Vilken cykelkorg?! Ingen passar ju..

Aborre

Ny medlem
Jag behöver en cykelkorg emellanåt, men hittar ingen som passar. Cykeln har rakt styre som är lite tjockare, sen är det ju växlar och broms där också. Och allt annat som gör att det inte finns någon korg som passar. Vad jag kan hitta. Så jag vänder mig till er, finns det korgar som kan passa? Häng-på fungerar inte, fästa i själva stången fungerar inte.. är jag utelämnad till ryggsäck på rygg resten av mitt cykelliv?

Cykeln är en Scott sub speed 40 (http://images.pricerunner.com/product/image/940847001/Scott-Sub-Speed-40-(Dam)-2014.jpg)

Senast ändrad:
Jag kan inte lyckas få en sån att passa.. jag har en sån hemma men det verkar vara lite fel form på styret. Men jag ska titta närmare igen..

Senast ändrad:
Du menar att du vill ha en korg fram på en mtb ?
Ok, dessa görs ju för "tantcyklar" med enkelbroms o Nexus 3/7 eller inga alls.
Det är ju klart att dina vajrar fram kommer att kolliderar med korgen.
Montera en pakethållare bak och sätt en passande korg på den i stället.

Problemet med cykelkorg som fästs på styrstången är att det helt enkelt inte får plats på några sätt. En som hänger ner en bit skulle fungera. En sån verka rinte finnas så en sån måste isåfall böjas till själv.

Att sätta en med fäste runt styret.. alltså så man tar av styret och trär på verkar inte fungera, jag måste ta bort styret än en gång för att se, men det verkar bli för kort om plats uppåt eftersom styret är vinklat.

Pakethållare med korg är nästa sökande om jag inte hittar någon..

En korg som sticker ut en bit, har fästen som fungerar på tjockstyre och som är lagom hög vore optimalt.

Ja, den funkar rätt bra faktiskt. Hade samma önskan som du att inte använda ryggsäck utan kunna använda en korg när jag gör ärenden på stan med min MTB samtidigt som jag inte har på den när jag tränar - dvs. den ska kunna tas av och sättas på snabbt. När den väl är inpassad in så kan jag nu ta av den på under 1 min och sätta tillbaks den på 2-3 min. Enda nackdelen är väl att den kostar mer än bara en vanlig korg, men jag tycker fortfarande att den är prisvärd efter ha använt den i ca 6 mån.

Mjo, den var vad jag skulle kalla svindyr. Lite utanför min budget för tillfället. Ryggsäck är ju billigare ;)

Testade fästa på stången korg idag, tog bort styret och sen svor jag mest. Var som jag trodde Skruvarna nedtill på gaffeln går inte att fästa för det är för tjockt innan hålen. Måste isåfall ha långa skruvar.. och upptill fick korgen inte plats för styret är vinklat så att fästet inte går att fästa på permanentgrejen på styret.

När det kommer till pakethållare.. hur är det med Biltemas standard.. håller den? ..

borde inte en cityhybrid vara kompatibel med en cykelkorg?! Snart tar jag buntband.

Biltemas pakethållare är helt klart prisvärd. Jag körde daglig pendling med den ett bra tag. (Sen blev cykeln den satt på stulen)

xyz-saft skrev:
-------------------------------------------------------
> Biltemas pakethållare är helt klart prisvärd.
> Jag körde daglig pendling med den ett bra tag.
> (Sen blev cykeln den satt på stulen)

Tur i oturen att inte pakethållaren blev snodd!

Ja har en sån där biltemakorg som sitter klämd under styrstammen på styrröret och har stag ner till fram axeln, den passar inte i orsprungsform men iom den är gjord av mjukstål så går det lätt att anpassa den...

/T

Snuten skrev:
-------------------------------------------------------
> xyz-saft skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Biltemas pakethållare är helt klart
> prisvärd.
> > Jag körde daglig pendling med den ett bra tag.
> > (Sen blev cykeln den satt på stulen)
>
> Tur i oturen att inte pakethållaren blev snodd!

Om jag ändå hade haft sån tur! Enda fördelen med det hela var att det gick ganska snabbt att få tillgång till den inhägnade bilparkeringen på dåvarande jobbet med nästa cykel. :)

Tillbaka
Topp