Vilken av dessa cyklar skulle ni köpa?

Smaksak, alla kommer fungera fint och har ok komponenter.
Jag skulle ta Canyon.

Kvalitémässigt så är det ungefär samma cykel för samma pengar. Jag hade valt den vita poison cykeln, för att jag tycker den är snyggast.

Välj den cykel som faller dig mest i smaken bara, så blir du långvarigt nöjd

Eftersom det är alu-HT du ska shoppa och dom ser relativt lika ut, tycker jag du ska välja bort hojjarna som har Recon-gafflar dom är erkänt kass i bussningarna. Det var i.o.f. nåt år sen problemen "peakade", så RockShox har kanske fått ordning på det nu...

Personligen skulle jag valt Canyon'en pga. dess prisvärdhet och att jag vet flera som kör på dessa.
En liten joker får bli Radon-cykeln som i mitt tycke har bättre bromsar men verkligen ligger i skicket "ful-tysk" vilket Canyon börjar stiga upp ifrån...

Lycka till i valet, enligt mig står det alltså mellan Canyon el. Radon... // Larsa

Zyankali Team 2011 är specad med roligare hjul än de andra cyklarna, och dessutom kan du för relativt små pengar uppgradera hjulen ytterligare till riktigt lätta hjul. Och lätta hjul blir en skillnad som märks.

Jag stod nyligen inför samma val. Jag skulle köpa min första "999 euro-hardtail".

Jag slog till på en mattsvart Grand Canyon AL 6.0.

Magkänslan sa Canyon. Om man ska vara lite objektiv så har den fått lysande kritik i test efter test, år efter år. Den har en väldigt lätt ram, bra dämpare och i övrigt fina komponenter. Totalt sett en väldigt lätt cykel och lättare än många konkurrenter. Mycket prisvärd och Canyon är ett erkänt bra märke.

Jag är övertygad om att jag kommer bli ruggigt nöjd. Dock levereras den vecka 30.

Pär

Tillbaka
Topp