Nu är det min tur att lägga in lite smörja i diskussionen (kate perry i winamp = bra skit)
Den chevan på bilden var min förra gosing och som hade lika mycket lastkapacitet som två och en halv V70s. Nackdel med chever är att för sina miltal och årgång är dem oftast väldigt dyra.
Dem drar mycket bensin och kommer oftast med automat-lådor(törstigare)
Det finns andra japanska pickuper idag som har mycket last-kapacitet och oftast är mycket billigare i inköp och drift.
Såna här bilar(pickuper) är bättre för att dra eller shuttla, dem är nr 1 inom det området och dessutom ser det fräckt ut.
Nu har jag precis utrustat mamselamsens 850 med dragkrok med en cykelställning bakpå, en bra bil som inte drar mycket bensin 0,8 utan överdrift. Dem där 850/v70 kan gå 40 000 mil utan större problem.
Om jag idag skulle välja hade jag valt en bmw 3-serie kombi, saab 9-3 sportcombi, audi avant.
Jag vill säga att man ska sikta på en bil med kombiutrymme, gärna 6-växlad som saaben och bra plats för 3-4 personer så att man kan åka långt på ett billigt sätt.
Man kan om man är framgångsrik cyklist höra hos bilhandlare ifall dem vill ge ett bra pris eftersom dem vill nog gärna synas ute på vägarna och är man aktiv tävlande blir det ju en del resor, så det kan kanske vara något.
Sen gjorde jag en förfrågan hos 7h-bil i göteborg
http://www.7hbil.se/
7-H är stor bilförsäljare av sportbilar och dem hade sålt en porsche till känd elitcyklist numera bosatt i Schweiz, med ett special anpassat takräcke för landsvägshojj.
Mycket coolt, men det vore för synd att repa en porsche, Men se Jon Olzon!
Kan man så kan man=)