Vilken bromsokadapter skall jag ha?

Knäskadan

Aktiv medlem
Halloj!

Jag har SRAM Apex1 bromsar och flat mount fäste för oket. Fram så hade jag inga problem att hitta rätt adapter men efter fem olika försök till en bak så går jag bet. Vad ska jag ens titta på?

Det är ju liksom helt omöjligt att svara på utan att veta vilken typ av bromsfäste din ram har. Är ramen också flat mount behöver du endast adapter om du ämnar köra större skiva än ramens "naturliga" storlek.

Det är ju liksom helt omöjligt att svara på utan att veta vilken typ av bromsfäste din ram har. Är ramen också flat mount behöver du endast adapter om du ämnar köra större skiva än ramens "naturliga" storlek.
Menade bromsfästet för ramen när jag skrev "flat mount fäste för oket". Oket passar ej utan adapter och har inte större skiva än rekommenderat.

Menade bromsfästet för ramen när jag skrev "flat mount fäste för oket". Oket passar ej utan adapter och har inte större skiva än rekommenderat.
Så du skall montera post mount ok på flat mount ram? SRAM har ingen sådan adapter mig veterligen men vilket annat fabrikat som helst fungerar. Enklast att få tag på är antagligen Shimano SM-MA-R1x0PDH, olika varianter beroende på om du skall ha 140 eller 160 skiva.

Tillbaka
Topp