Vilken hjälm?

Vilken hjälm?
Cratonin har varit uppe tidigare och tydligen är käkskyddet riktigt mjukt så den rekommenderas inte för riktig utförsåka. Bellistic är väl en klassiker men prova så den passar. Passform är viktigast vid val av FF-kruka (återigen upprepar jag sånt jag snappat upp på ett internetforum :))

/Johan

Vilken hjälm?
Köp inte hjälm på postorder. En till mig närstående (hon ligger i min säng och sover nu..) var på väg att köpa en fox-fullface i våras för att den var sååå snygg, men testade den först och konstaterade att den satt fruktansvärt obekvämt på henne. Det blev en Bell Bellistic istället, inte heller den på postorder. Detta efter att ha testat en hel del olika hjälmar.

Vilken hjälm?
Hehe lite svett har aldrig skadat, då vet man ju att man lever ;)

men kan man köpa Cratoni Ramp Military någonstans i Sverige då? Nära gbg?

Vilken hjälm?
Jag har sett dem i affärer i Stockholm så finns säkert i någon affär i Göteborg också. Väldigt lätta och fina..

Vilken hjälm?
Jag har Cratoni:n

som Jojje säger så är käkskyddet ganska mjukt..

den sitter skönt på, väldigt lätt. dock tycker jag käkskyddet sitter lite väl nära käften (kan vara mitt huve som är vanskapt) som tur är har jag inte klotat på ansiktet med den ännu, och tror jag underviker det.

Vilken hjälm?
Seriöst, lyssna på vad jomper säger. Det absolut viktigaste med en hjälm (förutom att den skall vara testad och godkänd då förstås) är att den sitter bra på just det huvet den skall användas på.

Tillbaka
Topp