är snart slut nu 🙂). Men sammanfattningsvis har vi åtminstone en grej här du ganska bestämt hävdar fungerar (dvs nitrater) eller missförstår jag dig igen?

Tack, allt jag behövde veta (lägger till nitrater till min lista). (y)

Alltså, lägg av nu, märk inte ord, jag fattar (*big surprise*) att man inte slår världsrekord just enbart pga Cellexir, det blir på lite dagisnivå. Men det behöver ju ändå inte betyda att Cellexir inte har någon positiv effekt? Riktig kost, träningen, generna, disciplinen, talangen etc är grunden/viktigast/nr 1 men det anser jag trots allt vara underförstått eller håller du inte med om det?

Källor finns ju 10 000 av men frågan är vilka som är korrekta (förutom GUDiols menar jag).

Senast ändrad:
Vilka piller äter ni?
Ok, men sammanfattningsvis har vi åtminstone en grej här du ganska bestämt hävdar fungerar (dvs nitrater) eller missförstår jag dig igen?

Tack, allt jag behövde veta (lägger till nitrater till min lista). (y)

Alltså, lägg av nu, märk inte ord, jag fattar (*big surprise*) att man inte slår världsrekord just enbart pga Cellexir, det blir på lite dagisnivå. Men det behöver ju ändå inte betyda att Cellexir inte har någon positiv effekt? Riktig kost, träningen, generna, disciplinen, talangen etc är grunden och nr 1 men det anser jag trots allt vara underförstått eller håller du inte med om det?
Jag håller med om maten, gener mm och att Cellixir KAN ha en positiv effekt.
Betydligt mer pålästa än mig som alltid baserar sina uttalanden på forskning är dock extremt tveksamma.

Vilka piller äter ni?
:unsure: 💡 ☝️

Flera som testat Cellexir här? Vi har alltså, "att kunna ligga på högre puls mycket längre innan mjölksyran kommer" och flera st världsrekord, förutom ovanstående som Totteman nämner även från Jonas Bohr själv.

@Totteman Du som sett den fantastiska effekten på mycket nära håll, har du själv provat Cellexir?
Nä du…jag tar inget sånt själv, inga piller, inga pulver…aldrig…

Tillbaka
Topp