Vilka rengöringsprylar?

Wille717

Medlem
Vilka rengöringsprylar?
Hej,

Köpte precis en landsvägscykel och vill köpa de nödvändiga sakerna för en vinterförvaring.
Är detta kit ok? Vad skulle ni komplettera utöver vad som ingår i själva paketet?

Ni får gärna skicka länkar på det ni nämner.

Mvh Wille

Vilka rengöringsprylar?
Jag har använt prylarna i det kittet i snart två år nu och är jättenöjd. Något att torka cykeln med typ handduk så är du kittad.

Vilka rengöringsprylar?
Slösa inte pengar på Muc-offs skojarprodukter! Det är helt vanliga standardprodukter som de brandar och säljer svindyrt!
Har du bil? Använd de prylarna istället. Vanligt bilschampoo går utmärkt att tvätta cykeln med. Till drivlinan kan du använda vanlig såpa.

Vilka rengöringsprylar?
Jag står fortfarande fast vid att för 319:- är bra pris för rengöringmedel, spray-wax och samtliga redskap för att rengöra ram, kasset och kedja. Samtliga i bra kvalité och fungerar bra. Man behöver heller inte oroa sig att få rengöringsmedel på bromsarna eller är brandfarligt...

Vilka rengöringsprylar?
Jag brukar göra egen häxblandning med lite såpa, alkalisk avfettning, bilschampo, fyll upp med vatten skaka klart. Funkar strålande.

Vilka rengöringsprylar?
Ja muc off måste ju vara typ alkalisk avfettning med en liten liten skvätt bilschampo eller nåt i. Den funkar ju typ lika men löddrar lite mer och har lägre ytspänning än ren alkalisk avfettning.

Vilka rengöringsprylar?
Landsvägscyklar blir sällan så smutsiga. Trasor till att torka av kedjan efter en runda räcker väldigt långt. Var också snål med kedjeoljan: Använd en tredjedel så mycket som du gör nu, hihi!. Polish och/eller vax håller ram mm smutsfria.

Tillbaka
Topp