Vilken krok för upphängning?

Luzen

Aktiv medlem
Min Spark RC har 2.35” däck och funderar på vilken krok jag skall köpa.
Funkar någon av Feltemas?
Tacksam för förslag.
BDDD017A-3B94-4ACA-97E6-35C3821C8CE1.jpeg

Den övre Biltemakroken är värdelös då den kräver att en hand används för att hålla upp själva kroken. Är man inte jättestark blir det problematiskt att med enbart den andra handen lyfta upp cykeln och manövrera in framhjulet i kroken.

Peth sa:
Den övre Biltemakroken är värdelös då den kräver att en hand används för att hålla upp själva kroken. Är man inte jättestark blir det problematiskt att med enbart den andra handen lyfta upp cykeln och manövrera in framhjulet i kroken.

Är du säker? Jag har i det närmaste identiska krokar och mina sitter fast i det läget som bilden visar.

IMG_7129.JPG

Senast ändrad:
torsten-var-namnet sa:
Peth sa:

Är du säker? Jag har identiska krokar och mina sitter fast i det läget som bilden visar.

Ja, jag bytte ut mina efter några veckor då det var ett jäkla meck att få dit cyklarna. Den undre varianten är bättre.

Peth sa:
torsten-var-namnet sa:
Peth sa:

Är du säker? Jag har identiska krokar och mina sitter fast i det läget som bilden visar.

Ja, jag bytte ut mina efter några veckor då det var ett jäkla meck att få dit cyklarna. Den undre varianten är bättre.

Det förstår jag! De jag har är från bikester och där sitter de som tur är fast.

Feedback Sport velo hinge med long hook är vädigt trevligt om man vill kunna flytta (fälla in) cykeln mot väggen. Den kortare krok som följer med original passar bara smala mtb däck.
Inte jättebillig men gav mig mer plats än dom mer vanliga krokar

Tillbaka
Topp