Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vill du fortsätta med stel framgaffel och bockstyre, men en cykel med längre hjulbas, kortare styrstam, flackare gaffelvinkel, bredare däck med mönster på, alltså en gravelcykel?Ulle80 sa:Tack för svar :-). Tänker mig Max 20000, begagnat eller ny kvittar.
Jag har en racer nu men känne ring så begränsad med den. Önskar någon var man kan vi av och cykla på grusväg, Stig, elljusspår. Inte för mycket kuperat. Bra på asfalt menar jag nog att man ska sitta så pass bra att man orkar cykla ca en mil på asfalterat.
Bra tänkt, en mtb kör cirklar runt en gravelcykel :)Ulle80 sa:Tack för svar :-) Jag hade nog tänkt utan bockstyre och lite mer fjädring då jag redan har en med stel framgaffel och bockstyre.
Beror på underlaget, men Sixten är alltid kategorisk.Sixten Fors sa:Bra tänkt, en mtb kör cirklar runt en gravelcykel :)
Vad jag har förstått, så står HT för Hard Tail, vilket betyder stel bak. Sixten har ofta lite egna ideer. Inget man behöver bry sig om.Sixten Fors sa:Tror du att du vill ha en HT (fjädring bak).
Sixten Fors sa:Funderar på vilken FS som är lämplig för din storlek och budget. Som inte väger bly.
Stereo 120 är absolut vettig, bra geo. Med 370 mm sadelrör och 420 mm reach + 50 stam blir lagom.Örjan Lax sa:Är den här i storlek 16 helt värdelös? https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-stereo-120-race-29-black-n-blue-774795Sixten Fors sa:Funderar på vilken FS som är lämplig för din storlek och budget. Som inte väger bly.
Blir strax över 20 i svenska kronor, men den har ju bl.a. fina 2x11 SLX-växlar för snabb grusvägsåka! :-)
Man kommer rätt långt med en HT även i lite lurigare terräng faktisk. Med en budget på 20 K sparar du 2 kg eller mer på att välja en HT istället för en FS, verkar det som. Lätt cykel är kul. Genom att sätta en dropper på valfri HT ovan gör du den mycket mer kapabel i teknisk terräng. En bra dropper (med låg stackhöjd, viktigt när man är kort) kostar 2700 kr ungefär.Ulle80 sa:Tack :-D
Ska spana in dom.
Vad synd. Då kanske du kan utveckla resonemanget istället.Sixten Fors sa:Det var inget stavfel, behöver inte redigeras :)Stumpy sa:Bra att du redigerade inlägget. Hur gick det med att "mtb kör cirklar runt gravel"?
https://happyride.se/forum/read.php/1/3513896Sixten Fors sa:Starta en egen tråd i ämnet så kanske jag återkommerStumpy sa:Vad synd. Då kanske du kan utveckla resonemanget istället.
Stumpy sa:Beror på underlaget, men Sixten är alltid kategorisk.Sixten Fors sa:Bra tänkt, en mtb kör cirklar runt en gravelcykel :)
Ulle80 sa:Hej, jag är sugen på en cykel som ska funka att cykla på stigar i skogen med men även bra på asfalt. Något bra tips på en passande cykel?