Vilken kedjesmörja?
Jag är ingen pedant med att sköta om min cykel, men vill göra det så väl som möjligt ändå. Vad gäller kedjesmörja så har jag testat lite olika varianter, men upplever bl.a. att mycket är rätt klibbigt och skapar liksom gegga vid drev osv. som behöver rengöras. Brukar bli att jag kör på nån kedjeolja, wet lube.
Om man inte har lust att rengöra kedjan minutiöst efter varje tur, för att sedan välja dry lube, wet lube osv. Vad är den bästa liksom "universal lösningen" på smörja som kräver lite mindre arbetsinsats? Tänker helt enkelt att det är skönt att bara kunna skicka på lite smörja när man har spolat av cykeln, alternativt när den har torkat till typ.
Vad tycker ni? Vad är lösningen?
Om man inte har lust att rengöra kedjan minutiöst efter varje tur, för att sedan välja dry lube, wet lube osv. Vad är den bästa liksom "universal lösningen" på smörja som kräver lite mindre arbetsinsats? Tänker helt enkelt att det är skönt att bara kunna skicka på lite smörja när man har spolat av cykeln, alternativt när den har torkat till typ.
Vad tycker ni? Vad är lösningen?