Vilken dämpare?

• Trådstartare Trådstartare PAS
  • Start datum Start datum

PAS

Ny medlem
Vilken dämpare?
Hej,

Har en Dart 2 och vill byta upp mig. Funderar på en Fox 32 Float 100 RL eller en Sid XX. Vilken ska jag köpa? Har hittat Foxdämparen för ca 3500 sek och Siden för ca 5000 sek. Bra pris?

Är det svårt att montera den själv? Behövs specialverktyg?

Tacksam för svar

Hälsningar
PAS

Vilken dämpare?
Vad för modell av Mtb ska den sitta på o duger kanske Recon eller Reba ist?Gissar att du kan hitta dom för riktigt bra pris,även begade?
Vilken slaglängd e du ute efter...120mm?

Vilken dämpare?
Hej,
Lite svårt att beskriva vad jag har för cykel då jag köpte den av en handlare i Århus, Jensen, som beställer egna ramar direkt från fabrik. Men det är en karbonram med xt grejer på (köpte den för 16000 SEK och är nöjd med ramen). Jag är ute efter en 100mm.

Ursäkta min okunnighet, men vad menas med en vanlig sid (vilken betecknig har den)? Hur stor är skillnaden mellan sid och reba?

Vilken dämpare?
Kör på 'Fox 32 Float 100 RL'. Har haft en i 5-6 år och den har fungerat kanon. Mycket bra känsla och lätt att ställa in. Behöver servras (byta olja och seals) runt vartannat år men det är inget problem att hitta delar och mycket lätt att göra själv.

Vilken dämpare?
Jag kör med "Fox 32 Float 100 RL" och bara älskar den! Lätt att ställa in som ovanstående talare skrev och sen är ju Remotelockouten guld värd då den är mer lätt använd än rox shock's RL

Tillbaka
Topp