Vilka ska cykla Sthlm bike?

Glirra

Medlem
Funderar på att anmäla mig till Sthlm bike. Så tänkte kolla hur många från happymtb som tänkt cykla? www.sthlmbike.se

Jag vill absolut inte verka negativ, men vad är meningen med loppet egentligen? Man ska alltså betala 400 spänn för att cykla omkring lite i Stockholms innerstad tidigt en septembermorgon? :-/

Meningen är nog att alla ska kunna var med cykla för att det är roligt. Vill man tävla finns det andra arrangemang. Håller med om att priset är väl tilltaget.... Däremot tycker jag det är en bra idé, men det krävs att det blir många deltagare för att det ska bli riktigt lyckat.

Måste vara en grym frukost för 400 spänn, eller är det passager av tullbommarna som kostar? :-)

Kul initiativ iallafall, hoppas de fyller platserna.

Jag kommer att vara där. Visserligen tidigt och dyrt och längre pendelavstånd till starten än jag har till jobbet. Men brukar inte cykla i stan så den kan nog bli skönt när det inte är så mycket trafik en grådaskig morgon i september. Sen låtsas jag som att de BJUDER på frukosten så blir det nog bra.
Lite minisemester från familjen typ!

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Ok, 400:-
> Max 3000 deltagare.
> det blir i bästa fall 1.200.000:-
>
> Till vem?

De har en VD, det är dyrt.

Vätskedepåer för att cykla 4,2 mil asfalt, waat? Man kan ju cykla 4,2 mil med en dricka för 10 i fickan och avsluta på Frankfurt med en stor frukost för 110 istället.. Trams.

Jag tror fortfarande inte att jag förstår vitsen. Visst har man tänkt tanken att det vore mysigt att cykla genom stan på tomma gator någon gång, men det är ju bara att ställa klockan på 05 vilken söndag som helst.

Men de har ju såväl VD, sponsringsansvarig, projektledare och art director, samt har bildat ett aktiebolag för ändamålet, så det måste ju vara på riktigt i alla fall. :-)

örgelgörgel skrev:
> Vätskedepåer för att cykla 4,2 mil asfalt,
> waat? Man kan ju cykla 4,2 mil med en dricka för
> 10 i fickan och avsluta på Frankfurt med en stor
> frukost för 110 istället.. Trams.

Men, åhhhh! Lycka till att få in 3000pers på Frankfurt. Hur skall du lösa det tänkte du?

I vanliga motionslopp, som dessutom kostar mindre, brukar en sanktionsavgift till SCF ingå.
För den sanktionsavgiften får arrangören bla försäkringar o likn

Men vad gäller för Sthlm Bike?

Jag hittar ingen som helst info om Sthlm Bike vare sig hos
http://www.scf.se
eller
http://www.scfmotion.se/

Är Sthlm Bike öht sanktionerat av SCF?
Om inte vad gäller då map försäkring o likn?

/Håkan

De har varit en vända i new york också. Det är ju inte gratis.

Observera att det är hjälmtvång och att de rekommenderar reflex och ringklocka, men inte bromsar. =)

Ang försäkringar så är det nog ingen tävling, med tidtagning. Snarare en fikarunda. Hemförsäkringen borde gälla tycker man.

Dock är det en kul ide att cykla alla 14 broarna och avsluta med frulle på frankfurt. Vilken dag kör vi?

HåkanC skrev:
> I vanliga motionslopp, som dessutom kostar mindre,
> brukar en sanktionsavgift till SCF ingå.
> För den sanktionsavgiften får arrangören bla
> försäkringar o likn
>
> Men vad gäller för Sthlm Bike?
>
> Jag hittar ingen som helst info om Sthlm Bike vare
> sig hos
> http://www.scf.se
> eller
> http://www.scfmotion.se/
>
> Är Sthlm Bike öht sanktionerat av SCF?
> Om inte vad gäller då map försäkring o likn?
>
>
> /Håkan

