vilken ebay är happykärast?

• Trådstartare Trådstartare Sam
  • Start datum Start datum

Sam

Aktiv medlem
har märkt att det amerikanska ebay.com inte är så europavänligt, de skickar i nio fall av tio inte till grejerna utanför sitt egna land. samtidigt är frakten dyr och grejerna måste väl tullas? engelska versionen är lite vänligare, men vänligast i detta avseende är tyska ebay.de. detta är slutsatsen av mitt hängade på dessa sajter. jag är dock bara nybörjare i auktionsvärlden...

vart hänger ni?

Tyska är klart störst, många säljare där skickar gärna till Sverige. Jag rekommenderar tyska, men ska du ha typiskt brittiska varor, exempelvis Hope är ju ebay.co.uk överlägset. =)

av de europeiska ebay sidorna är den tyska helt klart bäst, men måste nästan sägga att min egen erfarenhet är tvärt om mot vad du upplevt sam, tycker att hälften av det intressanta på tyska ebay bara skickas inom tyskland. medans de grejjer ja kollat på i usa oftast har kunnat skickas till europa. men beror nog på vad man kollar på. finns grejjerna i tyskland o har liknande pris äre ju att föredra eftersom man garanterat slipper tullen. från usa måste man mygla lite, man får be säljaren att skriva ner värdet på produkten, de brukar sällan vara omöjliga. sen så får man ju tänka på att vissa annonser ligger på alla ebay sidor osv. på www.ebay.com kan man finna en hel del saker som igentligen säljs i t.ex. england. det bror på hur säljaren lagt ut annonsen.

Nu är jag ingen ebay expert (aldrig använt ebay) men om man väljer att söka i hela världen får man väl in både .co.uk, .com samt .de (och troligen en bunt andra ebays med?) eller?

// MickeM

Många tyskar tar inte paypal och det är lite jobbigt. Banköverföring tar ju några extra dagar.

Senast redigerad av en moderator:
Vad har du för bank?

En eu-betalning via SEB tar en arbetsdag.

ha det
Jan

robbanf skrev:
-------------------------------------------------------
> Många tyskar tar inte paypal och det är lite