Vilka ska köra FMT?

Vilka ska köra FMT?
jag är lite ambivalent men det lutar åt att jag kör i augusti, det skulle bli 5:e året i rad i så fall.. ;)

2000 - 08.18.43, 2001 - 06.10.10, 2002 - 6.17.40, 2003 - 07:03:46

Ifjol borde jag ha legat i sängen istället för att cykla, inte så smart att köra FMT när man är sjuk...

Vilka ska köra FMT?
WipeClean Skrev:
-------------------------------------------------------
> Blev lite besviken
> att se att the_TnT inte ska cykla???
> (kycklingljud) ;)

Det handlar om att jag inte vill betala ~500,- för att cykla en massa grusvägar trots att arrangemanget är väldigt kul som sådant. Jag har helt enkelt tröttnat på Långloppen. Mycket bättre att lägga pengarna på Happyrides istället. Kinnekulle kostade t.ex. 300,- exkl. mat. Då ingick två varv runt 'banan' (som sopar mattan med vilket Långlopp som helst), kött till grillen och ett förbaskat kul sällskap!

Vilka ska köra FMT?
Ok, förstår vad du menar! Men för egen del så är det personlig revansch som gäller!

Får se hur det blir i helgen, har fått nåt lik. som dig, en dryg förkylning som bara bryter ut så fort man gör någonting belastande för kroppen.

Men känns det bra på söndag och vädret håller i sig så blir jag med och trampar, kanske inte hela turen men halva eller en del av den ivf.

Vilka ska köra FMT?
Jag ska köra, helt klart (förutsatt att ingen oförberett händer förståss :-)). Tycker det ska bli kul o grusvägar brukar gynna mig. Jobbigt att åka bara - det är en bit från Lund.

Camilla

Vilka ska köra FMT?
Jo, det är dyrt med motionsloppen. Vasaloppet (ca 1000 pengar), Vansbro 800 i sen anmäman osv. Men å andra sidan så är det ju bra o ha mål med träningen och då är ju motionsloppen perfekta osv. Det är en avvägning, men man tränar ju alltid lite extra inför ett lopp än vad man skulle gjort om man inte skulle köra ett lopp så att säga. Finnmarksturen är mkt grusvägar, men kuperad o jobbig och kul ändå, så den ska köras.

Vilka ska köra FMT?
jag är lite kluven i ämnet, skulle gärna köra och putsa ner tiden en del under 5h, körde på grymt retande 5:01:28 sist jag körde. (2001) Hade tänkt köra 2002 men då stoppade en krånglande hals mig. Jag hade då inför satt upp målet runt 4:45 och tror jag skulle ha klarat det om jag kunnat köra (jämfört med andra som körde) Ifjol var jag i Nya Zeeland vid FMT-tider och kommer ihåg hur avundsjuk jag var när jag hörde alla FMT-historier efteråt. Vore roligt att kunna putsa ner en ny personlig tid och allting runt FMT ger ju en härlig stämmning.

Men trots att jag iår har chansen igen tror jag ändå att jag skippar den, till fördel för Svanesund 3-dagars på lvg istället. De har ett bergstempo med där som jag är rätt sugen på att prova på. Dessutom tror jag det är några från klubben som tänkt köra den så då blir vi ett gäng där, vilket är ruskigt skoj!

Fasen va jag velar, inte har jag 100% bestämt mig för denna helg heller. Finns stor risk att även den får stryka på foten för lvg-körning. har inte varit till mor&far's stuga på evighet och tänkte ta racern dit

Vilka ska köra FMT?
Nu fungerar dom blåa knapparna i alla fall. Fast det finns många länkar till d:\hemsidor etc :)

Deras "forum" var intressant läsning *ler*

Fast anmäldalistan ser märkligt tom ut...

Vilka ska köra FMT?
Mattias L Skrev:
> Fast anmäldalistan ser märkligt tom ut...

Något har hänt med den, är helt hundra på att jag fanns med för ett tag sedan.
Listan stämmer inte helt med verkligheten men kommer att uppdateras, enligt mail från "listansvarig".

Senast redigerad av en moderator:
Vilka ska köra FMT?
Jag kan inte åka i år då det krockar med min nya karriär som spinningledare på F&S. Jag har cyklat 5 gånger genom åren det senaste var 99 tror jag. Då blev jag less på allt folk och på banan. Det var kö i skogen och full fart på grusvägarna. Banan är inte specielt rolig heller, det är ju publiken och längde som gör FMT intressant. Kanske kommer igen när jag har skaffat en heldämpad cykel som skonar ryggen.

Vilka ska köra FMT?
Jag anmälde mig idag.
Det skulle innebära att vi hittills är 7st happyiter som skall köra och några som är osäkra.
Hur många blir vi som kör för www.happymtb.org??
Komplettera listan nedan

Josef/ Urban Josefsson/ www.happymtb.org
Skalman
Saltgurkan
Wipeclean
Camilla
Kaijan
jtl

//Josef

Vilka ska köra FMT?
Jag kommer! Det blr min fjärde raka Finnmarkstur, och hittills har jag förbättrat mig varje år...
Så om 10-15år så kommer jag att köra på under 4 timmar om jag fortsätter förbättra mig i samma takt :-)

Vilka ska köra FMT?
Änmäld för ett par veckor sen. Åker från Uppsala på lördag troligen. Kul med lite social event på lördag kväll. 2002: 8:20, 2003: 6:59, 2004: siktar på att landa under 7:00-strecket...
(det har regnat nästan oavbrutet i Höganäs under hela min semester...)

Vilka ska köra FMT?
Jag skall köra för 5:e gången i år. Hittills har det bara gått långsammare och långsammare, men jag hoppas bryta trenden och åka på under 5 timmar.

Har just beställt lite motivation i form av nya klingor, kedja, kassett, trissor, vajrar och pedaler från H&S Bike Discount. Det verkar vara en toppenaffär, exempelvis får man en 8-delad XTR-kassett för under 500kr. Beställde i lördags och fick besked om att de skeppat idag, med paket-id så att man kan följa försändelsen. (Det är bra om man behärskar tyska, för det är skönt att kunna ringa och stämma av att man lyckas välja rätt i djungeln av 4 resp. 5 bults klingor och stämma att alltihop är avsett för 8-delat. De anger tyvärr inte artikelnummer: 950, 952 etc. utan bara gruppnamnet och då är det ju lite svårt att veta om det är 8- eller 9-delat som avses.)

/C

Vilka ska köra FMT?
Anmäld, vi ses på grusvägarna! Premiärtur för mej trots att det ligger i närregionen. Siktar på ca 5.15, men tar detta som ett lär-år, så kan man gå fult nästa gång...;-)
/Göran

Vilka ska köra FMT?
Siktar på 5:15 under ett lär-år och ska sedan "gå för fullt" nästa gång? Där har vi en snabbing tror jag!

Hur ser det ut efter banorna iår, är det upplagt för snabb-åkning som det ser ut nu? Har ju varit rätt blött och kallt (inte omständigheter jag skulle stortrivas i iaf).

Vilka ska köra FMT?
Härligt EAN - du har bestämt dig!!! KUL!!!

Självklart skall även jag köra, så även den äkta hälften o Lilleman. Vi gör nog som vanligt, dvs drar upp på fredag, ställer husvagnen/smäller upp tältet (hoppas inte...) ner vid badplatsen, strosar runt på lördagen o hejar förhoppningsvis fram nåra ymeritungdomar, spenderar ett gäng timmar på hojen på söndagen för att grilla o ta nåt glas vin eller så på kvällen innan vi drar hem på måndagen.

SES!

Vilka ska köra FMT?
Kan ju inte vara sämre än WipeClean, betalade nyss avgiften jag med.

Hittade just nu 6 stycken som angett Happy som 'klubb'. :)

Vilka ska köra FMT?
WipeClean Skrev:
> Bra, vi får försöka hålla ihop under turen då? Så
> länge man orkar! ;)

Varför inte. Som sagt, så länge man orkar. :)
Skall försöka komma lite längre fram vid starten denna gång, det känns som det uderlättar.

Vilka ska köra FMT?
Nervöst! Har precis anmält mig! Eftersom jag har varit sjuk under första hälften av sommaren segade jag med inbetalningen. Men har kunnat öka på cyklelturerna den senaste månaden, torde klara mig runt FMT.

Startar med två belgiska killar antagligen, tills de spurtar iväg fem minuter senare! :)

/Minna

Vilka ska köra FMT?
Kolla på Susanne Ljungskog! Hon tävlade med 148 cyklister (mest män) och vann över 92! Lycka till, jag körde FMT på skoj i icke tävling sammanhang o det är tuff, många backar vill jag minnas ;)

Vilka ska köra FMT?
20 st Happyiter anmälda hittills alltså (några med frågetecken):

Skalman
WipeClean
42Hz
Camilla
Saltgurkan
Anderski ?
Kaijan
jtl
Josef
xc-mankan
Tomaten
dl
Daddy D.Lux
Ean
Mathias ?
fisherbike
Pär L
Anki
Minna
ErikLj

Någon mer?

Vilka ska köra FMT?
Tillägg till Tomatens lista:

*Lilleman
*Nilebiker
o så Lefty då, vilket ger 23 st:

Skalman
WipeClean
42Hz
Camilla
Saltgurkan
Anderski ?
Kaijan
jtl
Josef
xc-mankan
Tomaten
dl
Daddy D.Lux
Ean
Mathias ?
fisherbike
Pär L
Anki
Minna
ErikLj
Lilleman
Nilebiker
Lefty

Sen har Lotta snackat om att köra också, men det var inte helt 100

Vilka ska köra FMT?
Jag ska också göra skogarna osäkra runt Ludvika.

24 st nu!

Skalman
WipeClean
42Hz
Camilla
Saltgurkan
Anderski ?
Kaijan
jtl
Josef
xc-mankan
Tomaten
dl
Daddy D.Lux
Ean
Mathias ?
fisherbike
Pär L
Anki
Minna
ErikLj
Lilleman
Nilebiker
Lefty
Ecke

/Erik

Vilka ska köra FMT?
Jag ska oxså dit för att slå förra årets tid och hämta ut min första Långloppsplakett efter att ha kört alla loppen i år.

Skalman
WipeClean
42Hz
Camilla
Saltgurkan
Anderski ?
Kaijan
jtl
Josef
xc-mankan
Tomaten
dl