Ja det är för jäkligt Håkan, gubbarna i den på ALLA sätt totalt misslyckade och komplett onödiga organisationen SCF (som ju oxå verkar jobba enkom för sitt egna varande) får inte vara med och dela på kakan. De kanske som brukligt kan skicka ut lite startförbud till medlemmar som trots förmaningar fortfarande deltar i en sådan styggelse.
-
EDIT: JA startförbud kanske inte skickas ut av SCF, my bad. Men det är allt en hög svansföring man har medan man agerar tvärt emot vad som gement uppfattas som främjande för cykelsverige.
-
Med det sagt, sikket scam! :)

Senast ändrad:
rikard skrev:
> Dock är det en kul ide att cykla alla 14 broarna
> och avsluta med frulle på frankfurt. Vilken dag
> kör vi?

Ja, när kör vi?

Miss Lycka skrev:
> Vilka medlemmar har fått startförbud utskickade
> av SCF?

Ja inte får man väl tävla om man tex kör svartrace?

För övrigt hade ju detta varit ett bra tillfälle för SCF att visa sig cykelvänligt...

Men jag är inte inblandad i varken det ena eller det andra så vad tjatar jag för. Det skall jag genast sluta med.

För övrigt tycker jag att det verkar som en kul grej. Ekonomiskt tvivelaktig minst sagt, men det är skoj att cykla i grupp.

Ganska optimistiskt att sätta gränsen till max 3000 personer. Visst är det kul när någon gör något, men dessvärre så tror jag inte detta koncept funkar. Jag sparar hellre pengar genom att äta frukost på Grand Hotel istället.

Var och en får ju betala för vad de vill, men det måste väl ändå vara något slags rekord i kr/mil för ett motionslopp?

Sverigetempot: 50 öre/mil
60-milare: 1,67 kr/mil
Vätternrundan: 42 kr/mil
Sthlm Bike: 95 kr/mil

Nästan så att man tror att det skulle vara något slags välgörenhets-event för att skramla ihop pengar, men så verkar inte vara fallet (annat än till Stockholm Bike AB då...). :-)

Betala för att cykla i Stockholm? Varför? Jag brukar betala för att åka pendeltåg med cykeln för att slippa cykla i stadsmiljö.

Ja kr/mil är en lysande jämförelse av motionslopp.

Lida Single Loop: 125 kr/mil

Om inte detta är nog, spana in löptävlingar, när kan vi snacka om suckers
Göteborgsvarvet: 283 kr/mil

Atlas skrev:
> Miss Lycka skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vilka medlemmar har fått startförbud
> utskickade
> > av SCF?
>
> Ja inte får man väl tävla om man tex kör
> svartrace?

Visst, men när har SCF gjort utskick till aktiva?

JLarsson skrev:
> Roslagshösten: 27 kr/mil
>
> Atlas: Jag tycker det ser ut som om du alltid har
> en baguette i fickan

schhh, säg inget, men den sitter fast.

Då är ju Värmlands vackraste tävling, Glafsfjorden Runt, riktigt billig med sina 17,44 kr/mil! Kom och kör den istället vetja!

JLarsson skrev:
> Vansbrosimningen: 2183 kr/mil

Detta blir bara värre och värre...

fredrikw skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vansbrosimningen: 2183 kr/mil
>
> Detta blir bara värre och värre...

Men det är väl som tandläkarbesök; man vill inte att det skall ta längre tid för att få lägre pris per/timme eller kilometer.

Saxat från hemsidan: "Sthlm Bike /.../ fixar därför med /.../ cykelreparation längs banan."

Jag har nog nån hoj som behöver en rejäl reparation, 400 pengar för det (och en frukost medan de lagar) känns prisvärt ;)

Eftersom jag bor långt ut i förorterna och jobbar i en annan förort ser jag fram emot lite exotisk stadscykling. Återstår at se om det är "värt pengarna" men nu är jag anmäld i a f.

Kommer att cykla. Mest för att jobbet får ett par startplatser. Kan hålla med om att jag inte riktigt ser sytet med det hela. Men som någon skrev så är det alltid kul att cykla i grupp. Och är det en fin morgon så kan det ju bli extra njutbart.

Tillbaka
Topp