Vilken garmin edge kan man styra erg mode med?

pennan

Aktiv medlem
Vilken är den billigaste garmin edge man kan köra trainern i erg mode?
Min gamla 800 verkar inte ha den funktionen..

Var det inte en software update? Jag har ingen tyckte jag läste det
Ska inte svära på det, kan ha missat nåt eller vara delvis funktionalitet.
Men när jag laddade upp och körde ERGmode-pass senast kunde jag göra det men min FR745-klocka
men inte 130. Däremot kunde 130 se effekten från trainern, så min förståelse är
logga men inte styra för 130.

My bad. Jag verkar ha blandat ihop det. Det är 130+ man ska ha

Rätt säker på att den är denna text jag rört ihop
Från dcr

Now at this point the Edge 130 Plus doesn’t yet support indoor smart trainers. That’s coming in a near-term firmware update. Once that happens it’ll be able to control your indoor smart trainer via ANT+ FE-C. But until then you can still do structured workouts indoors or outdoors the ‘old fashioned’ way.

Edit. Nämnda update har kommit

När jag ändå frågar... har nyss köpt mig en begagnad trainer Elite Drivo.
När jag nu har provat kopplat upp mig till zwift i ERG-mode så får jag inte det att funka, sänker jag kadensen så går det inte tyngre? vad gör jag för fel?
Kan man tex lägga upp ett 4x4 pass i zwift? tex 5-min uppvärming, sen 4min på tex 250w sen två min på 100w sen 4-min på 250w igen osv.? och hur gör man, är ny i den digitala zwift-världen....

Kan man tex lägga upp ett 4x4 pass i zwift? tex 5-min uppvärming, sen 4min på tex 250w sen två min på 100w sen 4-min på 250w igen osv.? och hur gör man, är ny i den digitala zwift-världen....
Om du bara vill köra strukturerade pass, så kanske inte Zwift är det som är bäst. Prova lite olika innan du bestämmer dig för plattform.

När jag ändå frågar... har nyss köpt mig en begagnad trainer Elite Drivo.
När jag nu har provat kopplat upp mig till zwift i ERG-mode så får jag inte det att funka, sänker jag kadensen så går det inte tyngre? vad gör jag för fel?
Det kan du göra i zwift ja men det är kanske lite dyrt om du bara vill göra det. Du har dock 25km eller nåt i månaden gratis att testa med

Tillbaka
Topp