Vilken HD action-filmkamera?

Mr Handley skrev:
-------------------------------------------------------
> Blev en M10+ 2K med två extra batterier för mig.
> Formfaktorn, bildstabiliserin och batterierna
> avgjorde det för mig. Tyckte Techmoans video när
> han visar att de egentligen bara gjort samma
> kamera hela tiden var riktigt kul :)

Vilken video var det i som han gjorde det? Måste missat den.... tänkte på en annan sak. Den M10+ du beställde verkar ha en annan sorts vattentät låda än de andra M10+? Just på framsidan...den du beställde stod det SJCAM på nedre sidan medans på den andra gör det...men blir nog till att beställa en sådan M10+ skilde ju ej så mycket på priset och med gyro känns ju som ngt som kan vara bra ute i skogen :)

tror jag är där han jämför tidigare kamermodeller i början.

Tänkte inte på det där med kamerahuset från första början. M10+ har ju tre knappar på ena sidan och två på andra. Hur andra kamerahus som inte har den knappkonfigurationen löser det vet jag inte. Sedan verkar det som att ett extra kamerahus går att hitta ganska lätt

Mr Handley skrev:

> Tänkte inte på det där med kamerahuset från
> första början. M10+ har ju tre knappar på ena
> sidan och två på andra. Hur andra kamerahus som
> inte har den knappkonfigurationen löser det vet
> jag inte. Sedan verkar det som att ett extra
> kamerahus går att hitta ganska lätt

Det jag tänkte var att utsidan var av det vattentäta kamerahuset. Ej knapparna utan att det var en liten tjockare svart ram runt och att i nedre hörnet var SJCAM loggan.

Mr Handley skrev:
> Vet inte. Titta på bilderna på förpackningen
> så är det ett annat hus där. Det får bli som
> det blir helt enkelt :)

Såg nu på en video av Techmoan att just det kamerahuset till m10+ som jag nämnde är deras nya design på kamerahuset. Mkt snyggare tycker jag.

Ni som har Sonykameror, är de smidigare än vad de ser ut att vara? Tycker de verkar bygga så mycket utåt om man vill köra med t.ex bröstsele

Visst bygger den mer i bröstselen än vad tex gopro gör. Men på hjälmen tycker jag den teoretiskt är bättre än gopro, då menar jag vindfång, och kanske mest vid tex skidåkning. Jag cyklar inte så fort...

Knasgas skrev:
> Mr Handley skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vet inte. Titta på bilderna på förpackningen
> > så är det ett annat hus där. Det får bli
> som
> > det blir helt enkelt :)
>
>
> Såg nu på en video av Techmoan att just det
> kamerahuset till m10+ som jag nämnde är deras
> nya design på kamerahuset. Mkt snyggare tycker
> jag.

Fick hem kameran häromdagen. Har inte hunnit testa ordentligt men det var med nytt kamerahus. Liten och smidig!

Blev en Sjcam 5000X Elite för min del. Hur snabbt minnsekort behöver man? Klass 10 vet jag men finns klass 10 som fixar 90mb/s och klass 10 som bara fixar 15mb/s...

Har man pratat om Garmin virb XE i denna tråd? Köpte mig en och tycker den är riktigt trevlig. Här är en film i 1080/30fps Youtube knasar lite med komprimeringen. Behöver mer bredband ;)

Mvh

Finns det andra alternativ än garmin om man vill få in puls, watt, hastighet, etc. på ett enkelt sätt?

Tänker ANT+

Säkert någon som frågat detta innan, skyller på värmen att jag inte hittar och inte orkar leta mer.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp