Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tråkigt att inte tyskarna har märkesobundna kedjor med i testet. Enligt enklare goggling verkar både KMC och YBN ha ännu bättre kedjor i sortimentet.Som jag har postat här tidigare testade tidningen Tour i nr 3-23 flera olika kedjor för 12-delat
Ultegra/XT/CN-M8100 kedjan klarade sig en aning bättre jmf med Dura-Ace/XTR/CN-M9100 kedjan
![]()
Jag är en av de som under säsongen -23 bytte till en kedja för 12-delat på en cykel med 11-delat, det fungerar bättre och jag är nöjd. Men det är en lvg-cykel med korta kedjestag och jag valde en XT/Ultegra/CN-M8100-kedja istf den dyrare CN-M9100 pga DA-kedjans kortare livslängd (gissningsvis pga de ihåliga och då "klenare" nitarna).
Vill man ändå ha en kedja för 11-delat kan jag tipsa om att att Shimano har kommit med slitstarkare kedjor till 11-delat
CN-E8000
Den är iofs dyrare men skall enl Shimano vara 50% slitstarkare jmf med CN-HG701 och den är inte 50% dyrare (där jag köpte den åtminstone)
Jag har inte använt den särskilt mkt, men den var lätt att montera och växlar (minst) lika bra som kedjan den ersatte även fram ngt som den inte skall vara konstruerad för enl SHimano.
Nja, de recensioner du länkar till är väl från tiden innan CN-E8000 fanns att välja på så hur den klarar sig jmf med CN-HG701 är svårt att veta.Nä, vilka kedjor som utvalts att ingå i testet (och hur de valts) lämnar ofta övrigt att önska. Kollar man lite olika verkar dock Shimano Ultegra/XT CN-HG701 vara en "gemensam vinnare"
I texten ovan är det en hel del felaktigheter![]()
Best 11 Speed Chain - Top 5 Detailed Reviews | TheReviewGurus.com
Find the best 11 speed chain with 5 reviews including the Shimano best bike chain. Learn more about each product on the market.thereviewgurus.com
De borde i alla fall ha med de tyska Connex-kedjorna från Wippermann.Tråkigt att inte tyskarna har märkesobundna kedjor med i testet. Enligt enklare goggling verkar både KMC och YBN ha ännu bättre kedjor i sortimentet.
Men vad vet jag som inte läser Tour.