Vilken elcykel ska jag välja?
Hej! Behöver lite råd från er som kan mer än jag om elcyklar. Jag letar efter en elcykel för pendling, ca 12 km enkel väg, nästan året runt (kanske inte i januari
). Budgeten ligger på max 35 000 kr.
Det jag letar efter är en cykel med mittmotor från Bosch eller Shimano, och jag har fastnat lite mellan några alternativ:
Har någon här erfarenhet av dessa modeller, eller liknande behov och hittat sin "perfekta" pendlare?
Tack på förhand!
Det jag letar efter är en cykel med mittmotor från Bosch eller Shimano, och jag har fastnat lite mellan några alternativ:
- Cannondale Mavaro 3 – ser grym ut och verkar rejäl, men jag är lite orolig för Headshok-framgaffeln. Hur är den egentligen i längden, när det gäller service och delar?
- Ecoride Ambassador – gillar att den har remdrift, mittmotor (Shimano), skivbromsar osv. Känns som ett vettigt pendlingspaket och riktigt ren och fin design. Tyvärr har Shimano EP5 som känns lite gammal.
- Sen finns det enklare alternativ som Husqvarna Tourer eller Crescent/Crosser 2, med kedja och bra Shimano-växlar, som också verkar prisvärda.
Har någon här erfarenhet av dessa modeller, eller liknande behov och hittat sin "perfekta" pendlare?
Tack på förhand!