Vilken gaffel levo

gyttorparn

Aktiv medlem
Vilken gaffel levo
Heppson
Är i draget att uppgradera gaffeln på levon istället för att köpa en ny ebike, vad skulle ni rekommendera? Sitter rythm 36 på nu ( Levo comp) jag kör enbart bikepark så vill ha en gaffel som funkar bra att hoppa med. Är inne på fox 38 elite eller factory eller Zeb ultimate, kanske öhlins 36 då den finns under 10 tusen ny, nu behöver inte jag en ny gaffel utan tänkte komma undan billigare med en beggad som jag renoverar själv. Gissar att en 38 med 170mm i slag känns skönare i landningarna än 36 160mm eller har jag fel? Har fox dpx2 factory bak och den är bra mycket bättre än orginal, som för övrigt gick av på mitten i en landning 😝

Vilken gaffel levo
Finns bara ett märke som är värt och titta på av dessa och det börjar på F.

38an är mycket hårdare och destom tyngre och lämpar sig bättre i mera teknisk åkning där man bara ska plöja igenom.

36an är mer allround och lekfull och väger dessutom betydligt mindre (400 gram) och är billigare . Går dessutom att ändra insert till 170mm om du nu skulle vilja det .

Jag tror om man cyklar bikepark där det är maskingrävt så kan en 38 kännas som för mycket .

Vilken gaffel levo
Finns bara ett märke som är värt och titta på av dessa och det börjar på F.

38an är mycket hårdare och destom tyngre och lämpar sig bättre i mera teknisk åkning där man bara ska plöja igenom.

36an är mer allround och lekfull och väger dessutom betydligt mindre (400 gram) och är billigare . Går dessutom att ändra insert till 170mm om du nu skulle vilja det .

Jag tror om man cyklar bikepark där det är maskingrävt så kan en 38 kännas som för mycket .
Mjo du gillar ju rävgaffeln, kanske skulle räcka mä en 36 elite eller factory 🤔

Tillbaka
Topp