Vilken cykelhållare för dragkrok

WAKIdesigns

Aktiv medlem
Hej
Vilken dragkrok monterade cykelhållare ska man köpa, om pengar spelar lite roll?

Jag vill ha plats för 3 cyklar, en "så-jävla-modern" enduro cykel, en kortare 26" MTB och en 20-24" cykel. Bara barncykel har en vanlig ram, andra är självklart moderna och lekfulla samtidigt stabila så de ser inte ut som en session, eller en aggresiv hardtail. Sen vill jag ha möjlighet att öppna bakluckan och funktionen att låsa cyklar samt hållare så att det tar åtminstone lite tid att stjäla de.

Jag kikade på Thule Euroride och EuroClassic samt VeloSpace men fattar inte riktigt skillnader på de. EasyFold XT pushar min pengar-spelar-ingen roll gränsen och det är inte XTR. Vilken skulle ni Välja? Är det värt att köpa något större/bättre än Euroride?

Senast ändrad:
Euroride och 29, plusdäck osv är tydligen inte att rekommendera (bland annat bikediscount skrev detta). Det går inte att ställa bredden på stället och det var tight med en längre variant. Velocompact verkar vara standardsvaret som är bättre lämpad för mountainbike. Velofold handlar väl mer om förvaringsutrymmet?

Jag hade köpt en för fyra cyklar, eller åtminstone en av thules som går att bygga ut.

Moderna cyklar med boost osv tar mycket plats.

Vi har för två hojar, två icke boost cyklar och de gnager på varandra.

Angående lås, så är thules för syns skull.

Ja brukar ha med ett par av biltemas mc lås som fördröjning om vi måste stanna. Men regeln är att aldrig lämna cyklarna oövervakadd.

Vi har velocompact 925. Bra, förutom att den är för två hojar.

Så 927 kanske är ett alternativ? Grund för tre, med möjlighet att bygga ut för en fjärde om det visar sig bli för trångt.

https://www.takbox.se/butik/dragkro...till-4-cyklar.html?search_query=927&results=2

Tack! Velocompact låter bra. Jag kommer aldrig att köra med mer än 2 rejäla enduro/dh cyklar, så jag tror det räcker. Sen lås, ja, de vet jag, Den inbyggd lås ska försvara cyklar bara mot en absolut idiot och de flesta tjuvar brukar vara såna. Om jag skulle resa längre då skulle jag komplettera med en av mina mopedlås

Det inbyggda låset har ett enda användningsområde: att se till så att ingen hakar loss en hoj när man står med bilen vid ett rödljus och cyklar iväg. Tror man att det låset funkar om man ska bort från bilen så kort som bara in på Ica, så blir det en dyr lärpeng.

Kolla på Hapro Atlas, kör en sådan själv och den har funkat utmärkt med två enduro/trail cyklar plus en dh på. Har lite skumgummi mellan cyklarna bara så att dem inte gnager på varandra.

Tillbaka
Topp